Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor fotobewerking en dagelijks gebruik gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• simlockvrij
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 22:22
Wat ga je met je laptop doen?

Photoshop, lightroom, office,en verder huis tuin en keuken gebruik.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

ik hou de optie apple/ ms nog open, alhoewel ik een voorkeur voor een ms os heb ivm kennis en ervaring, alhoewel ik ook een ipad pro, iphone7+, 6 en atv in huis heb.
ga niet gamen.

ik schaf in eerste instantie een nieuwe laptop aan voor photoshop, mn huidige laptop(HP Pavilion 17-f237nd) trekt dit niet meer. Ook zit hier een verouderd scherm in. alhoewel op een pc met fatsoenlijk scherm de voorkeur heeft, is dat voor mij geen optie.

Wat is je budget?
rond de 1.000,-
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven?
liefst zo voordelig mogelijk, maar hij moet wel een paar jaar meegaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee, zelden. accuduur en gewicht zijn geen issue

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
heb in het verleden verschillende merken gehad, maar geen echte voorkeur.
ik heb nu een 17" scherm, maar een slag kleiner mag ook, 13"vind ik te klein.
dvd-speler/ brander niet vereist.
wil graag minimaal een 128 ssd schijf erin hebben.

Ik heb zelf al zitten kijken naar de:
Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00Y7MH)
Acer Aspire VN7-592G-779X
HP ProBook 450 G3 W4P17ET

Bij deze beloof ik ook plechtig dat wanneer ik mijn keuze heb gemaakt, ik dat hier even kom melden ;) .
Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 17:42
Kijk ook eens bij ASUS zie vergelijking https://tweakers.net/pric...089;484133;486561;553717/

Als je accuduur belangrijk vind zou ik voor de 7500u processor gaan als je snelheid wilt dan de 6700hq kiezen. Er is 1 met glanzend scherm zelf heb ik liever een mat scherm makkelijker met zon licht enz maar sommige vinden een glanzend scherm mooier.

Als je gaat foto bewerken zou ik wel voor een ips scherm gaan. Afhankelijk van de keuze op bovenstaande vragen kan je op internet gaan zoeken naar het type en kwaliteit van het svherm in de laptop. Bij de zenbooks staat er al bij dat het ips schermen zijn. Op notebookcheck is vaak een test van het scherm te vinden. Succes met de keuze.

• simlockvrij
die komen wel aardig overeen met wat ik gevonden heb, behalve de opslag, die hebben alleen 1 ssd schijf.
accuduur is niet interessant voor me.mat of glanzend scherm heb ik niet echt een voorkeur voor, wat zijn de voor en nadelen?
ik ga sowieso voor een ips scherm.

• simlockvrij
heeft er verder echt niemand een idee, optie of advies? of stel ik mijn vraag verkeerd?

Verwijderd

pricewatch: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty)
In deze kan zowel een M2 SSD als een 2.5" HDD/SSD. De bouwkwaliteit is goed. Er zijn ook 17" varianten.

https://www.paradigit.nl/...fg002wnx/20804480/product
Erg goede deal. Ik heb hem zelf ook. Start in 5 seconden op van SSD, sneller heb ik nog niet meegemaakt. Wel moet je de HDD vervangen door een SSD maar dat is gezien het geld dat je bespaart een makkie. :)

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 17:51
simlockvrij schreef op zondag 18 december 2016 @ 01:50:
Wat ga je met je laptop doen?

Photoshop, lightroom, office,en verder huis tuin en keuken gebruik.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

ik hou de optie apple/ ms nog open, alhoewel ik een voorkeur voor een ms os heb ivm kennis en ervaring, alhoewel ik ook een ipad pro, iphone7+, 6 en atv in huis heb.
ga niet gamen.

ik schaf in eerste instantie een nieuwe laptop aan voor photoshop, mn huidige laptop(HP Pavilion 17-f237nd) trekt dit niet meer. Ook zit hier een verouderd scherm in. alhoewel op een pc met fatsoenlijk scherm de voorkeur heeft, is dat voor mij geen optie.

Wat is je budget?
rond de 1.000,-
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven?
liefst zo voordelig mogelijk, maar hij moet wel een paar jaar meegaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee, zelden. accuduur en gewicht zijn geen issue

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
heb in het verleden verschillende merken gehad, maar geen echte voorkeur.
ik heb nu een 17" scherm, maar een slag kleiner mag ook, 13"vind ik te klein.
dvd-speler/ brander niet vereist.
wil graag minimaal een 128 ssd schijf erin hebben.

Ik heb zelf al zitten kijken naar de:
Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00Y7MH)
Acer Aspire VN7-592G-779X
HP ProBook 450 G3 W4P17ET

Bij deze beloof ik ook plechtig dat wanneer ik mijn keuze heb gemaakt, ik dat hier even kom melden ;) .
Alvast bedankt voor het meedenken!
Met jouw eisen kan je prima uitkomen met een MacBook Air. Kost €1.099,-. Alleen wat beperktere opslagruimte (128GB). Je hebt zo'n beetje alles van Apple. Dus zou dat een logische stap lijken.

• simlockvrij
na urenlang speurwerk heb ik besloten te gaan voor de:

pricewatch: Medion Erazer X6601 (30020942, Qwerty)

alhoewel het macbook erg aantrekkelijk klinkt, betaal ik daar wel erg veel voor de naam, en zie ik de meerwaarde er niet van in, ik zou niet weten wat het macbook mij persoonlijk meer zou bieden, behalve dat ze er natuurlijk retestrak uit zien ;)

Verwijderd

simlockvrij schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:26:
na urenlang speurwerk heb ik besloten te gaan voor de:

pricewatch: Medion Erazer X6601 (30020942, Qwerty)

alhoewel het macbook erg aantrekkelijk klinkt, betaal ik daar wel erg veel voor de naam, en zie ik de meerwaarde er niet van in, ik zou niet weten wat het macbook mij persoonlijk meer zou bieden, behalve dat ze er natuurlijk retestrak uit zien ;)
En, hoe bevalt deze laptop? Is de fan altijd aan en maakt deze dan erg veel lawaai? Ik bedoel niet tijdens een game maar tijdens gewoon wat internetten of een Word documentje. Want ik zie dat er vandaag een X6601 in de aanbieding is voor 799,- en dat vind ik eigenlijk wel hoogst interessant. :)

• simlockvrij
beetje late reactie, maar beter laat dan nooit. ik heb deze laptop nu een paar maanden in gebruik, en ik kan niet anders zeggen dan wat een beest van een machine. retesnel, bevriest nooit, kan alle taken makkelijk aan.
heerlijk toetsenbord, en prima touchpad. fan hoor ik zelden aan slaan, en als ie aanslaat is het vrij stil. al met al een aanrader.
Pagina: 1