Ervaringen met Beyerdynamic koptelefoons?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer774
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Mijn vraag is als volgt;

Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor bij mijn pc. Ik zal deze alleen thuis gaan gebruiken want voor onderweg heb ik Shure SE215 oortjes. Ik zie overal op internet de koptelefoons van Beyerdynamic tevoorschijn komen en ben dan erg benieuwd hoe ze klinken. Nou is mijn echte vraag, welke past bij mij?

Er zijn er zoveel smaken en soorten van die koptelefoons dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik ben opzoek naar een lekker punchy geluid want ik hou van EDM, Techno en dergelijke muzieksoorten. Buiten de Beyerdynamics heb ik ook nog zitten twijfelen om de HD8 DJ van Sennheiser aan te schaffen puur op de goede bass en bouwkwaliteit. Maar het probleem met die is dat je vooral betaald voor de portabiliteit van die koptelefoon, en aangezien ik hem alleen achter mijn bureau zal gebruiken vind ik dat toch wel zonde.

Vandaar dat ik graag een kijkje wil nemen naar beyerdynamics, maar omdat er in mijn buurt vrijwel geen audiowinkels zijn die ze verkopen hoop ik van jullie wat feedback te krijgen en eventueel een advies in welke richting ik moet kijken (DT990, DT880 etc. etc.) of zelfs helemaal een ander merk.

Ik ben ook van plan om een Audioengine D1 aan te schaffen voor zowel mijn speakers en mijn nieuwe koptelefoon. De koptelefoon moet hier dan ook op kunnen afgespeeld worden qua impedantie.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via riemer774 op 19-12-2016 22:34)

Anoniem: 639074

Lootbox schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:18:
Beyerdynamics is qua prijs/performance verhouding echt heel heel goed. Ik heb zelf een DT990 (250 ohm, klinkt alleen goed met versterker) en 770M (32 ohm, is goed voor portable).

Ik zou je de DT770 Pro 80 ohm versie aanraden (suitable voor portable gebruik ook). Dat is een closed-versie wat een stevigere bass heeft ten op zichte van een DT990 (open design). De DT880 Pro/Premium raad ik af omdat je voor de DT880 echt een versterker nodig heb ivm de hoge impedantie (250/600 ohm).
De DT880 is anders net als alle overige seriegenoten gewoon als 32 Ohms versie leverbaar.
Ik heb hier de DT770/DT880/DT990 hangen en van dit stel staat bij mij de DT880 op "eenzame hoogte". ;)

De 250 Ohms versie doet het hier overigens ook zonder versterking prima als dat eens zo uitkomt.

Het is een zeer bijzondere en aangename hoofdtelefoon die ronduit fantastisch poezelig op het hoofd zit en gelukkig de ongelooflijke saaiheid van sommige Sennheisers mist, zonder hinderlijk aanwezig te worden in het hoog, zoals AKG's dat op hun beurt weer kunnen.

De DT770 is een gesloten headphone en is voor mij voor thuisgebruik niet altijd even fijn, de DT880 staat als halfopen te boek, maar ik ervaar het zowel in sublieme klank als gebruik gewoon als een open hoofdtelefoon.
Warm aanbevolen, deze headphone heeft alles wat je maar kunt wensen. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 19-12-2016 22:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35

DjVe

Hatsaflats!

Als je hem vooral thuis gaat gebruiken, zou ik wel gaan voor een open model. Dat zit vaak net iets aangenamer (minder warm) en geeft vaak een wat natuurlijker geluid. Ik heb voor thuis bijvoorbeeld een Teufel Aureol (en voor onderweg ook een setje SE215). De Teufel klinkt ruimtelijker, maar is qua bass net zo warm als de Shures. Hij zit overigens ook erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Beyerdynamics is qua prijs/performance verhouding echt heel heel goed. Ik heb zelf een DT990 (250 ohm, klinkt alleen goed met versterker) en 770M (32 ohm, is goed voor portable).

