Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Update gamepc max 800 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uiteraard gamen en de nieuwere games in hoge resolutie vlot kunnen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 800 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn case, scherm, voeding & SSD/HDD zijn nog in orde.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* moederbord
* processor (+ koeling)
* geheugen
* videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
* intel
* nvidia

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Nee, niet noodzakelijk. Mss op latere termijn de CPU enkele klokjes hoger zetten.

Wat verwacht je van ons?
Graag een goedkope opstelling waar ik het meest kan uithalen met de minste kosten.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:22
Als je begint met het vermelden van je huidige systeem, welke resolutie precies en waar je zelf qua upgrades aan te denken zat. Dan maakt het het veel makkelijker om te helpen.

Verwijderd

Welke case, scherm, voeding, hdd/ssd? Merk en type.

Wat heb je zelf gevonden in https://tweakers.net/pricewatch/?

• Tomski1986
Mijn huidig systeem is zo'n 7 jaar oud.
Scherm is nog maar net vernieuwd. Dell Ultrasharp met 2048 x 1152 resolutie.
Ben niet zo zeker meer van de processor maar dat is dacht ik een Core 2 Duo E2500.
4GB Ram en MSI Twin Frozr GTX 560 in SLi-opstelling.
Met andere woorden al wat verouderd om nu nog vlot mee te kunnen.

Ik heb nog niet zozeer opgezocht omdat ik zelf niet meer op de hoogte ben van wat op dit moment must-buys zijn. Is Intel nog steeds top of the bill? Is Nvidia dat ook?

[ Voor 8% gewijzigd door Tomski1986 op 18-12-2016 17:16 ]

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 09:40
Ik zit zelf oprecht naar dit ding te kijken. Hij heeft volgens mij echt goede specs, denk alleen dat deze niet verder uit te breiden is.

https://www.aldi.nl/aldi_pc_md_8847_48_5_20597_36154.html

[ Voor 18% gewijzigd door Rolucious op 18-12-2016 17:23 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tomski1986 schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:12:

Ik heb nog niet zozeer opgezocht omdat ik zelf niet meer op de hoogte ben van wat op dit moment must-buys zijn. Is Intel nog steeds top of the bill? Is Nvidia dat ook?
Je zou dan bijv eens kunnen beginnen met de best buy guides door te nemen. Daar steek je veel van op.

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

• Tomski1986
Reepje schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:25:
[...]

Je zou dan bijv eens kunnen beginnen met de best buy guides door te nemen. Daar steek je veel van op.

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016
Bedankt voor de tip.
Alleen heb ik wel wat vragen hieromtrend:

Ik zie dat de 6500 vaak genomen wordt, is er groot verschil tussen de 6400 en de 6500?
Is er een groot verschil merkbaar tussen een 3GB en 6GB versie van 3D-kaart?
Ben overigens niet zo'n ATI-fan dus zou liever voor Nvidia gaan. Welke is nu het beste?

• Tomski1986
Rolucious schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:23:
Ik zit zelf oprecht naar dit ding te kijken. Hij heeft volgens mij echt goede specs, denk alleen dat deze niet verder uit te breiden is.

https://www.aldi.nl/aldi_pc_md_8847_48_5_20597_36154.html
Ben echt niet zo'n voorstander van zo'n PC's. Kan mss wel degelijk zijn maar idd, wss niet verder uit te breiden en de dienst-na-verkoop bij Aldi (Medion) lijkt me echt brak.

Verwijderd

Als je weer zo lang met de onderdelen wil doen kan je beter een AMD videokaart nemen. De kaarten van 3 generaties terug presteren nog uitstekend, iets wat je niet van nVidia kan zeggen.

Als de voeding ook 7 jaar oud is zal deze ook wel aan vervanging toe zijn. Voor een juiste beoordeling is een merk en type nodig.

• Tomski1986
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:32:
Als je weer zo lang met de onderdelen wil doen kan je beter een AMD videokaart nemen. De kaarten van 3 generaties terug presteren nog uitstekend, iets wat je niet van nVidia kan zeggen.

Als de voeding ook 7 jaar oud is zal deze ook wel aan vervanging toe zijn. Voor een juiste beoordeling is een merk en type nodig.
De voeding is een Corsair 650W. Lijkt me sterk dat deze aan vervanging toe is.

Verwijderd

De ene Corsair is de andere niet. Wat is het type?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Corsair maakt geen voedingen, is een merknaam plakt er een stickertje op met corsair, dat is alles.
Daarom is het typenr van groot belang, corsair heeft goede en slechte voedingen in het assortiment.

Veel mensen denken dat het bij voedingen maar om 1 ding gaat xxxWatt. Verder een stekker eraan, kan ook niets mis mee zijn en klaar.

• Tomski1986
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:38:
De ene Corsair is de andere niet. Wat is het type?
Effe mijn historie opgezocht op Alternate. (Handig!)
Dit is 'm: Corsair CMPSU-850HX 850W ATX2 (Aangekocht in 2011)

Verwijderd

Dat is een high-end voeding. Kan nog een jaar of 5 mee. Je hebt er zelfs nog garantie op. oOo

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2016 17:53 ]

Pagina: 1