1080P op Ultra GPU

Pagina: 1
Acties:

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-02 08:44
Ik zoek een?
Grafische Kaart

Wat is je budget?
Rond 300-400 euro, heel misschien 500 euro als de kaart aanzienlijk future proof zou zijn tegenover de 300-400 kaarten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op het moment ben ik vooral een AMD man, en mijn afgelopen 4 kaarten zijn AMD geweest. Maar ik sta open voor andere merken, zolang het maar goed werkt :D

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU: 3770K i7
Mobo: ASRock Z77 Extreme4
GPU (Huidig): Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA
PSU: CoolerMaster GM Series G650M (Oftewel, meer dan genoeg voor 1 GPU)

Mijn verhaal...
Op het moment heb ik een degelijke oudere i7 met een drie jaar oude grafische kaart met 3GB grafisch geheugen en een 1Ghz chip. Hij doet nog steeds zijn ding, en kan veel spellen op medium/high spelen, zoals Witcher 3, Deus Ex, en Tomb Raider.

En ook al ligt de focus nu vooral op de FHD en UHD technologie, kan ik van mezelf al weten dat ik nog lang niet van plan ben om een qHD en uHD display te kopen. Ik ben reuze tevreden met mijn twee 1080P monitoren (32" en 24" respectievelijk).

Maar nu dat de Full HD op zijn retour is, ben ik wel geinterreseerd om een videokaartje te vinden die games op 1920x1080 lekker op Ultra kan draaien en mij de maximale visuele ervaring op Full HD te bieden.

Maar ook al weet ik veel van PCs af, de GPU markt is een beetje een lastige voor mij, en weet ik niet echt waar ik nou moet beginnen. Het spreekt voor zich dat meer GB en Ghz-en vaak betere prestaties leveren, maar de markt zit vol met grote kaarten met grote beloftes. En ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Dus de TL;DR is, 'Grafische kaart die de komende ~4 jaar op 1080 de games kan maxen'.
Als dit natuurlijk niet mogelijk is in mijn prijsrange, hoor ik graag alternatieven waar ik 'zo dicht mogelijk' bij het resultaat kan komen :)

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:23
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC

Of eventueel een nvidia 1070.. Maar is wel duurder

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
Als je de komende 4 jaar wil maxxen zit je toch aan een gtx1080 denk ik.....
Momenteel kan je met een rx480 bijna alle games wel op ultra. Met een 1070 nog wat meer games en de 1080 is zeker het krachtigst.

Maar de prijs tja... Dan kan je waarschijnlijk beter nu de rx480 kopen, en over 2 jaar de opvolger (rx680?)

Als je geen haast hebt... Eerste kwartaal komt de tegenhanger van de 1080 uit van AMD. Dat zou sowieso de prijzen kunnen drukken en wat meer futureproof kaarten kunnen meebrengen. Maarja dan kan je natuurlijk altijd blijven wachten...

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:22
Waah schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:31:
Als je de komende 4 jaar wil maxxen zit je toch aan een gtx1080 denk ik.....
Momenteel kan je met een rx480 bijna alle games wel op ultra. Met een 1070 nog wat meer games en de 1080 is zeker het krachtigst.

Maar de prijs tja... Dan kan je waarschijnlijk beter nu de rx480 kopen, en over 2 jaar de opvolger (rx680?)

Als je geen haast hebt... Eerste kwartaal komt de tegenhanger van de 1080 uit van AMD. Dat zou sowieso de prijzen kunnen drukken en wat meer futureproof kaarten kunnen meebrengen. Maarja dan kan je natuurlijk altijd blijven wachten...
Een GTX 1080 garandeert ook niet dat hij 4 jaar lang alles op max kan gaan spelen, een kennis kocht een GTX 780 TI met die gedachte paar jaar terug, de kaart is nu iets meer dan 3 jaar oud en de RX 480 en GTX 1060 zijn al beter dan die ouwe GTX 780 TI.

Zijn GTX 780 TI is zeker niet aan vervanging toe, maar 4 jaar lang maxed out op 1080p spelen gaat niet lukken, je kunt beter het in 2 jaar splitsen en een goedkopere kaart nemen, of genoegen mee nemen dat de allernieuwste titels in de laatste 1 a 2 jaar voordat de kaart vervangen wordt op iets lagere instellingen moet zetten.

Ik zou gewoon beter de GTX 1070 nemen en over 2 a 3 jaar een nieuwe kopen, anders een GTX 1060 of RX 480 en dan over 2 jaar een nieuwe kaart kopen, kom je nog steeds goedkoper uit dan met 1 GTX 1080.

