ervaringen met alarmsystemen met abonnement?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Welke tweakers hebben er ervaring met alarmsystemen icm een meldkamer-abonnement?
Mijn verzekeraar vereist in de polis dat het nieuwe kantoor waar ik over twee weken intrek (als het goed is) voorzien is van een alarmsysteem met twee eisen:
1. beveiligd volgens de richtlijnen van het Centrum Criminaliteitspreventie Veiligheid (incl certificaat)
2. een onderhoudscontract afsluiten, en van kracht houden voor het elektronische gedeelte van de installatie

nou... Nuon alarmsysteem lijkt me all in, zo te zien geleverd door Feenstra, alwaar je het ook kunt huren.
Nu heb ik zelf nog wat leveranciers van alarmsystemen gebeld, maar die doen ofwel niet aan meldkamers, ofwel niet aan certificering, of beide :?

Er zal toch vast wel meer te koop zijn zonder dat ik op vage websites terecht kom met een soort van standaard riedeltje dat het allemaal veeeel complexer is dan de lezer denkt, en dat je maar moet mailen of bellen voor een afspraak... (en je daarna niets meer hoort)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vraag je verzekeraar om een lijst van door hen geaccepteerde opties.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 15:55
Er zal toch eerst door een installateur een risico analyse gemaakt moeten worden van de beveiligde waarde van de inboedel.
De Verbeterde Risicoklassenindeling (VRKI) is een instrument om het inbraakrisico van woningen en bedrijfspanden te bepalen. Aan de hand van het inbraakrisico kan worden vastgesteld welk soort preventiemaatregelen moeten worden getroffen, en van welke zwaarte.

De VRKI wordt onder meer gebruikt door verzekeraars en beveiligingsbedrijven. Als beveiligingsmaatregelen volgens de VRKI zijn uitgevoerd, kan een BORG Beveiligingsbedrijf een BORG Beveiligingscertificaat verstrekken. Opdrachtgevers kunnen hiermee aantonen dat er geschikte beveiliging is aangebracht. Verzekeraars kunnen de beschikking over een BORG Beveiligingscertificaat meenemen bij de bepaling van de verzekeringspremie.
Mijn tip, neem contact op met meerdere BORG beveiligingsbedrijven en laat een offerte opstellen, een standaard NUON/Feenstra setje zal niet altijd voldoen.

Let op zelf kopen en aanleg gaat hem niet worden daar je niet aangesloten wordt op de meldkamer als het niet door een erkent installateur is aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Feenstra stelt:
Kan ik een BORG-alarmcertificaat krijgen voor mijn alarmsysteem?
Feenstra Veiligheid is een BORG-erkend bedrijf, dus dat is zeker mogelijk. De noodzaak van een BORG-alarmcertificaat is afhankelijk van uw situatie. Bel gerust met onze adviseurs van Feenstra Veiligheid in Apeldoorn via het telefoonnummer 055-5381080. Zij helpen u hier graag mee verder.
De verzekeringstussenpersoon is bij me langs geweest om te inventariseren etc, en de polis vermeldt alleen dat ik moet voldoen aan de richtlijnen. Maar niemand vertelt me welke weging :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het ligt een beetje aan de regio waarin je zit. Wij zitten bij SMC alarm centrale en dat bevalt goed. Zij kunnen je vast ook wel vertellen met welke installateurs ze werken.

Kortom, in plaats van allemaal installateurs te bellen om te kijken of ze met een alarmcentrale werken, kan je ook kijken of het omgekeerd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar al die alarm mij;s zijn een grote wassen neus.
Wij hebben al jaren een alarm, en er wordt gewoon ingebroken. Het alarm gaat af, dan bellen ze je op of je ook op de locatie bent. Nee dat ben ik niet, en er is ook geen personeel aanwezig. Nou en dan gaan ze rustig de politie bellen. Na de eerste melding kan het wel 15 min duren voordat de politie wordt gebeld. Als je geluk hebt komt er dan ook politie. Maar dat kan ook nog wel eens 10 tot 30 minuten duren. MAW, je hele zaak of huis is reeds leeg gejat.

