Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:38
Toch ook maar even een aankooptopic openen, want ik vrees door de bomen het bos niet meer te zien.

Primaire voorwaarden:
  • Dual sim (wordt zowel zakelijk als privé gebruikt)
  • 64GB+ aan opslag (het liefst dedicated, maar mag ook via een SD-kaart)
  • 3,5mm jack
  • Fatsoenlijke software (geen geklooi met Chinese ROM's en ander gedoe)
Secundaire voorwaarden:
  • Scherp scherm (AMOLED met z'n pentile pixels vind ik "lastig")
  • Stabiele en vloeiende software (kan de ervaring maken of kraken)
  • NFC (want is de toekomst)
  • Vingerafdrukscanner aan de voorkant (handiger liggend op de tafel en in de houder van de auto)
  • 3,5mm jack aan de onderkant (handiger liggend op de tafel en in de houder van de auto)
  • Goede audio output met headphones (ik luister veel muziek via m'n telefoon middels kwalitatief goede "dopjes")
  • Snel laden (maakt het zoveel makkelijker)
  • Gemiddeld+ camera (foto's met weinig licht moeten niet meteen door de mand vallen)
  • Enigszins comfortabele grip (dus geen vierkant geval zoals vroeger bij Sony Xperia)
Leuke bonus:
  • Meer dan gemiddelde accuduur
  • Excellente camera
  • Vervangbare achterkant (minder noodzaak tot gebruik hoesje om cosmetische redenen)
Ik kom zelf uit op de:
  1. Oneplus 3T
  2. Motorola Moto Z Play
  3. Huawei Mate 9
De 3T lijkt alles te hebben. Het enige waar ik mij zorgen om maak is dat ik mij ga ergeren aan het pentile AMOLED scherm. Zeker weten doe ik het niet (je kunt dat ding nergens testen), maar het viel mij wel op dat ik het scherm van de Huawei P9 Plus (5,5" AMOLED) duidelijk minder mooi en scherp vond dan dat van de Huawei Mate 9 (5,9" IPS). En het scherm van de 3T behoort volgens mij niet tot de besten.

De Moto Z Play is een beetje een mixed bag. De specs zijn niets bijzonder, maar de reviews zijn allemaal lovend. Ook mijn probeersessies in de lokale MM verbaasden mij. Dat kreng werkt super soepel. Mooi scherm ook! Al zie je ook hierbij de nadelen van een pentile scherm (vooral bij tekst in Chrome), maar minder dan bij de P9 Plus. Grootste nadeel vind ik het formaat en design. Hij is echt lomp. Met ook nog eens randen die dik zijn en niet afgerond. Hij voelt in de hand zéér groot en zwaar aan. De dikke randen (vooral boven en onder) helpen daar niet bij. Voordeel is wel dat je er een met stof bekleed achterkantje op kunt klikken. Dat zal het gevoel zeker positief beïnvloeden. Een hoesje is dan ook minder noodzakelijk. Oh en laat ik vooral niet de bizarre efficiency van de software en de SD 625 vergeten. De accu is groter dan gemiddeld (3510 mAh), maar de accuduur schijnt bizar te zijn.

De Huawei Mate 9 heeft mij enorm verrast. Door de ontzettend dunne randen vind ik het een zeer mooi design. Prachtig scherm ook! En ondanks dat het hoe dan ook een erg groot toestel is, voelt 'ie niet zo aan. Al kan ik me haast niet voorstellen dat je 190g op den duur niet gaat merken. Software loopt ook erg soepel en de huidige vorm van Huawei z'n Android skin vind ik prima te pruimen. Camera blijkt na een update ook echt goed en veelzijdig te zijn. Helaas blijkt de audiokwaliteit dan weer ondermaats te zijn. Vingerafdrukscanner en 3,5mm jack zijn niet handig geplaatst (vind ik). En dat formaat, tsja, ik weet het niet. Hij voelt kleiner aan dan de Moto Z Play, maar (met hoesje) is 'ie in de praktijk nòg een stuk groter.

De Lenovo P2 valt af door z'n 32GB aan opslag (en camera). De ZTE Axon 7 valt af door zijn bedenkelijke software (ondersteuning). De Motorola Moto Z valt af door het ontbreken van een 3,5mm jack. Alle andere reguliere goede toestellen vallen af door het ontbreken van dual-sim functionaliteit. Alle hardcore Chinese toetellen vallen af omdat ik geen zin heb in geklungel met software of karig bereik (ik heb een Telfort/KPN abonnement).

