Ik mag binnenkort een werklaptop uitkiezen, maar na twee maanden intensief zoeken probeer ik het hier. Ik heb me ingelezen op SSD/PCI-e, processoren en dergelijke. Maar ik snap eerlijk gezegd niet wat ik precies nodig heb voor de manier waarop ik werk en daar loop ik steeds op vast. Ik heb een budget van €1500 euro.
Heb ik bijvoorbeeld een i7 nodig? Welke generatie? Heb ik niet 16gb ipv 8gb nodig? Van mij mag het namelijk allemaal altijd wel sneller. Ik heb geen SSD op de computer @ work, zou dat al een extreem verschil opleveren? Veel van de software waarmee wij werken, staat namelijk al op de server ipv de pc zelf.
De huidige situatie: Ik heb gemiddeld minimaal 20 á 30 browsertabbladen open staan, tegelijkertijd met een Photoshop enzo. Op mijn werk gebruik ik daarom een computer met i5-3470 CPU @ 3.20GHz en 8 gb werkgeheugen.
Zware soft-en hardware die ik gebruik:
- Simpel gebruik Photoshop,
- Misschien meer Adobe Premiere voor videoediting (maar dan korte edits, geen halve docu's)
- Chrome (vreet werkgeheugen geloof ik?)
- Spotify? Geen idee of dit zwaar is, maar ik gebruik het vaak.
- Misschien af en toe een Football Manager als ik onderweg ben in het OV?
Inch: Minimaal 13, maximaal 15,6 inch. Ik reis veel heen en weer met de laptop, dus graag accuduur langer dan 7 uur.
Gevonden:
HP Envy
HP Spectre Special Edition
ASUS Zenbook 3
MacBook
Lenovo (veel negatiefs over gehoord, daarom niet in verdiept)
Ik ben geen Mac-gebruiker en moet nog overtuigd worden van de snelheid x gebruiksgemak. Ik denk dat het aanpassen mij veel tijd kost als Windows-gebruiker. Na een maand had ik het nog niet echt onder de knie, maar dat was een hele oude mac. Ik sta echter open voor alle tips, ook op Apple-gebied
Heb ik bijvoorbeeld een i7 nodig? Welke generatie? Heb ik niet 16gb ipv 8gb nodig? Van mij mag het namelijk allemaal altijd wel sneller. Ik heb geen SSD op de computer @ work, zou dat al een extreem verschil opleveren? Veel van de software waarmee wij werken, staat namelijk al op de server ipv de pc zelf.
De huidige situatie: Ik heb gemiddeld minimaal 20 á 30 browsertabbladen open staan, tegelijkertijd met een Photoshop enzo. Op mijn werk gebruik ik daarom een computer met i5-3470 CPU @ 3.20GHz en 8 gb werkgeheugen.
Zware soft-en hardware die ik gebruik:
- Simpel gebruik Photoshop,
- Misschien meer Adobe Premiere voor videoediting (maar dan korte edits, geen halve docu's)
- Chrome (vreet werkgeheugen geloof ik?)
- Spotify? Geen idee of dit zwaar is, maar ik gebruik het vaak.
- Misschien af en toe een Football Manager als ik onderweg ben in het OV?
Inch: Minimaal 13, maximaal 15,6 inch. Ik reis veel heen en weer met de laptop, dus graag accuduur langer dan 7 uur.
Gevonden:
HP Envy
HP Spectre Special Edition
ASUS Zenbook 3
MacBook
Lenovo (veel negatiefs over gehoord, daarom niet in verdiept)
Ik ben geen Mac-gebruiker en moet nog overtuigd worden van de snelheid x gebruiksgemak. Ik denk dat het aanpassen mij veel tijd kost als Windows-gebruiker. Na een maand had ik het nog niet echt onder de knie, maar dat was een hele oude mac. Ik sta echter open voor alle tips, ook op Apple-gebied