Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

opstarten van de computer as rock/any device

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo wie kan me helpen
heb net de comuter verplaatst en weer teruggezet op de oorspronkelijke slaapkamer
nu als ik de computer opstart krijg ik eerst 2 schermen en dan pas het windows scherm nu weet ik niet meer zeker of hij dat eerst ook deed of pas sinds de verplaatsing wie kan mij helpen totaal duurt het ongeveer 50 seconden voordat hij opgestart is
ik krijg eerst een scherm met:As rock h61m/u3s3
pres f2 or del tot run uefi set up
pres f6 for instant flash
pres 11 for boot menu
pres tab to switch screen

dan een scherm met sa media 16x sata controller etc
cant find devices

als ik niks doe is hij naar 20 sec bij het windows opstartscherm

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Je shift toets en toetsen met punt en komma is blijkbaar ook stuk. Misschien moet je daar ook eens naar kijken.

Niet in je bios lopen klussen? Wellicht is de batterij van je BIOS leeg en is die bij het loshalen gereset.

Verwijderd

Topicstarter
als iemand mij helpen kan laat even een email adres achter ik heb een filmpje opgenomen
van 40 seconden vd opstart procedure dan kan ik dat sturen in de email

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit klinkt als een redelijk normale boot.
Ik zou zelf de SATAcontroller uitzetten als je die toch niet gebruikt, dat scheelt weer wat boottijd.

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet ik die uit ik ben nl een leek

Verwijderd

Topicstarter
*knip* houd het op forum

[ Voor 79% gewijzigd door br00ky op 17-12-2016 22:49 ]

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Je kan het filmpje ook op youtube knallen (indien even een accountje maken) en dan kan iedereen van het 'probleem' meegenieten als je hier dan vervolgens een link plaatst.

Maar tot op heden klinkt het nog niet als abnormaal gedrag. Je krijgt eerst het POST scherm (alle informatie van je systeem) en bij de wat oudere computers kan het zijn (indien dat in de bios is ingesteld) dat die ook nog even alle andere mogelijke opstartopties afgaat als opstarten via het netwerk, de optische drive of andere middelen.

En in de BIOS kom je bij het deel waar je op al die F toetsen kan drukken (F2 of Delete toets)

Het kan ook zijn dat je een USB stick in het systeem hebt zitten die de boot vertraagt (omdat het systeem daar ook nog op zoekt naar een besturingssysteem.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Pak even de handleiding van je moederbord, daar staan ook de. BIOS opties in uitgelegd. Je moet die ASMedia controller uitzetten.

Durf je het niet aan, dan vooral zo laten. De pc werkt immers normaal.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan direct bij het windows opstartscherm komen zonder het post scherm

Verwijderd

Topicstarter
heb zo geen handleiding meer vd moederbord

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, dit gaat duidelijk niet werken zo. Lees eerst Het algemeen beleid #quickstart eens goed door. Lees ook de rest van het beleid, want hier gaan heel wat dingen niet zoals het hoort.

Allereerst verwacht we een duidelijke beschrijving van het probleem. Die is aanwezig. Echter wat we ook verwachten is dat je een volledige omschrijving geeft van je systeem en van de stappen die je genomen hebt om tot een oplossing te komen. Je vraag dumpen zonder dat je zelf moeite hebt gestoken in je probleem is niet hoe we het hier graag zien.

Tevens is het ook niet de bedoeling om vragen actief buiten het forum om te gaan oplossen. Het forum is er voor iedereen. Houdt het probleem dus hier, dan hebben anderen er ook iets aan als je je probleem oplost.

Als laatste, en daar wees ik in mijn eerste bericht al naar, word je een stuk serieuzer genomen als je moeite steekt in je berichten. One liners zonder hoofdletters, duidelijke zinsstructuur en interpunctie gaan hem helaas niet worden.

Werk aan de winkel dus. Als je alle zaken op een rijtje hebt kan je een nieuw topic openen. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.