Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi extender instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 19:53
Goedendag

Ik heb van het weekend in de meterkast stroom
Aangelegd en hierin een WiFiextender geplaatst. Dit omdat de huidige wifi signaal te zwak is om wifi te krijgen in de slaapkamer,badkamer en balkon (woon gelijkvloers in een flatje)

Nu heb ik overal WiFi alleen soms lijkt er in de woonkamer ruzie te ontstaan met welk WiFi zender de iPhone moet verbinden (dus resulteert dat pagina's lang laden en dat ie soms blijft switchen)

Is er een manier om dit goed op te zetten ? En vloeiend over te laten gaan?

Het betreft een WiFi extender van het merk netgear wn2500rp
En router asus rt-n66u

Alle reacties

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

Je hebt een accesspoint nodig, geen wifi extender.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jboy1991
NoxiuZ schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:58:
Je hebt een accesspoint nodig, geen wifi extender.
Ligt toe?
Ik heb alleen een betere bereik nodig en daar zijn extender voor toch?

Verschil zelf al gevonden. Iemand toevallig een goeie aanrader?

[ Voor 12% gewijzigd door Jboy1991 op 18-12-2016 22:16 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

Jboy1991 schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:01:
[...]

Ligt toe?
Ik heb alleen een betere bereik nodig en daar zijn extender voor toch?

Verschil zelf al gevonden. Iemand toevallig een goeie aanrader?
Ah, je wilt enkel bereik hebben ;)

Nee dan is het simpel, gewoon aanzetten en dan heb je een beter bereik. Maar volgens mij wil je gewoon Internet hebben? Dan werkt zo'n ding niet. Je bereik is wel goed hoor, je ziet streepjes enzo op je telefoon.

Met een accesspoint gaat dat beter. Maak even een schets of als het simpel is even een uitleg wat voor modem je hebt, wat daar op aangesloten is etc. Dat ding wat je nu hebt maakt van je zwakke wifisignaal weer een sterk wifisignaal alleen omdat hij niks ontvangt kan hij ook niks doorzenden. Bereik is niet bandbreedte.

Maar in de regel doe je het als volgt; op zowel je accesspoint als router/modem zelfde naam maken en zelfde password geven en enkel de kanalen verschillend maken. In een flat is 5ghz zeer aan te bevelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 18-12-2016 22:44 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jboy1991
Nou de schets hoe het netwerk hier is aangesloten

Modem (ziggo) volledig uitgeschakeld en geeft enkel signaal door naar router

Router (doet dus alles) heeft een kabel naar Mn achterkamer en naar Mn tv

Bij Mn tv zit onder een switch die de ps4,ps3,Apple tv en reciever van internet voorziet

Achterkamer:
Zit een switch die Mn pc, server pc, Philips hue en printer van internet voorziet

Allemaal via kabel

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:34
Als je al erg tevreden bent over je router bent kun je nog een keer hetzelfde model kopen en deze instellen als accesspoint. Moderne routers hebben dit in de software zitten, maar anders kun je hier nog eens een kijkje nemen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Mocht je niet tevreden zijn of het te duur vinden, kijk dan op zijn minst naar een dual-band router/AP. Je hebt wat minder bereik met 5 GHz maar dus ook minder last van de buren ;) Mocht je er wat verder vanaf zitten kun je altijd terugschakelen naar (het wat langzamere) 2.4 GHz

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:06
Als hij als extender ruzie maakt met je router wifi zal hij dat ales accesspoint ook doen, maar met een accesspoint heb je meestal meer instel mogelijkheden dan de gemiddelde extender.

Als je devices niet goed roamen komt doordat ze beide signalen voldoende sterk zien, zorg voor minder overlap of maak het signaal van de extender minder sterk.
Wat je in ieder geval even moet controleren is of ze wel op verschillende kanalen staan en dus ook niet op auto.
Dezelfde kanalen storen elkaar en dan wordt het onwerkbaar.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Jboy1991
Ben(V) schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:24:
Als hij als extender ruzie maakt met je router wifi zal hij dat ales accesspoint ook doen, maar met een accesspoint heb je meestal meer instel mogelijkheden dan de gemiddelde extender.

Als je devices niet goed roamen komt doordat ze beide signalen voldoende sterk zien, zorg voor minder overlap of maak het signaal van de extender minder sterk.
Wat je in ieder geval even moet controleren is of ze wel op verschillende kanalen staan en dus ook niet op auto.
Dezelfde kanalen storen elkaar en dan wordt het onwerkbaar.
Ik weet dat ze te dicht op elkaar staan. Zit ongeveer 4 meter tussen. Het probleem is dat door dikke muren we in de slaapkamer badkamer, toilet en balkon geen bereik hebben.

In de woonkamer zelf alleen met de router 100% bereik.

Dus geen idee hoe dit keurig is op te lossen

• chickpoint
Plaatsing is de sleutel in dit verhaal. Je kan het beste een extra accesspoint neerzetten waar je dekking mist. Dan heb je er inderdaad niks aan om er in de woonkamer 2 neer te zetten.