Maar goed, als een verzekerings-maatschappij het vereist heb je weinig keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 454358 schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:34:
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar al die alarm mij;s zijn een grote wassen neus.
Wij hebben al jaren een alarm, en er wordt gewoon ingebroken. Het alarm gaat af, dan bellen ze je op of je ook op de locatie bent. Nee dat ben ik niet, en er is ook geen personeel aanwezig. Nou en dan gaan ze rustig de politie bellen. Na de eerste melding kan het wel 15 min duren voordat de politie wordt gebeld. Als je geluk hebt komt er dan ook politie. Maar dat kan ook nog wel eens 10 tot 30 minuten duren. MAW, je hele zaak of huis is reeds leeg gejat.

Wat moeten ze anders doen dan? :P Meer dan dat lukt toch niet lijkt mij, zelfs al hebben ze prive-beveiliging rondrijden die zullen ook niet veel sneller ter plekke zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:18
Zo'n mistkanon lijkt mij effectiever :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Megamind schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:37:
[...]

Wat moeten ze anders doen dan? :P Meer dan dat lukt toch niet lijkt mij, zelfs al hebben ze prive-beveiliging rondrijden die zullen ook niet veel sneller ter plekke zijn.
Tja,
Je hebt gewoon echt helemaal niets aan een alarm. Het schrikt misschien een beginnend boefje af, maar echte inbrekers zullen er wel om lachen.
Die busjes van de prive beveiliging zijn ook altijd min 10 min verwijderd. Ik kan me niet voorstellen dat een inbreker langer dan 10min in een pand is. Alle belangrijke spullen zullen dan wel weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 17:20
Jouw Borg beveiliger gaat jouw vertellen welke klasse je moet gaan installeren, dit is onder andere afhankelijk van de verzekerde waarde e.d.
Bij interesse, mijn oude werkgever installeerde dit soort zaken (dm maar voor de naam, anders is het spam vrees ik). Niet te duur, goed advies en erg klantgericht.

Daarnaast zag ik de tip van mistkanon. Als je kantoor niet te groot is werkt dit perfect! Ooit eens een demo gehad in een kleine kledingzaak die ik goed kende. Na 2 minuten wachten ben ik maar op handen en voeten naar buiten gekropen want zag nog steeds niks. Wat je niet ziet, kan je ook niet jatten... En, het ruikt nog lekker naar mint ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 19:30
Ik kreeg in mijn pand een melding. Ik was binnen 3 minuten ter plaatse. Ja misschien heb ik onveilig gereden maar het was al de tweede keer. De heren waren al verdwenen en er was weer een hoop gesloopt. Laptops en dergelijke werden dageleijks meegenomen. Eigenlijk was er sus niets gestolen. Alleen de herstelwerkzaamheden waren duur. Een alarmcentrale heeft weinig nut naar mijn mening.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
vette dingen die mistkanonnen ja :)
Maarja... dan wil ik dat graag in mijn premie terugzien: lees: zaken die ook echt preventie bieden tov diefstal / leegroven / ruiten intikken, whatever.

Ik zie het nu van een alarm ook niet direct in, behalve dat het je alarmeert... meer doet het niet.... maarja, dat doet mijn IP cameraatje van 139 euro ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Zo'n IP cameraatje wat je online kan benaderen, en de criminelen zelf kunnen meekijken? Maak je het ze nog makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
hjansen2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:13:
Zo'n IP cameraatje wat je online kan benaderen, en de criminelen zelf kunnen meekijken? Maak je het ze nog makkelijker..
Zou niet weten hoe ze daarop moeten kunnen meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Dan verzoek ik je eens op Youtube op te zoeken 'hacken voor dummies' hele interessante 'docu'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Bedrijfspand - in een normale woonwijk of op een industrieterrein ?

Indien het eerste, laat dan ook een externe sirene plaatsen. Ik heb gelukkig fijne buren die ook echt gaan kijken als het alarm afgaat. Het eerste telefoontje dat ik krijg bij een alarm is van de centrale, het tweede van 1 van de buurmannen om te zeggen dat er niets aan de hand is (had enige tijd een storing, bleek een extreem gevoelige bewegingssensor die reageerde op zonlicht).

