Toon posts:

Sisoft Sandra vs BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit even vragen voor de zekerheid (voordat ik straks een kapotte comp heb).

Sisoft sandra zegt dat de temp van mijn proc 87 C is, en geeft dan ook waarschuwingen dat het ding te heet is. De kast temp word niks over gezegd.

MSI PC-Alert3 zegt dat mijn proc temp 46C is en mijn kast 30C.
De bios zegt precies hetzelfde.

Wie is hier aan het liegen, het lijkt me Sisoft, maar waar hallt die in hemelsnaam dan zijn waardes vandaan, want als de BIOS en Pc-alert het mis hebben heb ik een probleem als ik zo door ga.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Sisoft liegt :P
hiero geeft sisoft aan dat proc 38 graden is terwijl het 52 is ;)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kicked.to/[forum=7]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Sisoft heeft daar dus problemen mee, ga gewoon uit van de temperatuur die de bios aangeeft. Heb vaker gehoord dat sisoft het niet goed aangeeft.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Het lijkt me logisch dat sisoft het niet juist weergeeft, maar je kan denk ik beter het zekere voor het onzekere nemen en even een externe-termometer plaatsen, zodat je zeker weet dat je processor niet te heet word :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk ook dat sisfot liegt, maar ja je weet het nooit zeker he, straks heb ik alleen nog maar een warme sleutelhanger ;)

Wat ook vreemd is, sisoft geeft aan dat mijn cooler maar 2600 rpm draait terwijl de bios het dubbele aangeeft.

Ik zal er eens o'n ouderwetse fietskilometer teller opzetten (met zo'n plaatje op de spike, nu dus fanblad) eens kijken hoe hard ie gaat ;)
Pagina: 1