Ik zou je de DT770 Pro 80 ohm versie aanraden (suitable voor portable gebruik ook). Dat is een closed-versie wat een stevigere bass heeft ten op zichte van een DT990 (open design). De DT880 Pro/Premium raad ik af omdat je voor de DT880 echt een versterker nodig heb ivm de hoge impedantie (250/600 ohm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:52
Deze Beyerdynamics zijn vooral studio/afmix koptelefoons, vandaar dat je ze niet zo snel vind tussen het hifi spul, maar wel bij muziekwinkels zoals bax-shop.nl. Zoek je een koptelefoon met een dikke "in your face" bas, dan is dit niet direct de koptelefoon voor je. Maar zoek je een koptelefoon die opnames wat realistischer ter gehore brengt en wil je graag wat meer transparantie in je geluid, dan zijn deze zeker goed te doen.

Heb zelf twee DT990's gehad, vooral voor het bewerken van geluidopnames, maar gebruikte ze daar buiten ook voor films en gaming wat meer dan prima ging. Zeker voor langere tijd zitten ze best comfortabel en voor hun prijs vergeleken met andere soortgelijke koptelefoons zijn ze zeker niet slecht. Wel heb ik gemerkt dat niet elke geluidskaart deze koptelefoon lekker kan aansturen (wat Lootbox hierboven ook al noemt :) ). Een extra versterker er tussen kan dan al veel schelen.

Grootste nadeel vind ik dat hoewel ze mechanisch hartstikke sterk zijn (stevige stalen beugel bijvoorbeeld), dat ik al twee DT990 kapot gehad doordat één oorschelp wegviel. Beide keren op garantie gerepareerd gehad, maar je moet er dus wel voorzichtig mee omgaan en niet op het bureau laten vallen ofzo (en in mijn beleving ben ik altijd voorzichtig er mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:08
Ja hallo piet, dat is net zoiets als iemand vraagt of Duitse auto's een beetje degelijk zijn dat he vervolgens zegt ja best wel, maar je moet er niet mee tegen een paal aanrijden want dan deukt het. :')

Ergo: Je moet met alle koptelefoons een beetje zuinig omspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
vosss schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:50:
Ja hallo piet, dat is net zoiets als iemand vraagt of Duitse auto's een beetje degelijk zijn dat he vervolgens zegt ja best wel, maar je moet er niet mee tegen een paal aanrijden want dan deukt het. :')

Ergo: Je moet met alle koptelefoons een beetje zuinig omspringen.
Mee eens dat je voorzichtig moet zijn met elke koptelefoon, dat ben ik naar eigen zeggen ook met mijn koptelefoons, alleen met deze DT990 heb ik nu twee keer meegemaakt dat de uiterst dunne bedrading in de speakerwindingen gebroken was waar ik dat bij andere koptelefoons dat nog nooit heb gehad. En ik gebruik mijn koptelefoons best veel. Mijn punt is dus dat een DT990 een goede koptelefoon is, maar naar mijn mening bovengemiddeld gevoelig is voor dergelijke schade en je dus extra voorzichtig mee moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf de DT770 al behoorlijk lang (de versie met de zachte oorschelpen). Wat een fantastisch ding. Ik vind het geluid super en de bouwkwaliteit ook erg goed. Nu gebruik ik 'm ook heel veel voor mixen van bands en voor radiowerk, maar ook thuis aan de pc voor het monteren van video of voor het luisteren van muziek. Hij zit ook na langer dragen nog erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer774
Ik zal hem zoals veel niet gaan gebruiken voor geluid en montage werk maar echter alleen voor muziek en gaming.. is dit het dan wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies mag in CEA, verhuizing die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
riemer774 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:07:
Ik zal hem zoals veel niet gaan gebruiken voor geluid en montage werk maar echter alleen voor muziek en gaming.. is dit het dan wel waard?
Ik vind van wel, maar ik ben ook niets anders meer gewenst 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:08
riemer774 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:07:
Ja hoor. Ik heb zelf een DT770 Pro in de 250 ohmse variant en doe helemaal niets met montage of studio of wat dan ook. Ik gebruik hem louter en alleen voor muziek en gamen en dat gaat helemaal prima.

