Toon posts:

Nieuwe videokaart in systeem uit 2012

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

In 2012 heb ik besloten voor het eerst een PC te bouwen, hiervoor heb ik de BBG gebruikt die hier op het forum beschreven stond. Ik had werkelijkwaar nul ervaring met het sleutelen aan computers en na een ervaring rijker te zijn merkte ik dat ik niet zo goed was met sleutelen.

De videokaart is kort na installatie overleden, ik heb hem eruit gehaald en heb eigenlijk 3 jaar lang met de grafische ondersteuning van het moederbord gewerkt. Nu wil ik toch weer een videokaart gaan installeren en ben ik op zoek naar advies.

Welke videokaart kan ik het beste steken in het volgende systeem?
...

1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
1 LG GH22NS70 Zwart
1 Nexus Prominent R
1 Intel Core i5 3450 Boxed
1 Corsair Builder CX600 V2
1 Samsung 830 series 128GB
1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
1 Asrock H77 Pro4/MVP
...

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Waarvoor wil je het systeem gebruiken? En dan graag wat specifieker zijn dan; gaming

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:53
ja en je budget zou ook wel makkelijk zijn.
maar momenteel is de r4 480 een leuke kaart/pijs verhouding

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:06:
Ik had werkelijkwaar nul ervaring met het sleutelen aan computers en na een ervaring rijker te zijn merkte ik dat ik niet zo goed was met sleutelen.

De videokaart is kort na installatie overleden.
Tegen welke problemen liep je aan bij het sleutelen? Denk je dat het overlijden van de kaart daar iets mee te maken heeft gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Het budget is ~200/300 euro

Ik speel Path of Exile, dat wil ik graag kunnen spelen met verbeterde graphix en goede Framerate (deze is nu vaak 1 per seconde ^_^ )

De problemen waar ik tegen aan liep? Eigenlijk stopte de videokaart er mee na een paar maanden, ik kon het niet troubleshooten dus weet niet wat precies het probleem is geweest. Wilde hem nog terugsturen naar de leverancier, maar dat is er nooit van gekomen.

Is er op het forum ook een plek waar ik hulp kan vragen aan mensen die dit graag doen in de regio Rotterdam?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2016 15:52 ]

Verwijderd

Gezien de goede multithread ondersteuning van PoE https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1705574 is een upgrade naar een i7-3770 zinvol. Voor ongeveer €150 te scoren op v&a.
Met het overige budget, na verkoop van je huidige cpu rond de €200,-, zou je een RX 470 pricewatch: Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G kunnen overwegen.

Nog wat leesvoer voor een performanceboost https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1715146

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2016 16:17 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Verder mis ik een hoop eigen onderzoek. Je krijgt nota bene een standaard template voorgeschoteld met het kopje "Wat ik zelf al heb gevonden".

Afijn werk aan de winkel! Je kunt het opnieuw proberen in Componenten Aankoopadvies.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 18-12-2016 16:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.