Ik zit trouwens bij NUON (inmiddels Feenstra) - goed geregeld en niet al te duur. Sinds de installatie er is en ik overal stickers heb geplakt is er niet eens meer een poging geweest. Erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Het is de benedenverdieping van een woongebouw, in een woonwijk.

Vanmorgen telefonisch contact gehad met een beveiligingsbedrijf via mail en telefoon, afspraak gemaakt via telefoon voor woensdag.
Nu kruist ons mailevrkeer met dat telefoontje en ontvang ik zojuist een offerte voor een Borg klasse 2 installatie "Op basis van de door u verstrekte gegevens inzake de verzekerde waarde van de attractieve goederen is een Programma van Eisen (PvE) opgemaakt en door u voor akkoord ondertekend. Deze gegevens leiden volgens de VRKI voor bedrijven tot indeling in de risicoklasse 2. In overleg met u en vastgelegd in het Programma van Eisen is gekozen voor de volgende set aan beveiligingsmaatregelen: O1+B1+E1+DP2+R1."

wtf 8)7

wat is dit voor een wassen-neuzen-fabriek zeg :( :N

edit:
Feenstra komt (ook :? ) woensdag langs

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 19-12-2016 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 15:55
paQ schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:22:
Het is de benedenverdieping van een woongebouw, in een woonwijk.

Vanmorgen telefonisch contact gehad met een beveiligingsbedrijf via mail en telefoon, afspraak gemaakt via telefoon voor woensdag.
Nu kruist ons mailevrkeer met dat telefoontje en ontvang ik zojuist een offerte voor een Borg klasse 2 installatie "Op basis van de door u verstrekte gegevens inzake de verzekerde waarde van de attractieve goederen is een Programma van Eisen (PvE) opgemaakt en door u voor akkoord ondertekend. Deze gegevens leiden volgens de VRKI voor bedrijven tot indeling in de risicoklasse 2. In overleg met u en vastgelegd in het Programma van Eisen is gekozen voor de volgende set aan beveiligingsmaatregelen: O1+B1+E1+DP2+R1."

wtf 8)7

wat is dit voor een wassen-neuzen-fabriek zeg :( :N

edit:
Feenstra komt (ook :? ) woensdag langs
toon volledige bericht
Aan de hand van je pand en attractieve waarde en wat voor een soort wordt dit berekend, als zo'n risicoklasse indeling goed wordt gedaan komt bijna ieder beveiligingsbedrijf op het zelfde uit.

Organisatorisch 1
O1 Standaard organisatorische maatregelen (sluitplan, verlichting, agenda etc.), voorlichting over preventie in de meest brede zin, zie begrippen en definities.
Bij gebruik van een alarminstallatie met aansluiting op een PAC dienen de in - en uitschakelingen te worden doorgemeld of van een (software) systeem te zijn voorzien waarbij de in -en uitschakelingen (status en tijdstip) bij een inbraakalarm worden meegezonden.

Bouwkundig 1
B1 De toe te passen bouwkundige maatregelen, waarmee een inbraakvertraging wordt beoogd van 3 minuten volgens BRL 3104 (= aanpassen hang- en sluitwerk) of volgens klasse 2 NEN 5096:2012.

Elektronisch 1
E1 Het inbraaksignaleringssysteem met een doormelding volgens ATS categorie SP2 / DP1 (AL1) naar een Particuliere Alarm Centrale (PAC).

DualPath 2 Doormelding
Deze vind ik raar een SP2 zou al voldoende moeten zijn, met andere woorden een enkelvoudige doormelding naar de PAC/ARC dmv bv PSTN/ISDN/GSM/Ethernet/GPRS, met 1 controle melding per 25 uur.
Bij DP2 heb je 2 doormeldpaden, bv Ethernet met backup GPRS, primair pad controle melding per 30 minuten en het secundaire om de 25 uur.
Wodt toegepast bij risicoklasse 3 bij bedrijven, en hun schalen je in klasse 2.....

Reactie opvolging 1
R1 Alarmopvolging te organiseren door de PAC naar sleutelhouders / politie.