Je kan hem met gemak een hele avond ophebben (als je vriendin bv goede tijden en expeditie robinson aan het kijken is :P ) zonder dattie knelt of vervelend wordt :)

Wel is het opletten dat als je voor een 250 ohms variant gaat dat daar wel versterking bij moet.

Ik weet niet of je dat wil, maar zo ja dan kan ik je in elk geval de Schiit Audio Magni afraden in combinatie met de DT770 Pro 250 ohm. Die versterker heb ik en daar ben ik eigenlijk nooit heel erg tevreden over geweest. Er zullen vast betere matches zijn :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Lootbox schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:18:

De DT880 is anders net als alle overige seriegenoten gewoon als 32 Ohms versie leverbaar.
Ik heb hier de DT770/DT880/DT990 hangen en van dit stel staat bij mij de DT880 op "eenzame hoogte". ;)

De 250 Ohms versie doet het hier overigens ook zonder versterking prima als dat eens zo uitkomt.

Het is een zeer bijzondere en aangename hoofdtelefoon die ronduit fantastisch poezelig op het hoofd zit en gelukkig de ongelooflijke saaiheid van sommige Sennheisers mist, zonder hinderlijk aanwezig te worden in het hoog, zoals AKG's dat op hun beurt weer kunnen.

De DT770 is een gesloten headphone en is voor mij voor thuisgebruik niet altijd even fijn, de DT880 staat als halfopen te boek, maar ik ervaar het zowel in sublieme klank als gebruik gewoon als een open hoofdtelefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 19-12-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Anoniem: 639074 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:30:
[...]

Zie : http://www.head-fi.org/t/233582/dt880-32-ohm-vs-250-hm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-07 19:30
Heb de Beyer t90 250 ohm wel eens op de telefoon of tablet gebruikt om eens het verschil te horen tussen de versterker.
Onversterkt klinkt het vreselijk en ook niet erg gezond, al zal ie er niet zo snel stuk van gaan.
Gebruik geen losse koptelefoonversterker maar een denon x2200.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zweer zelf bij de zeer betaalbare DT770pro80. Voor muziek in een rumoerige omgeving is hij GEWELDIG. Open modellen hebben beter geluid, maar lekken in 2 richtingen. Enige nadelen zijn de clamping-force die redelijk strak is en dat game-geluid niet optimaal klinkt.
Ikzelf vind de bouwkwaliteit van Beyer velen malen beter dan van sennheiser (hoewel ik ooit nog eens hoop een Orpheus aan te schaffen)

• riemer774
eL_Jay schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:17:
Ik zweer zelf bij de zeer betaalbare DT770pro80. Voor muziek in een rumoerige omgeving is hij GEWELDIG. Open modellen hebben beter geluid, maar lekken in 2 richtingen. Enige nadelen zijn de clamping-force die redelijk strak is en dat game-geluid niet optimaal klinkt.
Ikzelf vind de bouwkwaliteit van Beyer velen malen beter dan van sennheiser (hoewel ik ooit nog eens hoop een Orpheus aan te schaffen)
Ja maar ik denk dat we allemaal de droom hebben om een orpheus te hebben, of uit te proberen for that matter haha. Wat voor amplifier gebruik je voor die 80 ohms DT770?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
riemer774 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:29:
[...]

Ja maar ik denk dat we allemaal de droom hebben om een orpheus te hebben, of uit te proberen for that matter haha. Wat voor amplifier gebruik je voor die 80 ohms DT770?
Geen, werkt voldoende met een nexus 5/5x, matig op oudere Iphones en op mijn MBPr13 werkt ie uitmuntend.
80 ohm gaf mij het voordeel van iets beter geluid t.o.v. 16/32 zonder per se een amplifier nodig te hebben zoals bijv met de 250/600 variant.
Pagina: 1