Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik kom er niet uit : nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga huis-tuin en keuken dingetjes ermee doen, maar daarnaast wil ik hem graag gebruiken om foto's en heel af en toe een video te bewerken.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik hoef er nie mee te gamen, en ik hoef er geen films mee te kijken. Ik wil graag een windows laptop op mijn schoot op de bank.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget loopt tot ongeveer 800 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik wil graag mijn laptop meeslepen, maar gebruik m niet specifiek als travel-maatje.
Ze moet gewoon een keer mee, maar dan ligt ze bij voorkeur in de auto Ik wil wel graag een laptop van 13 tot 14 inch. Heb dat formaat een tijdje geleend gehad, en ik vind het zeer prettig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC075T (maar dan met een i5)

pricewatch: Lenovo E31-80 80MX0107GE

Of deze :
pricewatch: Asus AsusPro P2438UA-FA0327T

Dit is wat ik tot nu toe heb.

Een specifieke eis is wel dat ik, naast de ssd die er al in zit, mijn 'oude' ssd erbij kan zetten en eventueel in de toekomst nog wat geheugen erbij kan prikken. Ik wil er nl, net als met mijn oude Asus-laptop, weer zo'n 5 of 6 jaar mee doen.
De asus heeft een leeg slot voor mijn ssd. Zijn er nog meer merken die dit hebben?
Ik ben niet zo merk-vast (apple liever niet), maar ik ben wel redelijk gevoelig voor design.. alhoewel dat natuurlijk zeer persoonlijk is.
Een i7 zou geweldig zijn... een i5 is ook nog mee te leven..

Zouden jullie me wat verder op weg kunnen helpen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2016 15:22 ]

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Als ik de reviews lees van de asus die je aangeef, zijn er mensen die problemen hebben met de ventilator. Dit kan natuurlijk een enkeling zijn, maar toch iets om op te letten

andere laptops in die categorie waar je naar zou kunnen kijken zijn oa:

Lenovo 710s, of de Lenovo 510s (met i7)
http://www.laptopshop.nl/...10s-13isk-80sw0037mh.html
http://www.laptopshop.nl/...10s-13ikb-80v0002mmh.html

Misschien te licht qua processor, maar wel genoeg voor de doeleinde die je aangaf en veel waar voor je geld; is deze asus UX305:
http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux305ca-fb649t.html

Ook zou je nog naar dell kunnen kijken, de xps serie valt buiten je budget, maar de inspiron 5000 serie valt er wel binnen. Bijvoorbeeld deze bied best veel waar voor zn geld:
http://www.dell.com/nl/p/...ron-13-5378-2-in-1-laptop

Wellicht ook handig dat deze in tablet modus te gebruiken is. Als laatste zou ik er ook op letten dat je een laptop kiest met 1 usb-c type poort, voorlopig is dat nog niet echt nodig, maar aangezien je aangeeft een aantal jaar ermee te willen doen is het handig als het er alvast op zit.

Ik heb verder niet gelet op de mogelijkheid voor de SSD te upgraden, helaas wordt dat niet altijd vermeld. Is het niet een mogelijkheid om je oude (of nieuwe) SSD in een caddy te plaatsen, zodat je hem als externe ssd kunt gebruiken?

Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door sjenk op 18-12-2016 15:48 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:55:
pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC075T (maar dan met een i5)

Zouden jullie me wat verder op weg kunnen helpen?
Dan zou ik in ieder geval al de nieuwere BX310UA-serie aanraden, met Intel Kaby Lake-chipsets...
Nieuwere generatie chipset, weer iets betere graphics en uiteraard zelfde design / uitbreidmogelijkheden.

Asus ZenBook BX310UA-GL478R bijvoorbeeld (met i5), moet wel je budget met enkele tientjes omhoog.

Maar voor een 'Windows laptop voor op schoot op de bank' is zo'n Zenbookje echt wel overkill.
Ikzelf kijk wat naar het hogere segment (€ 1000 - € 1500) dus heb daar hele lijsten van op mijn computer staan, maar dat is dus wel iets hoger qua prijs. Een andere interessante i5'er die binnen jouw budget valt is de pricewatch: Medion Akoya S3409 F5, alleen een extra SSD plaatsen zou je zelf even moeten bekijken. Tevens zit daar 4GB RAM in, dus ook daar zou ik een latje van 8GB in plaatsen, maar ook dat zal nog makkelijk binnen budget zijn.

Foto's bewerken, hecht je dan aan een goed scherm of maakt dat niet zo uit?
Dan moet je alweer snel kijken naar 'IPS schermen', wat vaak de prijs weer iets opdrijft ook...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze mogelijkheden even onderzoeken..
Qua overkill : ik heb er een bloedhekel aan om een seconde te lang te wachten..
Okay... das misschien overdreven, maar snelheid is belangrijk.. koffie zetten terwijl Photoshop opstart is enorm veel te lang...ben nogal een multi-tasker.. (alt-tab-type)
Qua scherm.. nee, da maakt me niet zoveel uit. Voor waar ik m dan voor gebruik is een gewoon scherm voldoende. Liever wat steviger qua prestaties.

Om de oude ssd in een caddy te plaatsen kan.. maar liever niet.. als extra op de bank is een mini-mouse genoeg, zeg maar.

Ik ga even de mogelijkheden qua bijplaatsen van een extra ssd af bij de mogelijke kanshebbers die hierboven erbij staan.

(en het staat er gewoon heel erg vaak niet bij vermeld...)

Alvast bedankt..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2016 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verliefd op het design van de Lenovo..
Wouw.. die is mooi !

