Ik gebruik al een hele tijd (+1,5j denk ik) een intel NUC voor mijn Kodi setup. Heeft altijd goed gewerkt, maar ik merk nu dat bij recente video files, hij problemen heeft om alles deftig af te spelen. Bijvoorbeeld laatste aflevering van Planet Earth zijn online te vinden in HEVC formaat (h.265 denk ik). Deze spelen niet hardware-versneld af en cpu gaat ook vaak tot 100% (Celeron).
Is mijn Intel NUC gewoonweg te traag geworden voor deze files? Oplossingen? Ik gebruik OpenELEC maar een Windows-installatie geeft zelfde resultaten.
Bijkomende vraag, als ik nu een nieuwe zou (moeten) kopen, welke neem ik dan best om tijdje voor te kunnen met kodi? Geheugen en SSD (2.5") zou ik wel liefst overzetten van huidige nuc (DN2820FYKH).
Is mijn Intel NUC gewoonweg te traag geworden voor deze files? Oplossingen? Ik gebruik OpenELEC maar een Windows-installatie geeft zelfde resultaten.
Bijkomende vraag, als ik nu een nieuwe zou (moeten) kopen, welke neem ik dan best om tijdje voor te kunnen met kodi? Geheugen en SSD (2.5") zou ik wel liefst overzetten van huidige nuc (DN2820FYKH).
[ Voor 15% gewijzigd door lapino op 19-12-2016 08:41 ]