Toon posts:

Nvidia gtx 1060 fps problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds afgelopen weekend een nieuwe game pc en ik was World of warcraft aan het spelen op kwaliteit 5 van 10 met 30-35 fps en uit het niets gaat mn fps naar 110-130 dus kwaliteit naar max en fps blijft op 70-90 voor urenlang. Met opnieuw opstarten van het spel moet ik weer terug naar kwaliteit 5 met 30-35 weet iemand wat het probleem is? Mijn specs zijn:

- i7-6700k
- 16gb ram crucial
- Nvidia gtx 1060 3gb
- moederbord Giga-Byte H110M-S2H

Ik ben ten einde raad en heb de msi afterburner ook al geprobeerd maar werkt niet en tijdens het spelen heb ik geen instelling veranderd.

Alle reacties

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:37

Plainside

I browse when I'm at work

Is het niet de typische start up lag die sommige spellen hebben?
Kan ook zijn dat de kaart gewoon even druk is en zich moet stabiliseren.
Wat gebeurt er als je hem op max settings opstart en een tijdje laat lopen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd en dan springt ie na een lange tijd wel naar de hoge fps, maar dit is maar voor korte duur en zakt hij weer terug naar 17-20 fps op maximale kwaliteit

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:27
Dit klopt niet iig. Ik speel met mijn i5-4440 en gtx1060 6GB met alle settings maximaal, en dan nog een stabiele 60 FPS. Heb je alle drivers van je systeem up to date? Is dit een frisse installatie van WOW zonder addons? Is dit in alle gebieden hetzelfde of verschilt het? Op wat voor een opslagapparaat heb je dit staan?

Zijn er andere spellen waarmee je dit hebt, of werken deze wel naar behoren?

[ Voor 6% gewijzigd door livranca op 19-12-2016 09:45 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je zei dat je afterburner al geinstalleerd had. Wat geeft die van waarden.
Op hoevel mhz draait die videokaart?
Heb je toevallig oude afterburner staan, er was een tijdje terug een bugged versie waardoor je kaart niet meer uit idlestand wou komen met als gevolg belachlijk lage fps.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Topicstarter
azz_kikr schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:05:
Je zei dat je afterburner al geinstalleerd had. Wat geeft die van waarden.
Op hoevel mhz draait die videokaart?
Heb je toevallig oude afterburner staan, er was een tijdje terug een bugged versie waardoor je kaart niet meer uit idlestand wou komen met als gevolg belachlijk lage fps.
Ik had hem gister gedownload dan zou ik vanavond even moeten kijken dan zal ik een printscreen uploaden

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Even off topic, maar waarom een 6700k met een H110M moederbord?

• Ardjee
  • Laatst online: 24-01 22:16
UltiemePCNerd schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:27:
De 6700K heeft nog steeds een hogere baseclock dan de 6700:)

Verwijderd

Check eens wat de cpu snelheid doet onder belasting. Kans dat de vm's te warm worden en de cpu wordt teruggeklokt. Het moederbord heeft namelijk een karig aantal fases welke ook nog eens ongekoeld zijn. Niet geschikt voor een k cpu met een hoger verbruik dan een non k.

• Ardjee
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:36:
Check eens wat de cpu snelheid doet onder belasting. Kans dat de vm's te warm worden en de cpu wordt teruggeklokt. Het moederbord heeft namelijk een karig aantal fases welke ook nog eens ongekoeld zijn. Niet geschikt voor een k cpu met een hoger verbruik dan een non k.
Als ik de TS moet geloven is hier precies het tegenovergestelde aan de hand: FPS beginnen laag en worden later hoog. Als de VRMs daadwerkelijk overhitten zou precies het tegenovergestelde aan de hand zijn:)

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Ardjee schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:36:
[...]

De 6700K heeft nog steeds een hogere baseclock dan de 6700:)
Dat is netzoiets als zeggen dat een FX9590 beter is omdat ie een hogere kloksnelheid heeft. Het is pure geldverspilling om 1 of 2 meer fps te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Processor zit maar op 7% met World of warcraft

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nog niet zo'n superster ben die veel van pc's afweet en ik dacht dat dit wel goed is

Verwijderd

Topicstarter
livranca schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:45:
Dit klopt niet iig. Ik speel met mijn i5-4440 en gtx1060 6GB met alle settings maximaal, en dan nog een stabiele 60 FPS. Heb je alle drivers van je systeem up to date? Is dit een frisse installatie van WOW zonder addons? Is dit in alle gebieden hetzelfde of verschilt het? Op wat voor een opslagapparaat heb je dit staan?

