Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Midden klas laptop

Pagina: 1
Acties:

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-11 21:45
Nu de laptop toch echt wat traag gaat worden ben ik op zoek naar een nieuwe, mijn oude Toshiba Satellte is aan vervanging toe. Destijds begonnen met Vista maar snel geupgrade naar Win7 waar ik toch erg tevreden over ben al die jaren. destijds geen gebruik gemaakt naar de upgrade naar Windows 10.

Wat ga je met je laptop doen? Het dagelijks gebruik bestaat uit surfen over het WWW, werk gerelateerde zaken met Windows office producten, zo af en toe video's bewerken die gemaakt zijn met de GoPro. Ziggo kijken via de laptop. Tacx Trainer software, en dat alles met windows OS.

Wat is je budget?-> tussen de 700 - 900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?-> Laptop is voor 95 % thuis gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren -> geen echte voorkeuren. ervaringen met Asus en Tosiba zijn positief

Wat wil ik minimaal :.

Intel® Core™ i7 processor
8 GB werkgeheugen, moet wel uit te breiden zijn.
15,6 inch beeldscherm Full HD-resolutie (1.920 x 1.080)
NVIDIA GeForce 940MX
Toetsenbord met achtergrondverlichting.
DVD speler
Opslag 256 SSD
Harde schijf minimaal 500 GB, Opslag gebeurd hoofdzakelijk op een Nas

Beeldscherm mag ook een 17 Inch zijn, maar zal vaak de prijs hoger maken

Wat heb ik gezien:
Acer Aspire E5-575G-79TG
Dell Nieuw Inspiron 15 5000
Asus Essential Pro P2530UA-DM0050E

En misschien zijn er wel tips om wat beters er in te hebben.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

DVD speler én SSD én HDD...
Dat kan als een SSD in een M2-slot past, anders wordt het vrij lastig volgens mij.

Waarom per sé een losse videokaart, prima natuurlijk, maar waarom is dat echt een vereiste?

Waarom heb je deze drie laptops genoemd, wat zijn (volgens jou) de plus- en minpunten?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:10
Ik kan je de HP Omen aanraden, 999€ (890€ met studentenkorting via HP, het zou dan zelfs nog binnen je budget vallen)

Je hebt alleen dan geen DVD/CD speler maar wel een 128GB SSD en 1TB (7200rpm) HDD met een veel betere videokaart (GTX960m). Alleen heeft deze variant een i5-6300HQ en 8GB RAM.

pricewatch: HP Omen 15-ax010nd

Verwijderd

https://www.paradigit.nl/...fg002wnx/20804480/product
Core i7, Full HD IPS, 8GB, wel zelf de HDD vervangen door een SSD

pricewatch: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty)
Bij deze kan je zelf nog een HDD erin plaatsen, of een gewone SSD. Want die erin zit volgens mij een M2.

• Dr-Diesel
Alvast bedankt voor de reactie's

Jammer genoeg ben ik geen student meer :) ,( ik weet niet hoe ze dat kunnen controleren bij HP)

Bij nader inzien is het verstandiger om de DVD te laten vervallen hiervoor kan ik eenvoudig voor een externe speler/brander kiezen, bijvb de LG GP57EW40 , de DVD wordt immers niet heel vaak gebruikt.

Al zeer mooie voorstellen voorbij zien komen maar het blijft inderdaad soms schipperen. geen I7 processor, Geen Windows 10, Grafische processor net niet het gene ... en door de reactie zijn er ook wat vragen op gekomen.

Wat echt belangrijk is.
Intel® Core™ i7 processor
Toetsenbord met achtergrondverlichting.
SSD.
Goede grafische processor, ( het is geen gaming laptop)
Minimaal 8 GB werkgeheugen, moet wel uit te breiden zijn.
Minimaal 15,6 inch beeldscherm Full HD-resolutie

Het verlichte toetsenbord, is dit eenvoudig achter af te plaatsen of ben je verplicht dit "standaard" er in te hebben ?

Voorts onderstaande opmerkingen,
"Bij deze kan je zelf nog een HDD erin plaatsen" -> is er dan nog zoveel ruimte vrij in dat type laptop ?

"de HDD vervangen door een SSD" loop je dan niet tegen het probleem aan met de installatie van de laptop ?

Alvast bedankt voor het meedenken.

• CLB
  • Niet online

CLB

Dr-Diesel schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:00:
Het verlichte toetsenbord, is dit eenvoudig achter af te plaatsen of ben je verplicht dit "standaard" er in te hebben ?
Dat ligt geheel aan het model en de fabrikant, ik zou opteren voor 'gelijk erin', als dat kan.
Sommige fabrikanten zijn nogal moeilijk in het zelf openschroeven van een laptop en garantie.
Tevens de vraag of jij direct je dure apparaat open wilt schroeven om zelf een tobo te plaatsen?
Voorts onderstaande opmerkingen,
"Bij deze kan je zelf nog een HDD erin plaatsen" -> is er dan nog zoveel ruimte vrij in dat type laptop ?
Gebruik de quote-mogelijkheid even, dat leest voor iedereen stukken fijner :)