Hoe is de risico klasse opname gedaan? Toch niet per telefoon neem ik aan, er dient toch echt gekeken worden naar het pand, bouwkundige staat van muren, sloten etc.

Ow en wat eerder aangehaald werd, een buiten sirene mag niet in iedere gemeente!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Atomic-NI schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:52:
[...]

Hoe is de risico klasse opname gedaan? Toch niet per telefoon neem ik aan, er dient toch echt gekeken worden naar het pand, bouwkundige staat van muren, sloten etc.
helemaal níet...
Ze zijn nog niet eens geweest... Er is gereageerd om mijn e-mail van vanochtend. Na dat ik mijn e-mail gestuurd heb, had ik zelf nog telefonisch contact gezocht en een afspraak gemaakt voor opname. (a.s. woensdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Atomic-NI schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:52:
[...]
Ow en wat eerder aangehaald werd, een buiten sirene mag niet in iedere gemeente!
Dat is wel een goede aanvulling.

Ik heb het mij niet gecontroleerd maar gewoon gedaan. Gemeente hier doet over alles moeilijk, gewoon even afstemmen met de buren. En als het goed is gaat ie niet af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Vaak zit er op je industrieterrein een beveilgingsbedrijf welke in luttele minuten ter plaatse is bij een melding.
Dat helpt wellicht niet om de inbrekers te pakken, maar wel een hoop nachtelijke telefoontjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Vanochtend voor Jan met de Korte achternaam op de locatie gestaan. Er is niemand komen opdagen door bedrijf x (die van die offerte).
Gebeld om 09:05, krijg precies die man aan de lijn die zou langskomen, die wist van niks. :?
Hij ging het even nakijken: [insert Beemster accent] "uh moet je luisteren, je had al een offerte gehad want het moest allemaal snel snel weetikwat"
- maar... je bent nieteens hier gewéést, daarbij staan er zaken in die offerte die ik niet nodig heb*, en zijn er dingen weggelaten waarom ik heb gevraagd :? Nog even los van het totaal verzonnen te verzekeren bedrag. Volgens mij mag dit nieteens zo?
"dat is onzin wat je zegt, we doen het in 90% van de gevallen zo, en we hebben een voicemail ingesproken dat ik geen tijd had"

bi-zar 7(8)7

- ik zoek wel een ander joh
en ik hang op..

*meer magneetjes dan ik openslaande deuren of ramen heb bijv

vanmiddag Feenstra over de vloer, ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Feenstra komt op 5 sensoren, 3 bewegingsmelders, 2 bedieningspanelen, buitensirene, binnensirene, BORG certificaat, 1 systeem, 2 compartimenten.
eenmalig 400 euro ex, en 38 per maand. (minder dan de helft van die pipo die geen opname heeft gedaan)
Klasse 2 overigens.
Keurige uitleg, vriendelijk contact :)

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 21-12-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

38 euro * 12 = 456.
Ik heb zelf een lokaal bedrijf de installatie laten aanleggen omdat feenstra werkt met batterijen (blegh dingen gaan altijd leeg en overigens batterij kosten zijn voor eigen rekening bij hun). Ze vervangen ze elk jaar maar je moet ze wel zelf betalen.

Hun installatie is draadloos. Klasse 2 is ook direct het hoogste wat ze kunnen halen ermee.

Zelf heb ik een systeem van risco laten installeren en ook brandmelders er aan toegevoegd maar het gehele systeem is bedraad en ook uit te breiden met automatisering indien interessant.

Sensoren bedraad zijn veel goedkoper en als je het grotendeels zelf voorbereid (kabels trekken voornamelijk) is dat nog best betaalbaar.

Ik heb 4 deur sensoren, 2 pir, 2 sirenes, 1 flitslamp, bedienconsole, uitbreidingsprint, 3 rook/brand melders, diverse I/O contacten. en was totaal geloof ik 900 euro excl kwijt.

