Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia + studielaptop <€1000,--

Pagina: 1
Acties:

• Iceman90
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-11-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Films kijken, scriptie schrijven, af en toe gamen.

Wat is je budget?
Onder de € 1000,-- als het even kan

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal niet dagelijks vervoerd worden maar moet wel draagbaar zijn. Zeker niet groter dan 15 inch. Heb nu een oude HP dv6 met 15 inch scherm uit 2010 (DV6-3030SD). Neig naar 15 inch omdat ik dat nu ook heb maar heb weleens gelezen dat je door nieuwere schermen met hogere resoluties minder 'last' hebt van een kleiner scherm. 13 inch is dus wat mij betreft niet uitgesloten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zat te denken aan een ASUS Zenbook UX510. In mijn huidige laptop zit geen externe videokaart en dat vond ik wel echt een gemis. Die moet er dus wel inzitten, geen al te geavanceerd ding, gewoon voldoende om af en toe te gamen op gemiddelde instellingen. Verder wil ik ook absoluut een SSD.

Qua uiterlijk van de laptop: het aluminium (quasi?)-unibody van de Zenbook bevalt me erg goed. Voel er weinig voor om voor rond de €1000.-- alleen maar plastic te voelen. Hierdoor valt een HP Pavilion 15 dus af, jammer want verder volgens mij wel goeie specs. Ook las ik op Tweakers in een review van de Pavilion dat het vrij lastig is om de laptop open te maken voor een extra reep RAM, iets dat bij de ASUS makkelijker kan. Pluspunt voor de Asus dus.

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties! Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Iceman90 op 18-12-2016 19:33 . Reden: Typfoutjes + wat informatie toegevoegd ]

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Over welke games praten we?

• Iceman90
Dank voor je antwoord.

Goede vraag! Dat ik geen hardcore gamer ben had je vast wel begrepen uit mijn beschrijving. Ik hoef niet de nieuwste spellen erop te spelen. Ik dacht met af en toe een game aan bv. GTA 5. Het was meer dat ik het irritant vond aan mijn oude HP dat ik er echt nul spellen op kon spelen. Zelfs een vrij oud spel als Mafia 2 werd 'm niet op de laagste intellingen. Mijn eigen schuld natuurlijk, toentertijd niet goed opgelet bij het kopen van de laptop. Dat hoop ik nu te voorkomen.

• Iceman90
Niemand een gouden tip?

• Iceman90
Helaas nog steeds geen fijne laptop gevonden voor m'n duizend euro... Als ik te beknopt ben geweest met het beschrijven van mijn wensen voor de computer dan hoor ik dat graag natuurlijk!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:15
Als je 99 euro meer te besteden hebt:
Asus ZenBook UX510UW-CN077T

Een betere grafische kaart (960 ipv 950) en een IPS scherm. TN gaat je na een tijdje zeker irriteren! Ander pluspunt is dat deze net even meer opslag heeft, handig voor grote games als GTAV.
Verder kan ik je een asus zeker aanraden, ik heb een machine uit 2012, destijds 1200 euro, draait vandaag de dag nog prima!

Edit: je hebt ook de 999 euro variant zie ik, met een i5. Vaak is een i5 al meer dan voldoende.
ASUS ZENBOOK UX510UW-CN057T

[ Voor 13% gewijzigd door ikwilwp8 op 02-01-2017 11:56 ]

• Iceman90
Gezien, bedankt! Grote kans dat deze Zenbook 'm gaat worden. Vind het alleen een beetje vreemd dat de versie met i5 (die je als laatste noemt) volgens de website van Coolblue slechts is up te graden naar 12GB ipv 16GB RAM.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:13
https://www.asus.com/nl/N...k-UX510UW/specifications/

Geheugen 4 GB DDR4 2133MHz SDRAM Onboard Memory, 1 x SO-DIMM socket for expansion, up to 16 GB SDRAM
Pagina: 1