Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Mijn vraag:
Wanneer ik de Macbook open, zie ik voor een paar seconden rare kleuren in beeld.
Herkent iemand dit probleem? Weet iemand de oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac OS 10.12.1 en 10.12.2
Macbook Pro Retina 13 inch 2015
128SSD
8GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
SSD gewist en opnieuw geïnstalleerd.
SMC reset
NVRAM reset
Safe mode boot
Diagnostics
Macbook omgeruild voor een andere nieuwe, mijn huidige, maar zelfde probleem.
Geen backup terug gezet.
Naar een AASP gegaan, zij weten er geen raad mee.
Apple Support gebeld, maar hier heeft men er ook geen idee van.

Het probleem is bekend bij Apple voor de 2016 modellen, maar niet de 2015 zover ik nu weet. 8)7

Ik heb er een filmpje van gemaakt, hopende dat iemand dit herkent en een oplossing weet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 08:32
Ik zou gewoon een afspraak maken bij de genius bar. Als je ergens een antwoord kan krijgen is het daar. Een AASP weet ook niet altijd alles met betrekking tot al dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:46
Ik heb hetzelfde probleem. MB pro uit 2015. Binnenkort maar langs de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
Dat zou inderdaad nog een optie zijn. Het is alleen voor mij niet in de buurt, aangezien ik in Maastricht woon.
@Cooper87, ik verneem graag hoe het afloopt.

[ Voor 17% gewijzigd door SneakyChipmunk op 18-12-2016 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
livranca schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:22:
Ik zou gewoon een afspraak maken bij de genius bar. Als je ergens een antwoord kan krijgen is het daar. Een AASP weet ook niet altijd alles met betrekking tot al dit soort gevallen.
Beetje bevooroordeeld, niet?
De ene is de andere niet, we hebben gelukkig wel allemaal toegang tot dezelfde bronnen (net als de Apple Store), het is maar net hoe je ze gebruikt.

TS: ik zou het graag voor je willen uitzoeken, in wat voor omgeving woon je?

[ Voor 36% gewijzigd door joon op 18-12-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

De mijne doet dit ook, maar alleen bij Sierra in mijn geval. Gevalletje brakke drivers. Ga ik geen moeite voor doen, persoonlijk. Moeten Apple en Intel maar eens wat harder werken om de driver beter met Metal te laten werken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
Bedankt voor de reacties. Nu weet ik dat het niet iets is dat ik verkeerd doe, maar dat het meerdere mensen treft. El Capitan heb ik niet kunnen uitproberen, deze is geleverd met 10.12.1. De vorige macbook had wel el capitan, maar die heb ik toen direct geupgrade.
@joon, ik woon in Maastricht. Bedankt dat je dit zou willen doen. Het lijkt steeds meer een driver probleem te zijn. Het omwisselen voor een andere Macbook gaat dus denk ik niet helpen. Dus eens kijken wat we wel kunnen doen :)!

[ Voor 4% gewijzigd door SneakyChipmunk op 19-12-2016 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
Heb het zelfde probleem, steeds als ik de Mac open klap en uit slaapstand komt een soort 8 bit kleuren palet. Na inloggen is het meteen weg. Stoor me er niet echt aan aangezien het alleen in het inlog scherm zit. Ik had dit in El Capitan niet, wel na de update naar Sierra. Zal inderdaad een driver issue zijn zoals hierboven al genoemd.
Ik heb het een maand of 2 terug gemeld bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik heb dit probleem ook wel eens gezien op mijn macbook pro mid-2012 non-retina. Lijkt mij inderdaad een software-issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met dezelfde config ook hetzelfde probleem. Begon nadat ik sierra installeerde. Lijkt dus ook wat mij betreft op een software-matig probleem. Hoop dat ze het snel fixen want ondanks het feit dat het niet echt problemen oplevert voelt het niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 12:16
Lijkt een software matig probleem te zijn als je wat rond kijkt op internet etc. bij Mac OsX Sierra dus. Ik denk dat er wel een update voor zal komen eerdaags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb af en toe een flits van digitale storing in mijn scherm. Zeg 2-3 keer per dag. Het is absoluut niet storend voor dagelijks gebruik maar wel verontrustend. Ik zit er daarom ook aan te denken om eens te gaan kijken hoe het met de garantie zit. Deze komt bij MediaMarkt vandaan, dan kan ik ook gewoon een genius bar binnen lopen of niet?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

BikkelZ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:18:
Ik heb af en toe een flits van digitale storing in mijn scherm. Zeg 2-3 keer per dag. Het is absoluut niet storend voor dagelijks gebruik maar wel verontrustend. Ik zit er daarom ook aan te denken om eens te gaan kijken hoe het met de garantie zit. Deze komt bij MediaMarkt vandaan, dan kan ik ook gewoon een genius bar binnen lopen of niet?
Probeer eens voor de gein El Capitan te gebruiken voor een week. Gebeurt het daar ook, dan is er mogelijk meer aan de hand. Alleen Sierra? Software probleem. Niet oplosbaar door een Genius.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08 18:11
Ik heb ook hetzelfde probleem, exact dezelfde specs als de TS, echter wel 16GB ram ipv 8GB.
Ik was al van plan om na de feestdagen even langs de Apple Store te gaan, maar "goed" om te horen dat ik niet enige ben met dit probleem.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Jongens. Sierra heeft een aantal kleine graphische quirks op mijn 2012 retina MBP waarvan ik het idee heb dat er iets niet helemaal in orde is. De 2015 retina dus ook maar op el capitan laten zitten.

Verwijderd

Ook ik heb het in het inlogscherm op mijn 2015 model. Voor de rest nergens in andere schermen terug te reproduceren. Ik vermoed dat het een software ding is.
Pagina: 1