Brackets/metalen houdertje voor 2e SSD in Laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Lieve Tweakers,

Mijn vader wil graag zijn laptop upgraden door er een SSD in te zetten. Nu ging ik even kijken, en er bleek een extra slot voor een 2.5" drive in zijn laptop te zitten (ASUS K73e), zoals afgebeeld in de foto.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tbxwdJB.jpg

Echter zit hier geen extra bracket/caddy/houdertje bij om de SSD mee vast te zetten, zoals je bij de HDD aan de rechter kant wel ziet. Ik ben gaan zoeken op het internet, maar ik kon hier verassend weinig over vinden. Wanneer ik naar caddies of brackets zoek, krijg ik bijna alleen maar resultaten om de DVD drive te verplaatsen.

Daarom, kan iemand mij misschien vertellen of het veilig is om een SSD er in te zetten zonder hem met zo'n metalen beugel vast te schroeven? Ik weet dat de SSD (crucial MX300) wel met een raiser komt, maar ik betwijfel of dat genoeg is om hem echt vast te klemmen. En als zo'n beugel wel nodig is, hoe zou ik hier dan aan kunnen komen? Mijn zoekpogingen zijn nog niet echt ergens op uitgelopen.

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2025
[verwijderd]

[ Voor 121% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:32 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
thescorpi0n schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:44:
Lieve Tweakers,

Mijn vader wil graag zijn laptop upgraden door er een SSD in te zetten. Nu ging ik even kijken, en er bleek een extra slot voor een 2.5" drive in zijn laptop te zitten (ASUS K73e), zoals afgebeeld in de foto.

[afbeelding]

Echter zit hier geen extra bracket/caddy/houdertje bij om de SSD mee vast te zetten, zoals je bij de HDD aan de rechter kant wel ziet. Ik ben gaan zoeken op het internet, maar ik kon hier verassend weinig over vinden. Wanneer ik naar caddies of brackets zoek, krijg ik bijna alleen maar resultaten om de DVD drive te verplaatsen.

Daarom, kan iemand mij misschien vertellen of het veilig is om een SSD er in te zetten zonder hem met zo'n metalen beugel vast te schroeven? Ik weet dat de SSD (crucial MX300) wel met een raiser komt, maar ik betwijfel of dat genoeg is om hem echt vast te klemmen. En als zo'n beugel wel nodig is, hoe zou ik hier dan aan kunnen komen? Mijn zoekpogingen zijn nog niet echt ergens op uitgelopen.

Alvast heel erg bedankt!
Enige wat ik vind is dat het onderdeelnummer voor wat je nodig hebt is: 13GN3X1AM010-1

Maar overal niet leverbaar :(

Misschien asus bellen?

Hier een gevonden: ebay link

[ Voor 7% gewijzigd door geforce5_guy op 18-12-2016 22:53 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Helaas zijn deze brackets voor iedere laptop weer anders. Omdat er zoveel verschillende zijn en ze moeilijk te krijgen zijn met vaak hoge prijzen vul ik de ruimte altijd op. Gebruik er meestal wat schuimrubber voor wat ik op maat knip, bijvoorbeeld het spul wat je vind in dozen van videokaarten en voedingen. Zorgen dat de SSD geen ruimte heeft om te bewegen is genoeg. Kost niets en werkt prima. Heb dit al bij tig laptops gedaan en het gaat voor langere tijd altijd goed.

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Mar.tin schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:50:
Als de linker identiek is aan de rechter, en die kun je opsturen aan mij, wil ik voor een paar euro wel een bracket natekenen/3D printen waar je je ssd aan vast kunt schroeven? :)

Alternatief kun je hem misschien ghetto vastklemmen met iets om de ruimte tussen het klepje en de SSD op te vullen?
Bedankt voor het aanbod, maar mijn vader heeft zijn laptop veel nodig en wil hem niet langer dan een dag (Ik was van plan het met kerst even allemaal te doen) missen.

Jammer (en een beetje raar) dat die brackets zo onverkrijgbaar zijn, waarom plaats je dan uberhaupt een tweede slot daar. Anywho, ik denk dat ik het inderdaad maar op z`n ghetto`s ga doen door er wat materiaal tussen te proppen en hopen dat hij goed blijft zitten.

Heel erg bedankt voor de informatie!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 84% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:32 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:23

D4NG3R

kiwi

:)

Als een SSD het enige is wat er bij komt zou je hem ook simpelweg vast kunnen zetten met wat schuim.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je geeft al zelf aan dat Crucial een spacer bijlevert, daar zit op 1 kant al dubbelzijdig tape.
Naar de Praxis/Gamma gaan en extra dubbelzijdig tape kopen (of met wat lijm) voor de andere kant.
Even lekker ghetto gaan prutsen, klep erop ziet toch niemand meer.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
Waarom zou je hier asus niet gewoon voor bellen? Zij kunnen misschien zo een extra caddy opsturen en dan hoef je niks ghetto te gaan prutsen :).

• FlorisVN
  • Laatst online: 01-01 09:57
even paar sec. op ebay gekeken, en direct hits op dit onderdeel !

zie deze link :
http://www.ebay.nl/sch/i....S+K73e+hdd+caddy&_sacat=0

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Of anders klittenband sticker: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=klittenband+sticker
Een SSD weegt nauwelijks iets, zolang het maar niet beweegt.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Ik zou gewoon normale (duct-)tape gebruiken. Dus die dikke tape, dat blijft goed kleven en is prima om een SSD mee te fixeren. :)
Pagina: 1