Windows 10 Ontbrekende apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-10-2020
Hallo,

Na een melding die betrekking hadden op problemen met het Microsoft Account, is bij mij het Start scherm aangepast. Veel windows apps staat het onderschrift dat deze 'Nieuw' zijn terwijl al op het systeem aanwezig waren. Daarnaast ontbreken er enkele apps waaronder: Microsoft Edge, Personen en de Berichten app. Ik krijg deze met geen mogelijkheid terug. Ik heb onderstaande link gevolgd: https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-start/start-menu-wordt-niet-weergegeven-of-werkt-niet/62547e0c-1c0b-45c6-8063-f56d06de3219?tm=1439371978536. Helaas, zonder resultaat.

Op een ander forum vond ik de suggestie dat deze commando's de oplossing kon zijn:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /online /cleanup-image /restorehealth
sfc /scannow

Ook die heb ik uitgevoerd: zonder resultaat.

Heeft iemand de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk dat je toch je pc moet herstellen....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-10-2020
Als ik de forums nalees, lijkt dat de enige optie te zijn. Echter, vind ik dit een rigoreuze ingreep waardoor ook de reeds geïnstalleerde programma's opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Er moet volgens mij een andere oplossing zijn om dit probleem oplossen. Iemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MarcelTheRadioM schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:53:
Als ik de forums nalees, lijkt dat de enige optie te zijn. Echter, vind ik dit een rigoreuze ingreep waardoor ook de reeds geïnstalleerde programma's opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Er moet volgens mij een andere oplossing zijn om dit probleem oplossen. Iemand????
je zou powershell kunnen proberen:
https://thomas.vanhoutte....build-in-windows-10-apps/
en
https://www.cnet.com/how-...fault-apps-in-windows-10/

[ Voor 7% gewijzigd door efan op 25-12-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Zoiets had ik ook een tijd geleden. Ook apps weg, links klikken werkte niet meer, geen actiecentrum etc. Allerlei pleisterwerk geprobeerd o.a. zoals hierboven beschreven wordt, maar het werd alleen maar erger. Uiteindelijk PC opnieuw geïnstalleerd. Rigoureus inderdaad, maar helaas de enige (beste) optie.

Je zou nog zoiets als dit kunnen proberen downloads: Windows Repair 3.9.18 maar dat hielp bij mij ook niet. Vaak sloop het meer dan het repareert, maar als je een back-up hebt van alles en je hebt niks te verliezen, kan je het proberen. Wie weet pakt het bij jou goed uit. Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MarcelTheRadioM schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:34:
Hallo,

Na een melding die betrekking hadden op problemen met het Microsoft Account, is bij mij het Start scherm aangepast. Veel windows apps staat het onderschrift dat deze 'Nieuw' zijn terwijl al op het systeem aanwezig waren. Daarnaast ontbreken er enkele apps waaronder: Microsoft Edge, Personen en de Berichten app. Ik krijg deze met geen mogelijkheid terug. Ik heb onderstaande link gevolgd: https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-start/start-menu-wordt-niet-weergegeven-of-werkt-niet/62547e0c-1c0b-45c6-8063-f56d06de3219?tm=1439371978536. Helaas, zonder resultaat.
Die link sloeg op het ontbreken van het startmenu, ik meen vlak na de grote update van Windows 10 in november vorig jaar. Een korte tijd een heel beruchte met bij sommigen meer klachten naar wat ik er over vernam. Deze link gaf de oplossing, bij mij hielp het ook (na opnieuw opstarten). Alleen keerde het op onregelmatige tijden terug, maar dan volstond het opnieuw opstarten. Dit duurde tot ongeveer midden van dit jaar toen het euvel opeens was verdwenen. Tenzij je bedoelt dat dit verschijnsel ook een deel van je probleem was, is dit duidelijk wat anders. Systeemherstel lijkt mij dan op dit moment ook de voor de hand liggende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 04:07
Hey allemaal,

Dit is dus precies hetzelfde probleem wat ik heb. Kan het eigenlijk nergens anders vinden.

Is het nog gelukt om dit op te lossen?

Ik ben bang dat ik geen systeem herstel kan uitvoeren, dat stond blijkbaar niet aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Baksteen89 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:21:
Hey allemaal,

Dit is dus precies hetzelfde probleem wat ik heb. Kan het eigenlijk nergens anders vinden.

Is het nog gelukt om dit op te lossen?

Ik ben bang dat ik geen systeem herstel kan uitvoeren, dat stond blijkbaar niet aan bij mij.
Beste is uiteindelijk toch gewoon opnieuw installeren (helaas). Allerlei fratsen uithalen om de boel proberen te herstellen leidt vaak alleen maar toch nog meer ellende. Dus back-up maken van je kostbare data, USB stick erin met Windows 10 en gaan met die banaan.
Pagina: 1