Windows 10 mail app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik heb eindelijk windows 10 en stelde mijn mail app in als standaard mailapplicatie. Na een paar dagen gebruik vind ik het een baggerapplicatie maar nu blijkt achteraf (wist ik veel, laatste windows versie was xp), dat dit instrument van satan belangrijke emails niet kan exporteren. Kortom mijn vraag:
Ik wil die emails niet verliezen. Is het mogelijk om deze mail-app toegang tot internet te ontzeggen waardoor hij niet meer mail kan ophalen, maar nog wel de huidige emails in haar folders behoud? Zodat indien nodig ik nog wel over deze informatie kan beschikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Wat voor mail gebruik je dan dat je het alleen maar ophaalt van een server (pop)?
En niet gewoon op de server laat staan (eas/imap)?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
DarkSide schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:47:
Wat voor mail gebruik je dan dat je het alleen maar ophaalt van een server (pop)?
En niet gewoon op de server laat staan (eas/imap)?
De standaard ziggo instellingen van de ziggo website, dus: IMAP & SMTP. het is niet een mailclient maar die standaard emailapp die je bij windows 10 krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door govie op 18-12-2016 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Als je IMAP gebruikt dan kan je toch gewoon een andere email app gebruiken en alles wordt netjes overgenomen. Alleen bij POP haal je alles van de server af en sla je het lokaal op

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
In het POP3 tijdperk was er de mentaliteit van eerst de e-mails te exporteren alvorens van e-mail programma te verwisselen; vaak zie ik oudere mensen dit bij IMAP/EAS ook nog doen, simpelweg omdat ze het gewoon zijn van vroeger en ze zich daarmee veiliger voelen. Natuurlijk is het wel ergens altijd aangeraden om met het exporteren een back-up te maken, ter wijze van zekerheid. Het is echter niet perse meer nodig omdat de e-mails met IMAP/EAS gewoon op de server blijven staan.

"Is het mogelijk om deze mail-app toegang tot internet te ontzeggen?" Het volstaat om in de server instellingen van jouw e-mailprofiel de servers te vervangen door bijvoorbeeld "localhost" zonder aanhalingstekens; daardoor neemt de app niet meer contact met de e-mail server van de ISP, maar zal die jouw eigen computer proberen te contacteren waar niet eens een e-mail server draait en bijgevolg falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
TaraWij schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:12:
In het POP3 tijdperk was er de mentaliteit van eerst de e-mails te exporteren alvorens van e-mail programma te verwisselen; vaak zie ik oudere mensen dit bij IMAP/EAS ook nog doen, simpelweg omdat ze het gewoon zijn van vroeger en ze zich daarmee veiliger voelen. Natuurlijk is het wel ergens altijd aangeraden om met het exporteren een back-up te maken, ter wijze van zekerheid. Het is echter niet perse meer nodig omdat de e-mails met IMAP/EAS gewoon op de server blijven staan.

"Is het mogelijk om deze mail-app toegang tot internet te ontzeggen?" Het volstaat om in de server instellingen van jouw e-mailprofiel de servers te vervangen door bijvoorbeeld "localhost" zonder aanhalingstekens; daardoor neemt de app niet meer contact met de e-mail server van de ISP, maar zal die jouw eigen computer proberen te contacteren waar niet eens een e-mail server draait en bijgevolg falen.
Dat klinkt zo simpel dat ik het begrijp. 8) Ik ga het proberen, bedankt!
Pagina: 1