Volgens slingeraap2 is er nog een 2,5" slot over ja, uiteraard zelf even checken.
Waar je vroeger nagenoeg 1 type slot had voor een harde schijf is dat tegenwoordig niet meer het geval. Steeds meer SSD's worden uitgebracht in een 'M.2'-formaat, wat een kleine aansluiting is op het moederbord en waardoor zo'n SSD niet veel ruimte meer inneemt. Vaak hebben laptops (15,6" helemaal) nog een 'normaal slot' waar je een SATA-schijfje in kunt stoppen. Zo kun je een M.2-slot gebruiken voor een SSD en dus snel- heid en kun je een normale 500GB/1TB/2TB SATA-schijf installeren voor alle data :) Niet alle laptops met een standaardSSD zijn zo'n M.2-variant natuurlijk en niet elke laptop heeft nog een normaal 2,5"-slot voor een extra schijfje, dat verschilt echt per laptop en vereist dus het nodige uitzoekwerk: Google, fabrikant, YouTube.
"de HDD vervangen door een SSD"
loop je dan niet tegen het probleem aan met de installatie van de laptop ?
Dat is een kwestie van de HDD klonen op de SSD (of natuurlijk gewoon Windows opnieuw installeren)

Staar je trouwens ook niet per sé blind op een 'core i7-processor', een goede i5 is net zo prima imo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Het topic heet 'Midden Klas laptop'. Ik weet niet of de laptop wordt gebruikt in het midden van een klas, maar als je 'middenklasse' bedoelt dan gaat de laptop die je bedoelt met al je specs eerder naar de hogere klasse, imho.

Je voorbeeldlinkjes zijn niet klikbaar dus ik kan niet zo 1-2-3 zien of je 3 voorbeelden wel binnen je budget vallen. Maar als je zelf wilt samestellen kan je misschien beter bij BTO of zoiets kijken. Dan weet je zeker wat er allemaal mogelijk is en wat het kost.

En ook zoals CLB hierboven zegt, je moet je niet blind staren op een Core i7 denk ik. Want is een Core i5 xxxxHQ niet sneller dan een Core i7 xxxxU?

Deze nieuwe nieuws: Asus-laptops met Kaby Lake-quadcores en GTX 1050 verschijnen online -... zien er wel okee uit! Met toetsenbordverlichting, 256GB SSD, snelle i5 (of i7) en waarschijnlijk in alle modellen plek om een HDD erbij te stoppen want bij de duurdere exemplaren zit ie er al in. Wel ietsje duurder, maar het wordt denk ik sowieso lastig met jouw eisen en je budget.

• Dr-Diesel
Kijk hier wordt ik vrolijk en wijzer van, al die reactie's -> Top !

De naam van het topic Midden klas laptop, had natuurlijk middenklasse laptop moeten zijn :z

Uiteindelijk gaat er wel een machine uitkomen die door tips voor mij de ultieme laptop wordt. Intussen de I7 "ingeruild" voor een I5

De site van BTO bezocht en daar kan je een laptop mooi samenstellen :)

15CL24: 15'' mat Full HD IPS-scherm met Intel® Core™ i5-6200U (3MB Cache, tot 2.8GHz)(hadden geen HQ)
8GB DDR3L, BTO Selected geheugen module
Geen geheugen in geheugenslot 2 (optioneel)
256GB, SATA M.2 SSD, BTO selected SSD, 560MB/s-300MB/s
500GB 5400rpm 2.5 inch harddisk -!
Intel® Dual Band Wireless-AC 3160/65 M.2 (2.4/5GHz, 433Mbps) +Bluetooth 4.0
Verlicht QWERTY-toetsenbord (US International-Nederlands)
Windows 10 Home NL incl. USB-stick
En dat alles -> 853,- incl

Nu nog verder zoeken of er merken zijn die deze samenstelling kunnen benaderen.

• CLB
  • Niet online

CLB

Je hebt meer van zulke winkels, waaronder Xnotebooks :)
Het zijn zogenaamde barebones, daar kun je ook eens op zoeken.

Verwijderd

:)

Hier nog even de linkjes van jouw eerdere 3 laptops:
http://www.laptopshop.nl/...-aspire-e5-575g-79tg.html => Ziet erg goed uit, maar glans scherm.
http://www.dell.com/nl/p/...-5567-laptop/pd?ref=PD_OC => Goede prijs ook. AMD videokaart.
pricewatch: Asus AsusPro Essential P2530UA-DM0050E => Kan hier nog een HDD bij?

Hier nog een zooi Asussen: categorie: Laptops

En hier wat Medions: categorie: Laptops
Daarbij is 17" dus wel mogelijk binnen je budget. Van de Medions vind ik de bouwkwaliteit erg goed. Beter dan die van Asus tegenwoordig. En die van Asus maken vaak erg veel lawaai de laatste tijd. Misschien is dat met die nieuwe uit het nieuwsbericht van gister van Tweakers beter? Maar die zijn nog niet uit en duurder. Bij Medion kan je in elk geval makkelijk zelf de SSD en HHD vervangen. Je kan er ook 2x SSD in zetten, een M2 en de gewone HDD/SSD. De Medion P6661 is erg duur geworden zie ik, ik had hem voor € 699,- in de aanbieding gekocht.

Nog eentje dan: pricewatch: Medion Akoya P7645 (30021521, NL) :)

Nou ja, succes met de keuze! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 09:32 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Bepaal voor jezelf eerst eens de maat zou ik zeggen...
Ik zie nu 15,6" laptopjes en 17,3" devices genoemd staan :)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 20-12-2016 09:40 ]

• Dr-Diesel
Na een tijd van informeren, onderzoeken en afwegen, uiteindelijk tot een Lenovo gekomen, voor mij de mooie keuze. het is de https://tweakers.net/pric...700-15isk-80ru008rmh.html geworden.

Omdat er eind 2016 de geruchten waren dat er een MM actie zou komen medio eind januari 2017 toch maar even gewacht en de prijzen gevolgd.

Vanochtend in de Webshop van MM de laptop besteld voor een mooie prijs 827,-.

In ieder geval bedankt voor alle tips :)
Pagina: 1