Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621612

Topicstarter
Mijn vraag

Waarom is de laadtijd bij mij vele malen trager bij battlefield 1 dan bij vrienden waar ik online mee speel? Ik zit vaak nog in het laadscherm terwijl zij al zijn begonnen.

Internet verbinding is overduidelijk beter.

Relevante software en hardware die ik gebruik

PS4 (uitvoering wee tik zo niet)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wifi versus kabel verbinding (maakt geen merkbaar verschil)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 14:33

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Waarschijnlijk hebben zij een SSD en jij niet.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 16:46
Mogelijk hebben je vrienden een PS4 met een SSD erin ? Dit is een zeer groot verschil tov de normale versie.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat zou inderdaad kunnen, hoewel ik het ergens ook raar vind want van zeker één persoon weet ik dat deze een oudere versie heeft en naar mijn weten nooit een SSD heeft ingebouwd.

De rest heeft er ook geen ingebouwd en hooguit een nieuwere versie gekocht (waar deze standaard in zit?)

Zijn er meer versies geweest naast de Slim & PRO met al dan geen SSD tegenover de 'gewone' ps4? Of heb je deze altijd zelf moeten inbouwen?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 621612 op 19-12-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Navraag gedaan bij vrienden, die hadden geen SSD.

Een van hen heeft precies hetzelfde model, de anderen hebben wel een PS4 slim.

Degene met hetzelfde model is ook iets trager, maar nog relatief snel in verhouding tot mijn PS4.

Zijn er manieren om dit te verbeteren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16
Niet zonder de harddisk te vervangen door een sneller exemplaar of zelfs SSD. Echter lijkt me dit een gevalletje teveel moeite en kosten voor te weinig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar was ik al bang voor.

Echter heb ik er eigenlijk nog steeds geen echte verklaring voor. Het verschil zit hem namelijk niet in wel/geen SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 05:03
Je kan het ding helemaal opnieuw instellen(fabrieksinstellingen), ook helpt het verwijderen van games van je hdd, zeggen ze!, je krijgt alle games wel weer terug.. Denk om je saved games

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 20-12-2016 14:34 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helft van opslag leeggemaakt, geen (merkbaar) resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaldop
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-04 08:30
Raar heb jij niet de eerste ps4 model en je vrienden iets nieuwerer model? Daar kan ook verschil inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zit gewoon ergens in de verbinding. Ik was bij de ene CoD ook altijd later en toen ineens met de nieuwste CoD als eerste. Geen idee waarom verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
knaldop schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 05:56:
Raar heb jij niet de eerste ps4 model en je vrienden iets nieuwerer model? Daar kan ook verschil inzitten.
Nee, dat is het dus ook niet. Deel van mijn vrienden heeft wel een sneller model, maar een deel ook niet. Zij zijn beiden gewoon echt sneller.
bram1984 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:43:
Zit gewoon ergens in de verbinding. Ik was bij de ene CoD ook altijd later en toen ineens met de nieuwste CoD als eerste. Geen idee waarom verder.
Zou niet aan de verbinding mogen liggen. Deze is bij mij stukken beter dan bij de rest.. Updates zijn bij mij echt binnen minuten binnen en bij de anderen kan dit ooit uren duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
-> SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 11:16

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 621612 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Nee, dat is het dus ook niet. Deel van mijn vrienden heeft wel een sneller model, maar een deel ook niet. Zij zijn beiden gewoon echt sneller.

[...]

Zou niet aan de verbinding mogen liggen. Deze is bij mij stukken beter dan bij de rest.. Updates zijn bij mij echt binnen minuten binnen en bij de anderen kan dit ooit uren duren..
Als je het goed wil aanpakken, dan maak je even een tabelletje van relevante informatie: Playstation model (met of zonder SSD), internetsnelheid en daadwerkelijke laadtijd.

Nu is het vooral anekdotisch bewijs waardoor het een beetje gokken blijft naar de daadwerkelijke reden. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Anoniem: 621612 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:39:
[...]

[...]

