Beste medetweakers,
ik ben een systeem voor een vriend aan het samenstellen, het hoofdoel is gamen op 1920x1080 gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is op HD resolutie te gamen, denk aan FPS en strategy games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max is 1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat overgaat van het oude systeem is een 1TB HDD (WD Green, opslag) en een 120GB SSD (OCZ, game installatie)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De bedoeling is op HD resolutie alles goed te kunnen laten lopen, de 'core' wil ik wel in orde hebben, een grafische kaart over een jaartje wisselen bijvoorbeeld is geen probleem, echter het moederbord en CPU wil ik wel 'futureproof' hebben, ik weet dat niemand een glazenbol heeft, maar adviezen zijn altijd welkom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb met Gigabyte goede ervaringen, Asus ook.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
N/A
Ga je overklokken?
Overclocken is zeker het plan, geen absurde clocks, maar een 300-500Mhz erbij moet wel te doen zijn lijkt mij.
Wat verwacht je van ons?
Waar ik over twijfel of niet genoeg kennis voor heb:
> Het geheugen, is dit snel genoeg om deze clock te kunnen 'bijbenen'
> CPU, op dit moment zijn games voor quad cores geoptimaliseerd, een uitzondering daar gelaten, is er een trend te zien dat dit toch naar octaal cores gaat?
Wat ik nu heb samengesteld:
Graag jullie advies als ik iets over het hoofd zie. Als laatste aanvulling, de voorkeur is om alles bij 1 webshop te bestellen, levertijd vind ik niet spannend, een weekje eerder of later dat maakt niet uit.
Met vriendelijke groet,
Goldman
ik ben een systeem voor een vriend aan het samenstellen, het hoofdoel is gamen op 1920x1080 gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is op HD resolutie te gamen, denk aan FPS en strategy games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max is 1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat overgaat van het oude systeem is een 1TB HDD (WD Green, opslag) en een 120GB SSD (OCZ, game installatie)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De bedoeling is op HD resolutie alles goed te kunnen laten lopen, de 'core' wil ik wel in orde hebben, een grafische kaart over een jaartje wisselen bijvoorbeeld is geen probleem, echter het moederbord en CPU wil ik wel 'futureproof' hebben, ik weet dat niemand een glazenbol heeft, maar adviezen zijn altijd welkom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb met Gigabyte goede ervaringen, Asus ook.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
N/A
Ga je overklokken?
Overclocken is zeker het plan, geen absurde clocks, maar een 300-500Mhz erbij moet wel te doen zijn lijkt mij.
Wat verwacht je van ons?
Waar ik over twijfel of niet genoeg kennis voor heb:
> Het geheugen, is dit snel genoeg om deze clock te kunnen 'bijbenen'
> CPU, op dit moment zijn games voor quad cores geoptimaliseerd, een uitzondering daar gelaten, is er een trend te zien dat dit toch naar octaal cores gaat?
Wat ik nu heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) | € 309,- | € 309,- |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Groen | € 134,12 | € 134,12 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 131,17 | € 131,17 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.125,04 | |
Graag jullie advies als ik iets over het hoofd zie. Als laatste aanvulling, de voorkeur is om alles bij 1 webshop te bestellen, levertijd vind ik niet spannend, een weekje eerder of later dat maakt niet uit.
Met vriendelijke groet,
Goldman
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile