Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
Hallo iedereen,

Laatst heb ik mijn pc opgeschoond, alleen nu heb ik het probleem dat de computer de ethernet kabel niet meer herkent wat hij hiervoor wel deed. Het gaat om een ethernet kabel de computer loopt op windows 10. Ik weet niet wat voor informatie ik meer moet geven dus ik geef even de specificaties door: AMD R9 390N I5 4460, ASrock fatility b85. Hopelijk is er iemand die mij kan/wilt helpen.

Met vriendelijk groet,
Jelle

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

Druk eens op windowstoets + X en druk dan de W in (of klik op netwerkverbindingen).

Zie je er een ethernet-adapter of LAN-adapter tussen staan?

Ga ook even in hetzelfde menu op M drukken, zie je daar een apparaat met vraagteken staan is dat een grote kans op driverproblemen.

Als dat allemaal niet werkt, stop dan de stekker aan de andere kant er even in :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:45

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gaat het lampje van de netwerkpoort branden als je de stekker er opnieuw in stopt?
Gooi de netwerkkaart eens weg uit apparaatbeheer / device manager.

Om daar te komen:
Windows + R geeft uitvoeren/run venstertje, en dan 'devmgmt.msc' intikken en een Enter geven

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

PD2JK schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:52:
Gaat het lampje van de netwerkpoort branden als je de stekker er opnieuw in stopt?
Gooi de netwerkkaart eens weg uit apparaatbeheer / device manager.

Om daar te komen:
Windows + R geeft uitvoeren/run venstertje, en dan 'devmgmt.msc' intikken en een Enter geven
Dat is nog eens een complexe manier om je device manager te openen :+ :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

NoxiuZ schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:52:
[...]

Dat is nog eens een complexe manier om je device manager te openen :+ :P
Sorry, zit sinds de komst van NT4 helemaal vastgeroest in m'n geheugen. :P

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Windows toets + Pause/Break (die ene toets die je NOOIT gebruikt).

Je komt weliswaar niet meteen in device manager, maar met één klik aan de linker kant, heb je de device manager in beeld.

• Apiaan
Ik zit nu in Apparaatbeheer ik zie: ethernet controller met een !, pci simple met !, sm buscontroller !

• Apiaan
Configuratiescherm - netwerk en internet - netwerkverbindingen is leeg

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je de ethernet controller eens weggooien? Start daarna de computer opnieuw.

• Apiaan
Ik heb hem uitgescakeld alleen er is niks verander hij zegt nog steeds "geen verbindingen beschikbaar". Of moet ik de installatie ervan ongedaan maken?

[ Voor 18% gewijzigd door Apiaan op 18-12-2016 23:38 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Installeer de drivers eens. Waarschijnlijk doet ie het daarna weer.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:25
Schakel de ethernet controller weer in in Device Manager. Wat gebeurt er nu?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

FreakNL

Well do ya punk?

Heb je lokaal nog wel netwerk? Kun je op de web pagina van je router komen?

Het is toch niet weer je vpn software hè :+

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Installeer gewoon opnieuw je drivers

Iperf

• Apiaan
Hoe moet ik mijn nieuwe drivers installeren als ik geen internet heb? Hiervoor werkte mijn internet prima. Wifi werkt wel gewoon.

• onnok
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je heb waarschijnlijk last van het volgende probleem: nieuws: Windows 10-update zorgt voor internetproblemen bij sommige gebruikers...

In de eerste reacties staat hoe je het probleem kan oplossen en je netwerk weer werkend krijgt.

• Apiaan
Dankjewel! Ik ga vanmiddag kijken of het werkt. Alleen ik vind het nogsteeds raar aangezien ik mijn pc gewoon op fabrieksinstellingen heb gezet en het hiervoor gewoon prima werkte.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Apiaan schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:22:
Hoe moet ik mijn nieuwe drivers installeren als ik geen internet heb? Hiervoor werkte mijn internet prima. Wifi werkt wel gewoon.
Euh .. via je wifi dan ?

en als je geen wifi hebt, gewoon old school met een usb stick ?? je doet wel erg hopeloos

Iperf

• Apiaan
Alle 4 de methodes werkte niet nadat ik ipconfig /renew typte zei hij " the operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation".

• Apiaan
Fish schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:10:
[...]

Euh .. via je wifi dan ?

en als je geen wifi hebt, gewoon old school met een usb stick ?? je doet wel erg hopeloos
Oke, dan ga ik wel een keertje naar de bieb.

• Apiaan
Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd maar het heeft niks veranderd.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:25
Apiaan schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:20:
Alle 4 de methodes werkte niet nadat ik ipconfig /renew typte zei hij " the operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation".
Misschien is de ethernet adpater stuk. Leen bij iemand een netwerkadapter en prik die in een PCI (X) poort op je moederboard.

• .Maarten
Een herinstallatie van windows betekend niet dat de driver meteen geinstalleerd is.
Druk de cd die bij het moederbord kwam er eens in en installeer de drivers.

• Apiaan
EricJH dat lijkt me erg raar aamgezien de internet kabel voor de reset er ook gewoon en zat, maar ik zal het proberen. Of bedoeld u de netwerk switch? Maarten er kunnen geen cd's in mijn pc.

[ Voor 17% gewijzigd door Apiaan op 19-12-2016 18:22 ]

• .Maarten
http://www.asrock.com/mb/.../?cat=Download&os=Win1064

Dan download je daar de lan driver en zet je die op een usb stick en installeer je die.
Of je drukt de driver cd in een andere pc en kopieert de inhoud naar een usb stick.
Of je hangt een losse speler aan je pc en drukt daar de cd in.

• Apiaan
Ohja inderdaad, dat was een beetje dom en kort van me.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:13

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Het beste download je de drivers van de website, dan heb je gelijk de nieuwste. En geen oude van de cd.

Alleen als die van de website niet goed werken/niet te vinden zijn, pak je de cd.

[ Voor 29% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 19-12-2016 19:12 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Apiaan
Heel erg bedankt iedereen :) Ik heb het cd'tje gepakt in de 10 jarige pc geduwt, op 2 usb stickjes gezet omdat ze te klein waren en toen op mijn pc gezet en geinstalleerd. Nu werkt hij weer, nogmaals heel erg bedankt iedereen!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:01

macnerd

No Apples please :-)

Mooi dat het opgelost is. Ik heb zelf nog een extra oplossing toegevoegd aan dat Windows 10 artikel met internet problemen: macnerd in 'nieuws: Windows 10-update zorgt voor internetproblemen bij sommig...

MacNerd

Pagina: 1