Waarom ga je er automatisch vanuit dat het aan de snelheid of kwaliteit van de verbinding ligt? Je hebt ook nog zaken als NAT en zo die allemaal invloed kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaldop
Maar vind je het een groot probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
Waarschijnlijk een DNS issue, probeer die van Google eens: 8.8.8.8

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Als je het goed wil aanpakken, dan maak je even een tabelletje van relevante informatie: Playstation model (met of zonder SSD), internetsnelheid en daadwerkelijke laadtijd.

Nu is het vooral anekdotisch bewijs waardoor het een beetje gokken blijft naar de daadwerkelijke reden. :)
Playstation type: CUH-1004A (zonder SSD, maar dat had ik dacht ik al aangegeven)
Verbindingssnelheid (downloaden): 144.8 Mbps
Verbindingssnelheid (uploaden): 14.4 Mbps
Nat-type: Type 2
Laadtijd: Verschilt per game. Team deathmatch merk ik er niets van, conquest is 5-30 seconden trager, afhankelijk van de map (lijkt gerelateerd te zijn aan grootte + zwaarte, aangezien 'eenvoudige' maps dus minder/geen verschil lijken te maken.
bram1984 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Waarom ga je er automatisch vanuit dat het aan de snelheid of kwaliteit van de verbinding ligt? Je hebt ook nog zaken als NAT en zo die allemaal invloed kunnen hebben.
Ik weet niet waar het aan ligt. Dit leek mij het meest logische, vandaar dat ik hier over begon...
Hierboven staat het NAT type vermeld. Kan dit problemen veroorzaken?
knaldop schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:17:
Maar vind je het een groot probleem?
Ja, het beïnvloed het (begin) van mijn spel best sterk.. en daarnaast is het gewoon irritant
WeHoDo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:19:
Waarschijnlijk een DNS issue, probeer die van Google eens: 8.8.8.8
Heb internet opnieuw ingesteld met primaire DNS 8.8.8.8 en secundaire DNS 8.8.4.4

Dit veranderde weinig aan de hier genoemde verbindingssnelheden. Ze waren zelfs iets lager (maar dat kan natuurlijk wat fluctueren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaldop
Sorry. Ik zal het echt niet weten waarom het zo verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
Misschien dat ik er overheen lees, maar welke internet providers hebben jullie beide?
En hoe zijn de PS4 verbonden, wellicht 1 via WiFi en de andere bedraad?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 13:24
Anoniem: 621612 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:56:
[...]

Heb internet opnieuw ingesteld met primaire DNS 8.8.8.8 en secundaire DNS 8.8.4.4

Dit veranderde weinig aan de hier genoemde verbindingssnelheden. Ze waren zelfs iets lager (maar dat kan natuurlijk wat fluctueren)
Je DNS-servers veranderen je internet-snelheid niet, het enige wat DNS-servers doen is jou naar het ip-adres verwijzen wat achter een domeinnaam zit. Als jouw standaard DNS-server traag reageert, zou dat een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
(Al verwacht ik zelf dat het eerder een NAT-gerelateerde issue is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WeHoDo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:03:
Misschien dat ik er overheen lees, maar welke internet providers hebben jullie beide?
En hoe zijn de PS4 verbonden, wellicht 1 via WiFi en de andere bedraad?
Ik heb ziggo, en dat heeft de (een deel van) de rest ook. Mijn internet is bedraad, echter zit er wél een router tussen (tussen modem en ps4). Via wifi heeft hij ook beneden gestaan, maar dit gaf hetzelfde resultaat.

Kan het zijn dat het modem in 'bridge mode' moet staan? Of maakt dit niet uit?
234FaTaLiTy schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Je DNS-servers veranderen je internet-snelheid niet, het enige wat DNS-servers doen is jou naar het ip-adres verwijzen wat achter een domeinnaam zit. Als jouw standaard DNS-server traag reageert, zou dat een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
(Al verwacht ik zelf dat het eerder een NAT-gerelateerde issue is)
Dat leek me inderdaad ook sterk. Maar een andere DNS server leek ook niets uit te maken.

Wat zou ik dan 'NAT-gerelateerd' kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand een idee?
Pagina: 1