Op zoek naar een monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnPSV
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-11-2020
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een goed beeldscherm. Ik zit nog te twijfelen tussen 1x ultrawide of 2x een normaal beeldscherm. Mijn budget is ongeveer €200

Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 6400 2.7Ghz
Nvidia Gtx 1050ti
Asus H110 m-k pro (volgensmij)
1tb hdd
550W
Sharkoon vg5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

AOC E2275PWJ
LG 29UM58

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Alle subjectieve termen gaan natuurlijk niet helpen om tot een gefundeerd advies te komen;
- Wat vind jij een goed beeldscherm? Aan welke eisen moet deze voldoen??
- Wat vind jij een normaal scherm?
- 2 x 16:9 = 32:9 versus 21:9 van een ultrawide is een significant verschil. Waar ligt jouw sweetspot?

[ Voor 19% gewijzigd door Switchie op 18-12-2016 15:43 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
En mogelijk nog belangrijker: wat ga je ermee doen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnPSV
Ik wil gaan gamen met het scherm/ de schermen. Met een goed scherm bedoel ik een goede kwaliteit, zelf weet ik er niet zo veel vanaf, dus eigenlijk een scherm met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Met een normaal scherm bedoel ik een standaard 16:9'scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor type paneel moet erin zitten? Welke refreshrates moet 't ding draaien? Welke resolutie wil je gaan gebruiken?
De twee monitoren die je hebt geselecteerd zijn een aardig uiterste. Lage resolutie met een matig paneel, tegenover een hoge resolutie met een fatsoenlijk paneel erin. Dus wat wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnPSV
Wat is het verschil tussen paneeltypes? Wat zijn refrehrates? 1080p. Zoals ik al zei, ik weet er niet veel vanaf. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
StijnPSV schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:06:
Wat is het verschil tussen paneeltypes? Wat zijn refrehrates? 1080p. Zoals ik al zei, ik weet er niet veel vanaf. :(
Dan is er dus werk aan de winkel. Tweakers is geen helpdesk waar je je vraag kunt dumpen. We vragen van je dat je je eerst in de materie verdiept. Daar hoort bij dat je duidelijk bent wat je zoekt. Daar hoort ook bij dat je als je onbekende termen ziet, die eerst gaat googlen voor een verongelijkte smiley ertegen aan te gooien. Werk aan de winkel dus.

Als je je beter hebt ingelezen, lees dan ook even Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!, want hier hoort je vraag niet thuis.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.