Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hoe weet ik of mijn mobo ook defect is...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 18:59
Mijn vraag
is mijn mobo defect mijn cpu is 100% defect de pinnetjes zijn gebogen
maar mijn moederbord doet niks meer als ik hem aansluit, geeft geen geluid geeft geen licht geen een teken van leven, is het "slim" om gewoon een nieuwe cpu te kopen voor mijn stream pc in de woon kamer.

mijn moederbord is een asus fm2a85-v pro, en mijn cpu was een amd a10 5800k

hopelijk kunnen jullie me helpen

J.H

Alle reacties

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Laten we eens vooraan beginnen: waarom heb je de CPU überhaupt uit zijn socket gehaald? Wilde je een upgrade uitvoeren? In dat geval had je het beter niet kunnen doen, want de 7850K is niet veel sneller.

Je CPU moet in het moederbord dmv pinnen, als deze pinnen verbogen zijn krijg je de CPU niet in de socket. Maar goed, we weten dus niet echt hoe het probleem is ontstaan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Jarn00bje
Ik wou de koeler vervangen en de oude koelpasta moest er dus af daarom is die er uit gegaan

J.H

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dat is niet daarom maar omdat je hem met geweld eruit hebt getrokken (of foutief erin, meer waarschijnlijk) , een CPU kan prima blijven zitten bij een pasta wissel.
Tevens vraag ik mij af wat je na de gebogen pinnen hebt gedaan aangezien alles niet werkt.
Mijn tip; ga naar een computer winkel en koop iets kant en klaar :+

Nee even serieus, plaats eens je volledige specs van je pc en liefst wat foto's, mijn vermoeden is dat je een nieuwe cpu en MB kan halen.

Wear Sunscreen!

• Jarn00bje
Ik heb het wel verneukt bij het cpu er in doen denk ik ja (weet ik wel) fotos lukken me nu niet wegens slechte belichting

J.H

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Maar heb je de boel met kromme pinnen weer aangesloten en aangezet?

Als je dat nog niet hebt gedaan kan je allicht nog proberen de de pinnen terug te buigen met een bankpas oid, maar graag een heldere uitleg over de gang van zaken zal een boel verlichten.
(met bv je hele specs van de pc , wat er precies is gebeurd, wat je allemaal al gedaan hebt en zelf gezocht hebt)

Wear Sunscreen!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat ook belangrijk is om op te merken:

PPGA sockets zoals deze zijn ook ZIF (zero insertion force) oftewel een CPU moet erin vallen zonder dat je hem aan moet drukken. Als dat moeite kost weet je dat je hem flink verkeerd hebt proberen te plaatsen. Als je hem dan ook nog gaat aanzetten dan zullen we maar zeggen dat je mobo en CPU daar niet blij van worden.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:25
Schijnbaar heeft TS niet alleen problemen met het plaatsen van een CPU, zijn taalgebruik, of liever gezegd het ontbreken daarvan, is om te janken.

Als TS nu eens wat meer interpunctie gaat gebruiken, wat foto's upload en de overige vragen gaat beantwoorden kunnen wij hem vast verder helpen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:25
Zoals hierboven aangegeven door anderen: graag foto's van de cpu en de gehele moederbord.

Het probleem kan op dit moment van alles zijn, van een dode voeding (onwaarschijnlijk) tot een losse 24 pins connector. Snap je? ;)
Panzer_V schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:10:
Als TS nu eens wat meer interpunctie gaat gebruiken, wat foto's upload en de overige vragen gaat beantwoorden kunnen wij hem vast verder helpen.
Als je zijn post historie terugkijkt wordt het er niet veel beter op :) ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Baris op 19-12-2016 09:47 ]

Pagina: 1