Soundbar bedienen met televisie afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenschn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb geen enkele ervaring met fatsoenlijk televisies en audosystemen aanleggen en ik loop tegen een probleem aan.

Ik heb een philips 55PUS6501 gekocht en een samsung hw-j355 soundbar inclusief subwoofer. Initieel verbond ik de televisie middels Bluetooth met de soundbar. Dit werkte prima afgezien van het feit dat ik de speakers altijd even met de tv moest verbinden in plaats van dat dit automatisch zou gaan bij het inschakelen van de tv.
Dus nu heb ik de soundbar verbonden met een optische kabel. Nu gaat de speaker automatisch aan als ik de televisie aanzet maar moet ik het geluid via een aparte afstandsbediening regelen ipv met de televisie afstandsbediening. Bovendien moet het geluid bande telefisie op 0 staan omdat het anders over beide systemen loopt.

Iemand enig idee of dit te verhelpen is? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt,
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Meestal kun je de ingebouwde speakers van de TV compleet uitschakelen. Je kan dan je soundbar op een aanvaardbaar volume zetten en het day to day volume met je TV ab regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenschn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2024
Die televisiespeakers kan ik inderdaad uitzetten maar als ik dan de volumeknoppen op de televisie afstandsbediening gebruik reageren de speakers in de tv ipv de soundbar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:55
Het is vrij simpel, je maakt nu gebruik van de toslink output van je tv naar de soundbar, je zet je tv speakers uit en regelt het volume via de afstandsbediening van de soundbar.

Wil je dit niet dan zal je weer de bluetooth optie moeten kiezen, of een geschikte tv aanschaffen met samsung sound connect, of een andere soundbar aanschaffen die beschikt over HDMI-CEC en dan kan dit dus wel.

It's All In The "Mix"