Toch vraag ik me af of ik wellicht een kanshebber gemist heb :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 18-12-2016 18:04 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
Sony Xperia X Performance of XZ al bekeken? die zijn er ook in Dual-sim.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
Ik heb zelf de Oneplus 3. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben, veel mensen zeggen dat er veel bugs in de software zittten maar dit heb ik zelf nauwlijks ondervonden, niet storend dus. Daarnaast is het echt een lol om er mee te multitasken, ik houd gemakkelijk 30 apps open zonder dat hij iets afsluit en met geen enkele hapering. Het toestel ligt fijn in de hand maar is behoorlijk glad, ik raad je een simpel hoesje aan. Daarnaast is de camera behoorlijk goed, in lowlicht wordt het snel al wat minder maar ook dot valt reuze mee, het is tenslotte een smartphone geen professionele camera. Accuduur varieert heel erg, als je lekker aan het multitasken bent heb je hem binnen 3 uur leeg, als je gewoon gebruik maakt moet je makkijk de 5 uur halen. Daarnaast het scherm, ik heb zelf geen last van het 'Pentile gebeuren' dat was ook een eenmalig gezeur op hrt oneplus forum waar ik nu niemand meer over hoor zeuren. Als jij het toestel niet vooor je neus houdt merk je er niks van.

Misschien heb je hier iets aan! Je kan je Oneplus toestel binnen 14 dagen terug sturen, dus als hij niet bevalt is het geen ramp. Mits je het toestel beschadigd of het verpakking.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus Zenfone 3 (ZE520KL): 64GB/4GB, dualsim met SD slot (hybride), Europees toestel dus alle 4G frequenties, 5.2" 1080p scherm, precies wat je zoekt denk ik. 329 euro op Amazon, ze versturen ook naar Nederland voor iets van 5 euro.

(mist alleen wel NFC)

[ Voor 23% gewijzigd door Dreamvoid op 20-12-2016 15:01 ]

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:49

m-vw

Dus?

Ik heb zelf een Samsung J5 Dual Sim 2016. Geen vingerafdruksensor, maar wie weet maakt de prijs (€230) hem toch aantrekkelijk? Is gewoon te koop bij Paradigit en Coolblue.

[ Voor 26% gewijzigd door m-vw op 20-12-2016 15:33 . Reden: Verkeerde link. ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Ik heb zelf de Moto Z Play, kan em ten zeerste aanraden, wat je zelf al noemde: accuzuur is absurd, telefoon werkt super vloeiend. Echter inderdaad wel bulky maar dat geeft ook wel weer een gevoel van stevigheid en kwaliteit maar dat is persoonlijk. Het enige waar die wel mank op gaat zijn foto's. Die zijn gewoon niet van hele goede kwaliteit tov de meer top of the line telefoons.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:38
m-vw schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:29:
Ik heb zelf een Samsung J5 Dual Sim 2016. Geen vingerafdruksensor, maar wie weet maakt de prijs (€230) hem toch aantrekkelijk? Is gewoon te koop bij Paradigit en Coolblue.
Gek genoeg is het wel die kant uit gegaan. Om niet voorziene budgettaire redenen vielen ineens alle toestellen af welke ik op het oog had :/

Toen snel de knoop doorgehakt en voor een Moto G4 Plus gegaan. Waarbij vooral de 3 afzonderlijke slots voor de simkaarten en de sd-kaart een belangrijke factor was. En het feit dat dat 'is nagenoeg standaard Android draait.

Ik had liever een iets betere processor gehad (de SD 625 bijvoorbeeld) en minimaal 3GB intern geheugen, maar dan liep ik week tegen andere compromissen aan.

Eerste indrukken zijn goed, voor het geld. Hij doet alles niet meer dan gemiddeld, maar laat daarbij niet echt steken vallen.
Vingerafdrukscanner en front facing speaker vallen in positieve zin op. Net als de lekkere grip door het plastic achterkantje met reliëf.
De knoppen aan de zijkant zijn de slechtste die ik ooit hebt meegemaakt. Je moet hard drukken, maar voelt vervolgens amper dat je ze daadwerkelijk goed indrukt hebt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Prima toestel ook idd, maar zoals je zegt een klasse lager. En een 3-slots design is zeldzaam aan het worden.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:49

m-vw

Dus?

Dreamvoid schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:17:
Prima toestel ook idd, maar zoals je zegt een klasse lager. En een 3-slots design is zeldzaam aan het worden.
Mijn Samsung heeft ook 3 slots.
Dat was voor mij één van de belangrijke punten.
Pagina: 1