Het beste is om een kabel naar boven te leggen (ja ik weet het een kabel) en boven waar je de dekking mist je accesspoint neer te zetten, Je kan deze kabel leggen door een gaatje in het plafond te boren en deze daar doorheen te voeren, of mocht er al ergens bijv een leiding lopen kun je hem er naast leggen.

Mijn advies is voornamelijk 5 GHz te gebruiken aangezien dit minder goede dekking geeft door muren. Zo heb je minder last van de 2e router en kunnen je devices beter roamen zoals Ben(V) al aangaf. Mocht je 2.4 GHz devices hebben kun je eerst proberen of het out-of-the-box werkt. Mocht je tegen problemen aanlopen dat devices niet op tijd overspringen naar het andere accesspoint kun je proberen het zendvermogen te verlagen.

Of je kijkt naar Mesh networking >:) Richting UniFi of iets dergelijks, maar dan schieten we ons doel denk ik voorbij :D https://www.ubnt.com/enterprise/#unifi:details

[ Voor 8% gewijzigd door chickpoint op 19-12-2016 10:22 ]

• Jboy1991
chickpoint schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:19:
Plaatsing is de sleutel in dit verhaal. Je kan het beste een extra accesspoint neerzetten waar je dekking mist. Dan heb je er inderdaad niks aan om er in de woonkamer 2 neer te zetten.

Het beste is om een kabel naar boven te leggen (ja ik weet het een kabel) en boven waar je de dekking mist je accesspoint neer te zetten, Je kan deze kabel leggen door een gaatje in het plafond te boren en deze daar doorheen te voeren, of mocht er al ergens bijv een leiding lopen kun je hem er naast leggen.

Mijn advies is voornamelijk 5 GHz te gebruiken aangezien dit minder goede dekking geeft door muren. Zo heb je minder last van de 2e router en kunnen je devices beter roamen zoals Ben(V) al aangaf. Mocht je 2.4 GHz devices hebben kun je eerst proberen of het out-of-the-box werkt. Mocht je tegen problemen aanlopen dat devices niet op tijd overspringen naar het andere accesspoint kun je proberen het zendvermogen te verlagen.

Of je kijkt naar Mesh networking >:) Richting UniFi of iets dergelijks, maar dan schieten we ons doel denk ik voorbij :D https://www.ubnt.com/enterprise/#unifi:details
Kep geen boven verdieping is een flatje.

Ik heb vroeger de ubee modum uitlaten schakelen omdat ik geen WiFi spots wou en dat ziggo dingen in mn netwerk kon beheren

Nu vroeg ik min af.
Wat als ik de modem (met uitschakelde WiFi) weer aan laat zetten om vervolgens mijn huidige router te verplaatsen aar een centrale plek (staat nu in de hoek naast de modem )

Wel stream ik local films en series en game ik online op ps4

Ik hoop dat de modem dit dan allemaal trekt?

• chickpoint
Jboy1991 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:54:
[...]

Kep geen boven verdieping is een flatje.

Ik heb vroeger de ubee modum uitlaten schakelen omdat ik geen WiFi spots wou en dat ziggo dingen in mn netwerk kon beheren

Nu vroeg ik min af.
Wat als ik de modem (met uitschakelde WiFi) weer aan laat zetten om vervolgens mijn huidige router te verplaatsen aar een centrale plek (staat nu in de hoek naast de modem )

Wel stream ik local films en series en game ik online op ps4

Ik hoop dat de modem dit dan allemaal trekt?
Ah sorry, dat had ik niet gezien.

Wat je zou kunnen doen is je huidige router aan een lange kabel te hangen en deze op een centrale plek te zetten. Dan kijk je met bijvoorbeeld je GSM en een speedtest of je overal voldoende internet snelheid kunt halen.

Als dat inderdaad voldoende is kun je bij Ziggo aanvragen of ze je modem uit de bridge modus halen en kun je, je huidige router in accespoint modus zetten op die centrale plek. Aangezien je vooraf getest hebt dat de snelheid overal voldoende is, dan kun je de wifi van het ubee ding uit zetten/laten staan.

• Jboy1991
chickpoint schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:02:
[...]

Ah sorry, dat had ik niet gezien.

Wat je zou kunnen doen is je huidige router aan een lange kabel te hangen en deze op een centrale plek te zetten. Dan kijk je met bijvoorbeeld je GSM en een speedtest of je overal voldoende internet snelheid kunt halen.

Als dat inderdaad voldoende is kun je bij Ziggo aanvragen of ze je modem uit de bridge modus halen en kun je, je huidige router in accespoint modus zetten op die centrale plek. Aangezien je vooraf getest hebt dat de snelheid overal voldoende is, dan kun je de wifi van het ubee ding uit zetten/laten staan.
Maar dan is het de vraag of de snelheid van de standaard modem beter of net zo is als die van Mn router.

Ik weet niet of de modem full HD films aan kan en alle apparaten dat ik via switch heb aangesloten
Pagina: 1