Meldkamer kost me 180 euro per jaar en onderhoud+storing 100 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Naja, dan is de terugverdientijd (tov Feenstra/mnd) 500/180=2,8 jaar.
Sja. Het is een verschil, Maar nu hoef ik zelf nergens naar om te kijken kwa installatie en wordt het systeem elk jaar onderhouden. Na 5 jaar is het eigendom trouwens.
En Incl het borg certificaat.
Hij zei trouwens dat de batterijen 2-3 jaar meegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 21-12-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 454358 schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:34:

Grootste onzin !
Een elektronische beveiliging is geen bescherming.
Het is een waarschuwing DAT er iets aan de hand is.
Als een PAC een melding ontvangt, zal die ( in ons geval ) adequaat reageren.
Zou je één melder krijgen, wordt je dat aangegeven.
Sinds 2006 is er een afspraak met alle politie regio's dat er politie inzet mag zijn bij 2 of meerdere melders binnen 240seconden.
Elk ( goed geïnstalleerd) systeem ná die tijd ( Feenstra al vanaf 2004 ) zal rekening houden met de volgzone's
Het probleem alleen met politie, is dat sommige regio's vereisen dat er een sleutelhouder meekomt, of binnen 15min. ter plaatse is.
( Vooral Amsterdam is hier problematisch in )

De PAC zal NOOIT 15 minuten afwachten, en altijd contact houden.
Als wij een vervolgmelding krijgen, zullen we dat altijd doorgeven aan de klant, en of er echt geen politie nodig is.
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:59:
38 euro * 12 = 456.
Ik heb zelf een lokaal bedrijf de installatie laten aanleggen omdat feenstra werkt met batterijen (blegh dingen gaan altijd leeg en overigens batterij kosten zijn voor eigen rekening bij hun). Ze vervangen ze elk jaar maar je moet ze wel zelf betalen.

Hun installatie is draadloos. Klasse 2 is ook direct het hoogste wat ze kunnen halen ermee.

Zelf heb ik een systeem van risco laten installeren en ook brandmelders er aan toegevoegd maar het gehele systeem is bedraad en ook uit te breiden met automatisering indien interessant.

Sensoren bedraad zijn veel goedkoper en als je het grotendeels zelf voorbereid (kabels trekken voornamelijk) is dat nog best betaalbaar.
Feenstra kan zakelijk ook bedraad leveren, alles is mogelijk, batterijen is idd soms een probleem in de draadloze melders, hier wordt aan gewerkt ( toevallig OOK Risco )

[ Voor 22% gewijzigd door FreshMaker op 21-12-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Feenstra begon idd zelf over opeenvolgende melders binnen het systeem. Volgens mij werd in dat geval eerst 112 gebeld en daarna de sleutelhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:01:
Feenstra begon idd zelf over opeenvolgende melders binnen het systeem. Volgens mij werd in dat geval eerst 112 gebeld en daarna de sleutelhouder.
Dat zal aan het object liggen, maar in 9 van de 10 gevallen zal altijd eerst een sleutelhouder gebeld worden.
Maar er is wel een directe verbinding met de regio meldkamer.

Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen objecten, een juwelier of kledingbedrijf heeft een ander profiel dan een kantoor of leverancier van paperclips.

Maar volgzone's is altijd de vraag of er politie gewenst is.

* FreshMaker is centralist bij de betreffende meldkamer ;)

edit : jouw regio gaat iig ook als we niemand kunnen bereiken ... dus dat kan ik je al meegeven :+

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 21-12-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
ah kijk aan :+

Anoniem: 217290

@freshmaker,
je praat hier zo te zien redelijk namens een beveiligings installateur of dit feenstra is is me niet geheel duidelijk?
Overigens heb ik zelf feenstra over de vloer gehad maar die heeft met geen woord gerept over een bekabelde installatie.

Ik heb zelf een eenmanszaak, en ben de enige van mijn vrienden / kennissen kring die dichtbij genoeg woont en waar ik ook echt een sleutel durf achter te laten zonder gezeur. In mijn geval is het bij 1 sensor wordt er telefonisch contact opgenomen met de sleutelbeheerder, bij 2 sensors binnen x tijd (zal die 240s wel zijn) dan wordt het direct doorgezet zowel op de rookmelders als op de inbraak sensoren. Zelf beschik ik over een camera systeem die ik remote kan benaderen dus weet ik ten alle tijde wat er aan de hand is.

