Yamaha RX V477 - spotify connect probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn Yamaha Receiver (een RX V477). Tot voor kort gebruikte ik zonder problemen spotify connect vanaf mijn telefoon, pc en ipad om muziek via mijn receiver af te spelen. Maar sinds vandaag werkt dit niet meer, en geeft de receiver een 'Access Error' melding als ik spotify probeer af te spelen. Soms loopt de muziek-tijdbalk wel door op mijn andere apparaat (telefoon, ipad of pc), en soms niet.

Ik heb de receiver al meerdere malen opnieuw gestart, van de stroom gehaald en alles opnieuw opgestart (andere apparaten). Maar tot nu toe zonder succes. Iemand enig idee voor een oplossing? Streamen via een chromecast werkt wel, dus het lijkt echt in de combinatie van receiver en spotify te zitten (internetradio werkt wel, dus een internetverbinding is er wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik weet niet hoe het precies werkt met spotify connect op receivers, maar moet je je ook (eenmalig) aanmelden? Misschien even uitloggen, account verwijderen of (om dit te doen als uitloggen of account verwijderen niet lukt) de receiver een hard reset/fabrieksinstellingen doen, en dan opnieuw inloggen.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 17-12-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Orian schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:33:
Ik heb een probleem met mijn Yamaha Receiver (een RX V477). Tot voor kort gebruikte ik zonder problemen spotify connect vanaf mijn telefoon, pc en ipad om muziek via mijn receiver af te spelen. Maar sinds vandaag werkt dit niet meer, en geeft de receiver een 'Access Error' melding als ik spotify probeer af te spelen. Soms loopt de muziek-tijdbalk wel door op mijn andere apparaat (telefoon, ipad of pc), en soms niet.

Ik heb de receiver al meerdere malen opnieuw gestart, van de stroom gehaald en alles opnieuw opgestart (andere apparaten). Maar tot nu toe zonder succes. Iemand enig idee voor een oplossing? Streamen via een chromecast werkt wel, dus het lijkt echt in de combinatie van receiver en spotify te zitten (internetradio werkt wel, dus een internetverbinding is er wel).
Heb je nieuwste firmware voor je RX? (1.24 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ToFast schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:42:
Ik weet niet hoe het precies werkt met spotify connect op receivers, maar moet je je ook (eenmalig) aanmelden?
Nope, enige voorwaarde is dat zowel receiver als het andere apparaat verbonden zijn met hetzelfde netwerk. Receiver resetten gaat dit probleem ook niet oplossen.

Zet je receiver eens uit en reset vervolgens je router en/of modem eens. Dit kan soms wat vage bugs verhelpen.

Mocht dit niet helpen dan kan je eens gaan prutsen met de DNS settings op je receiver. Stel ze eens in op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (de Google dns servers). Redelijk farfetched maar het schijnt wel eens te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33
Volgens mij waren er gisteren spotify problemen. Ik had er ook last van. Vandaag nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Laatst online: 16:20
Ik zit precies in dezelfde situatie! Zojuist getest maar werkt hier nog niet.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hier ook zojuist (paar uur geleden) getest en nog geen verbetering. Ik hoop dat het probleem bij spotify ligt en het zich vanzelf oplost. We zullen zien... Dank voor alle tips hier, maar die boden helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:02
Hier ook problemen met Spotify connect. Haperingen tijdens afspelen via mijn Cambridge CXR120 receiver. Gewoon via telefoon werkt wel soepel. Probleem moet bij Spotify liggen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeTeeDee
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-05 16:16
Mijn Yamaha receiver (RXA-840) heeft sinds gisteren hetzelfde probleem. Telefoon en PC inderdaad geen probleem met Spotify maar op de receiver Access Error en soms kleine fragmentjes van de muziek horen (met veel geduld).

Van alles geprobeerd zonder succes zoals;
- Modem gereset
- Fixed IP ingesteld met google dns servers
- Geswitcht van wired naar wireless
- Receiver firmware update naar v1.91
- Receiver gereset naar factory defaults

Hopelijk worden ze na het weekend wakker bij Spotify en kunnen we weer connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zojuist even getest en hier werkt Spotify Connect gewoon perfect via m'n Yamaha RX-V479 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hmm, apart. Ik krijg steeds meer de indruk dat het probleem bij spotify/Yamaha ligt. Ik hoop dat er morgen weer iemand aan het werk is die het gaat fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Probleem ligt (hopelijk) niet bij Yamaha. Ik lees veel andere klachten met verschillende apparatuur. Ik denk en hoop dat het bij spotify ligt en dat er gauw een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Hier niks aan de hand...!
Een RX-A850 met een iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Helaas is er nog niemand bij Spotify of Yamaha wakker geworden. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1970
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:08
Mijn Yamaha R-N500 had sinds de 17e precies het zelfde probleem. Muziek met Spotify van mijn iPad afspelen via mijn Yamaha lukte plots niet meer.

update:
Zonder iets te veranderen werkt sinds vanmorgen alles weer.

[ Voor 52% gewijzigd door Gerard1970 op 20-12-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ben niet meer in bezit van Yamaha maar probleem is ook hier nog niet opgelost. Ik mag aannemen dat spotify er mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 00:35
Niet alleen Yamaha. Hier dezelfde problemen met Onkyo RZ-800 en Spotify Connect. Airplay vanaf phone of MacBook gaat prima.

Heb contact gezocht via @SpotifyCares, ze zoeken het uit. Lees op Internet meer soortgelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bij mij werkt het inmiddels weer. Ik hoop bij anderen ook. Geen idee wat er veranderd is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Hier ook. Eindelijk weer mijn eigen playlist ipv het gruwelijke q music etc etc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeTeeDee
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-05 16:16
Yep, ook hier werkt het weer :-)
Pagina: 1