Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3720

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb een voip account bij Xeloq. Via wifi bellen met een voip app op m'n smartphone werkt zonder problemen. Ik heb een Cisco SPA112 gekocht om m'n huidige dect-telefoons op aan te sluiten. 't Is me helaas nog niet gelukt om via de SPA112 een telefoongesprek te voeren. Ik krijg een kiestoon, maar elk nr. dat ik draai geeft een soort 'in gesprek'-toon terug. Misschien is er iemand die dit wel is gelukt?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Om zeker te zijn dat het geen NAT issue is, heb ik de SPA112 even in de DMZ gezet. Ik heb het op poorten 5060 en 6060 geprobeerd, zonder of met uitgaande proxy, zonder of met STUN server, met of zonder AUTH id. Allemaal tevergeefs :(
Wie o wie weet raad?

Groeten,
Jaap

Beste antwoord (via Anoniem: 3720 op 19-12-2016 13:49)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Deze instellingen kan je zo'n beetje letterlijk overnemen, die lijken namelijk heel erg op jou ATA wat betreft config opties: http://download.goandcall...XeloQ%20-%20Goandcall.pdf

Als het daarmee niet lukt moet je eens een screenshot van je huidige instellingen posten (wel even je telefoonnummer onleesbaar maken!).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Deze instellingen kan je zo'n beetje letterlijk overnemen, die lijken namelijk heel erg op jou ATA wat betreft config opties: http://download.goandcall...XeloQ%20-%20Goandcall.pdf

Als het daarmee niet lukt moet je eens een screenshot van je huidige instellingen posten (wel even je telefoonnummer onleesbaar maken!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:59
Hou je er ook rekening mee dat je een dialplan moet instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:01

Speedmaster

Make my day...

nooberke schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:55:
Hou je er ook rekening mee dat je een dialplan moet instellen?
Of anders het nummer in volledige internationale notatie tikken +311234...enz of 00311234....enz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:27
Anoniem: 3720 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:17:
Ik heb een Cisco SPA112 gekocht om m'n huidige dect-telefoons op aan te sluiten.
Mocht je hem nog kunnen retourneren, voor hetzelfde geld (ongeveer) haal je een pricewatch: Gigaset N300A IP waarop je de DECT-toestellen rechtstreeks kunt aanmelden. Je voorkomt hiermee een onnodige DA/AD-omzetting en zaken als dialing, wisselgesprek, nummerherkenning gaan nu eenmaal net wat makkelijker en sneller (tenzij je heel picky DECT-toestellen hebt die zich niet zomaar op andere basisstations willen aanmelden).

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 3720

Topicstarter
@ik222: de instellingen uit dat voorbeeld heb ik geprobeerd, maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Het lastige is ook dat de SPA112 een paar pagina's met parameters heeft. Dit zijn alleen de parameters van 'SIP' en 'line 1'.

@nooberke: het dialplan heb ik even leeggelaten, dan moet je het volledige nummer (incl 0031) gebruiken. Xeloq heeft overigens een echotestnummer (900), dat werkt ook niet.

@nescafe: die heb ik overwogen, maar ik heb bewust voor de SPA112 gekozen. Ik heb nu 4 dect sets met twee basistations in gebruik (nu bedraad naar de meterkast en parallel op poort 1 van het ziggo-modem) omdat de dekking in huis anders niet goed genoeg is. Met zo'n N300A IP zou ik ws een DECT repeater nodig hebben.

edit 19/12: 't is me gelukt, vraag niet hoe B-) . Wat spelen met de 'subscriber information' sectie (use auth. id toch maar op 'yes' gezet) codecs in juiste volgorde gezet (vlgens opgave Xeloq), dialplan gevuld met default waarde (had 'm leeggepoetst), caller ID method op ETSI DTMF gezet... En ineens deed 'ie het! Welke parameter nou de doorslag heeft gegeven weet ik niet (ik heb ze niet één voor één aangepast), maar dat zal me nou ff boeien. Even deze configuratie backuppen, zodat ik niet kwijt raak.
Conclusie: op zich een handig apparaatje voor niet teveel geld, maar wel een uitdaging als je er met de default configuratie en globale VOIP configuratie-tips van de provider niet meteen uitkomt.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 3720 op 19-12-2016 13:36 . Reden: nieuwe ontwikkeling ]

Pagina: 1