Zijn er andere spellen waarmee je dit hebt, of werken deze wel naar behoren?
Ja de drivers heb ik gisteren nog ge-update waaronder de game driver in zat en ik heb twee addons geïnstalleerd. Op een gewone hdd schijf

Verwijderd

Topicstarter
Maar als het moederbord niet goed is dan moet hij toch sowieso niet de hoge fps halen? En dat deze uiteindelijk wel.

• Ardjee
Je hebt je PC sinds afgelopen weekend? Zelf windows geinstalleerd of door een externe winkel gedaan? Je zou kunnen proberen windows geheel opnieuw te installeren om eventuele softwareissues uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:36:
Je hebt je PC sinds afgelopen weekend? Zelf windows geinstalleerd of door een externe winkel gedaan? Je zou kunnen proberen windows geheel opnieuw te installeren om eventuele softwareissues uit te sluiten.
Ik heb hem laten samenstellen en installeren door een bedrijf, maar thuis zelf opnieuw geïnstalleerd.

• Ardjee
Je zou eens de smart waardes van je harde schijven kunnen uitlezen. Allerlij gare problemen kunnen ontstaan door slechte HDD/SSD.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Rest waarde van K processoren ligt signifcant hoger dan bij non-k modellen terwijl de aanschafprijs maar marginaal hoger ligt.
Ik kocht altijd K processoren ook als ik niet overklokte. Dat ik nu een 4790 gebruik komt omdat dit een tweedehandsje was.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:21:
Je zou eens de smart waardes van je harde schijven kunnen uitlezen. Allerlij gare problemen kunnen ontstaan door slechte HDD/SSD.
Hoe kan ik dit doen? Ben niet zo'n grote expert van computers.

• Ardjee
Zelf gebruik ik HDTune: http://www.hdtune.com/
Voor meer info, lees: Check je SMART

Verwijderd

Welke CPU koeler gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar temperatuur is het probleem bij lange niet voor al mijn componenten.
http://www.computergalaxy...dr4-1tb-usb3-gtx-1060-3gb deze pc heb ik met alleen een andere processor en 16gb ram

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel! Dan zal ik dit vanavond thuis bekijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:41:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar temperatuur is het probleem bij lange niet voor al mijn componenten.
http://www.computergalaxy...dr4-1tb-usb3-gtx-1060-3gb deze pc heb ik met alleen een andere processor en 16gb ram
Dan hebben ze waarschijnlijk een boxed koeler op de k cpu geplakt en die is daar niet voor geschikt. Post eens een foto van binnenkant van de behuizing.

Maar eh, je systeem.....geen ssd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:46:
[...]

Dan hebben ze waarschijnlijk een boxed koeler op de k cpu geplakt en die is daar niet voor geschikt. Post eens een foto van binnenkant van de behuizing.

Maar eh, je systeem.....geen ssd?
Zal ik vanavond doen als ik thuis ben, maar dat maakt toch opzich niet uit met de fps die ik niet binnenkrijg ofwel?

En nee geen ssd deze wil ik later nog plaatsen ik heb deze pc even voor nood genomen, omdat ik hiervoor een pc had met niet eens een i3 processor en een gt 230 kaart dus was mijn geld al ver op.

Verwijderd

lijk wel op me intel nuc probleem
die doet precies het zelfde
als het warm word gaat de fps om hoog

denk dat het met de boost te maak heeft
cpu en gpu hebben een auto boost opties
dat wil nog wel eens tegen werken
zelf heb ik dat uit gezet en mijn eigen probleem er mee opgelost

zeker wow is geen zware game
en zal zonder problemen moeten draaien

in de drivers van nvidia staat ergens overklokken
zet auto overklokke uit
en stel in de normalen waarde in van de gpu
dat staat op de doos of bij de fabricant opgegeven

zelf vind ik die boost maar onzin

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 01:13:
lijk wel op me intel nuc probleem
die doet precies het zelfde
als het warm word gaat de fps om hoog

denk dat het met de boost te maak heeft
cpu en gpu hebben een auto boost opties
dat wil nog wel eens tegen werken
zelf heb ik dat uit gezet en mijn eigen probleem er mee opgelost

zeker wow is geen zware game
en zal zonder problemen moeten draaien

in de drivers van nvidia staat ergens overklokken
zet auto overklokke uit
en stel in de normalen waarde in van de gpu
dat staat op de doos of bij de fabricant opgegeven

zelf vind ik die boost maar onzin
Heb het probleem inmiddels gevonden. Op wow kan je de render scale aanpassen en de Nvidia software zet deze automatisch op 200% wat het dus wel een zwaar spel maakt voor de grafische kaart, terwijl 100% al goed is.
Pagina: 1