@paQ
2,8 is niet helemaal juist, het alarm systeem kan je opvoeren als investering ;) en je vergeet de batterijen.
Mijn systeem is direct eigendom en is ook in de toekomst te updaten naar klasse 3 mocht dit nodig zijn. Draadloos kan niet hoger als klasse 2.

Overigens is dit de kaart die ze gebruiken om jou risico klasse in te schatten:
http://cibv.nl/wp-content.../vrki-kaart_2016_def2.pdf

je zoekt eerst je categorie op, dan weet je welke risico klasse je hebt daarna bekijk je de waarde en kan je zien welke maatregelen je moet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:49:
@freshmaker,
je praat hier zo te zien redelijk namens een beveiligings installateur of dit feenstra is is me niet geheel duidelijk?
Overigens heb ik zelf feenstra over de vloer gehad maar die heeft met geen woord gerept over een bekabelde installatie.

Ik heb zelf een eenmanszaak, en ben de enige van mijn vrienden / kennissen kring die dichtbij genoeg woont en waar ik ook echt een sleutel durf achter te laten zonder gezeur. In mijn geval is het bij 1 sensor wordt er telefonisch contact opgenomen met de sleutelbeheerder, bij 2 sensors binnen x tijd (zal die 240s wel zijn) dan wordt het direct doorgezet zowel op de rookmelders als op de inbraak sensoren. Zelf beschik ik over een camera systeem die ik remote kan benaderen dus weet ik ten alle tijde wat er aan de hand is.
Ik werk in een PAC, inderdaad onderdeel van de Feenstra organisatie.
Echter zijn wij als PAC onafhankelijk in de aansluitingen ( we hebben om en nabij de 120 bedrijven die aansluiten op onze diensten )
Ik probeer me ten alle tijden afzijdig te houden van 'verkoop-praat' omdat het voor mij helemaal niets uitmaakt of de installateur Feenstra is, of een DHZ installatie van de Gamma ( mits aangesloten met de juiste certificiering )

Helaas zijn bijna alle bedrijven gecharmeerd van draadloos ( want makkelijk en snel te monteren ), maar op verzoek kunnen ze dat best leveren.

Die 240seconden zijn een richtlijn, op het moment dat er een melding komt, gaan we niet afwachten maar direct actie ondernemen, een inbreker gaat ook die tijd niet verspelen.
< de gemiddelde inbraak duurt nog geen 5 minuten, en dat is vanaf het moment van openen van deur/raam >

Helaas is waarschuwen van politie / waaschuwadres dan ook niet meer dan een formaliteit :(

* gratis tip ( misschien ten overvloede ) maar zorg dat de internetverbinding EN camerasysteem ook noodstroom heeft !
Bij stroomuitval doet de camera het niet meer.

* opmerking 2 ( bespreken met je PAC )

De rookmelders ( brandweerinzet ) worden ook aangepast, Brandweer is nu ook van mening TE vaak voor niets op pad te gaan.
Het convenant politie is grotendeels overgenomen, dit betekend dat een PAC niet meer voor elke melding mag laten rijden.

Hieronder even de instructie zoals wij hem nu hanteren ( per 1-12-2016 ) zoals de beide overleg-organisaties hem willen invoeren.

Er mag zowel voor particulieren als bedrijven alleen brandweer worden gebeld indien:

- Men telefonisch of via beelden doorgeeft dat er daadwerkelijk brand is.
- Er brandmeldingen van verschillende zones achter elkaar binnenkomen.
- Wanneer er naast de brandmelding(en) ook inbraak en/of sabotage-meldingen worden ontvangen.
- Indien vaststaat dat het om een gecertificeerde brandmeldcentrale gaat.

LET OP: Brandweer wordt dus niet gebeld wanneer er 1 zone in alarm is en de klant niet bereikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
paQ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:42:
Hij zei trouwens dat de batterijen 2-3 jaar meegaan.
De meeste batterijen in mijn sensoren gaan inderdaad zo lang mee. Behalve die van de buitensirene, die moeten echt jaarlijks. Ik denk dat die net te ver van de centrale af zit en dus te veel energie kwijt is aan het vasthouden van de verbinding.
Pagina: 1