Is er hier iemand die zo weet of ik hier een ssd bij kan prikken?

• CLB
  • Niet online

CLB

Wel rekening houden met twee USB-poorten,bijvoorbeeld geen USB C-poort en 6e generatie chipset...
Werd al eerder genoemd hier, maar als je de laptop 6 jaar wilt gebruiken, kan dat wel wat beter misschien.

Je hebt SSD's in verschillende formaten heh, M.2 of bijvoorbeeld als 2,5" schijfje.
Vanaf 01:15 kun je de binnenkant zien hier, zie alleen een M.2-slot, geen plaats voor 2,5" schijfje.
Weet niet wat voor type SSD dat is, maar dat gaat dus sowieso niet lukken, want er is geen tweede M.2-slot en ook een 2,5"-slot is er niet. Die laatste zit bijvoorbeeld wel in de ASUS Zenbookjes van 13,3", best leuk.

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 19-12-2016 12:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Okay... ik moet dus hier en daar wat concessies doen.. of de AsusZen eaar ik schijfje 2,5 bij kan zetten en dan een i5
Of in de trant van de Lenovo, wel een i7, geen uitbreiding en een geweldig design..

Jee, wat een mogelijkheden allemaal.. en als ik alles wil, heeft dat gevolgen voor de prijs..

Super bedankt voor het meedenken !!

• CLB
  • Niet online

CLB

Misschien iets groter? 14", waarbij ik dan denk aan de Acer Swift 3-serie?
Dan zit je nog wel op Skylake, oftewel zesde generatie chipsets en niet op Kaby Lake.

Voor € 739 koop je het model met Core i5-6200U, 256GB SSD en 4GB RAM...
Moet dan toch nog wel een geheugenlatje in en dan eventueel je losse SSD bijprikken, mits mogelijk.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:55:
Een specifieke eis is wel dat ik, naast de ssd die er al in zit, mijn 'oude' ssd erbij kan zetten en eventueel in de toekomst nog wat geheugen erbij kan prikken.
Houdt er rekening mee dat bij veel 13 en 14 inch laptops geheugen en SSD's vast gesoldeerd zijn op het moederbord. Je kan dan niets extra's zelf toevoegen.

Kleine laptops hebben hooguit een SATA en een M.2/mSATA aansluiting. Het ligt eraan welke aansluitingen al bezet zijn en welke je erbij wilt doen.

In laptops met een ULV CPU zoals die genoemd worden heeft een i7 weinig meerwaarde. Blijft dual-core spul. Ze draaien een paar Mhz sneller, maar ik denk niet dat je dat nu echt gaat merken. Een SSD geeft een merkbaarder effect dan die i7.

Er worden al genoeg prima 'op de bank' laptops genoemd in het topic.

Verwijderd

Topicstarter
Okay.. ik ben zo dankbaar voor de opties genoemd hier. Kaby-lake Sky-lake.. ik snap (denk ik) het verschil en ook wat dat op lange termijjn gaat opleveren...
Ik ben niet helemaal een leek en de keuze is overweldigend en ik wil het graag goed doen. Net als voor eenieder, het zijn dure centjes, zeg maar ;-)
Morgen ga ik maar even wat zaken af om ze te 'voelen' want ook dat is belangrijk.
Tot nu, super bedankt voor alle meedenk-acties !
Groetjes,
Petra

Inmiddels laptops geaaid bij de Mediamarkt
14 inch vind ik toch wat groot en een mat scherm vind ik lelijk.. of minder mooi dan een glimmende...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 17:50 . Reden: Weer een stapje verder .. ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:46:
Inmiddels laptops geaaid bij de Mediamarkt
14 inch vind ik toch wat groot en een mat scherm vind ik lelijk.. of minder mooi dan een glimmende...
Ligt natuurlijk beide wel aan de laptops en type scherm natuurlijk...
Niet alle glimmende schermen zijn hetzelfde, ook niet alle matte schermen zijn natuurlijk hetzelfde.

Welke types heb je gezien? Wat voor type schermen? TN, IPS, contrastratio enzovoort? :)
En nog wat interessants gezien, Asus gezien, Lenovo gezien? Welke types precies, en een keuze gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Deze ... ik denk dat het deze wordt...

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T

899... en dan hopelijk einde van de maand met de btw actie van de mediamarkt..

Tenzij iemand zegt : welnee joh... voor dat geld kun je veeeeel en veeeeel beter...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:16:
Deze ... ik denk dat het deze wordt...

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T

899... en dan hopelijk einde van de maand met de btw actie van de mediamarkt..

Tenzij iemand zegt : welnee joh... voor dat geld kun je veeeeel en veeeeel beter...
Zal deze bij Mediamarkt verkocht worden? Zie deze nu namelijk niet op hun site staan? Ben namelijk zelf ook geïnteresseerd in deze laptop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:41:
[...]
Zal deze bij Mediamarkt verkocht worden? Zie deze nu namelijk niet op hun site staan? Ben namelijk zelf ook geïnteresseerd in deze laptop.
Nope, die hebben ze niet. En net voor een MM btw-actie wordt het aanbod op hun site alleen maar kleiner juist, is mijn ervaring over de afgelopen 3 jaar. Maar ja, die hele laptop is nog niet eens uit, dus wie weet toch. Je kan hem toch nog nergens kopen nu.

Ze hebben wel deze http://www.mediamarkt.nl/...305ca-fb173t-1469730.html maar die is met een trage processor (wel helemaal stil).

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedacht me... laptop is net op de markt en er zijn nog drie weken te gaan..
Wie weet.. als ik inkoper zou zijn...
Pagina: 1