En anders wachten op wat AMD gaat doen begin volgend jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 18-12-2016 00:25 ]

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:18
Mizgala28 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:55:
[...]

Een GTX 1080 garandeert ook niet dat hij 4 jaar lang alles op max kan gaan spelen, een kennis kocht een GTX 780 TI met die gedachte paar jaar terug, de kaart is nu iets meer dan 3 jaar oud en de RX 480 en GTX 1060 zijn al beter dan die ouwe GTX 780 TI.

Zijn GTX 780 TI is zeker niet aan vervanging toe, maar 4 jaar lang maxed out op 1080p spelen gaat niet lukken, je kunt beter het in 2 jaar splitsen en een goedkopere kaart nemen, of genoegen mee nemen dat de allernieuwste titels in de laatste 1 a 2 jaar voordat de kaart vervangen wordt op iets lagere instellingen moet zetten.

Ik zou gewoon beter de GTX 1070 nemen en over 2 a 3 jaar een nieuwe kopen, anders een GTX 1060 of RX 480 en dan over 2 jaar een nieuwe kaart kopen, kom je nog steeds goedkoper uit dan met 1 GTX 1080.

En anders wachten op wat AMD gaat doen begin volgend jaar.
Een vriend van me heeft ook nog een 780ti , en die max'd wel gewoon de nieuwste games op 1080p. Ik durf ook wel zeker te zeggen dat een 1070 op 1080p na 3 jaar ook nog niet aan vervanging toe is.

• Mizgala28
FredjeK schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:31:
[...]

Een vriend van me heeft ook nog een 780ti , en die max'd wel gewoon de nieuwste games op 1080p. Ik durf ook wel zeker te zeggen dat een 1070 op 1080p na 3 jaar ook nog niet aan vervanging toe is.
Een 780 Ti is vergelijkbaar met een GTX 1060, die laatste trekt veel games wel op 1080p/Ultra maar wie zegt dat dat zo blijft?

Ik zie al genoeg games die de GTX 1060 niet super draait op max settings (en nee ik tel Ark Survival Evolved en Rust niet mee), draaien is 1 ding en dat zal een GTX 1060, 1070 en 1080 ook wel kunnen maar er is een verschil tussen Ultra settings en Max settings, niet ieder game gooit werkelijk alles op Max wanneer je het op Ultra instelt.

Dat maakt al die kaarten heus niet slecht, maar wat de TS niet moet vergeten is dat hij op ten duur wel paar instellingen naar beneden moet gooien en niet moet verwachten dat het allemaal en altijd die 4 jaar lang op max kan.

Niet dat dat slecht is, ik gooi ook regelmatig overbodige settings lager of uit om zo meer frames uit te persen indien nodig, maar niet iedereen vindt dat acceptabel genoeg mensen die dan meteen willen upgraden omdat ze ineens hun AA lager of uit moeten zetten terwijl de rest op ultra zit qua settings.

In een notendop als de TS het kan accepteren dat in de laatste 1 a 2 jaar de TS met paar games de settings eventueel wat lager moet zetten maar wel nog steeds op vrijwel de hoogste zit dan is een GTX 1080 inderdaad een perfecte keuze, punt is dat ik niet kan weten of TS dat wel of niet prima vindt.

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 19-12-2016 02:23 ]

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-02 13:02

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Ergens rond Januari/Februari worden de nieuwe AMD (VEGA) kaarten verwacht. Wellicht is het voor jou interesant om hier nog even op te wachten.

Op dit moment is de RX 480 een zeer interesante kaart. Echter zal deze over een jaartje of 2 geen 1080p ultra meer voor jou uit de kast trekken (Ervanuitgaand dat minimum game specs met hetzelfde tempo blijven doorstijgen). Wil je een betere kaart dan kom je op dit moment terecht in een deel van de markt waar enkel wat oude kaarten van AMD het moeten opnemen tegen de nieuwste generatie van Nvidea.

De eerder genoemde nieuwe AMD kaarten zullen de concurentie aangaan in het hogere segment van de markt waar de 1070 en de 1080 op dit moment geplaatst zijn. Indien deze kaarten een beetje naar verwachting presteren heb je er een paar mooie opties bij. Ook bestaat hierbij de kans dat door de toegevoegde concurentie Nvidia en AMD wat met hun prijzen zullen spelen (Omlaag bijstellen) om zichzelf gunstiger in de markt te plaatsten.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:36

ABD

Temujin schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:48:
Ergens rond Januari/Februari worden de nieuwe AMD (VEGA) kaarten verwacht. Wellicht is het voor jou interesant om hier nog even op te wachten.
De praktijk wijst uit dat tussen releasedates en (goede) leverbaarheid maanden zit, dus als je nu wil gamen, zou ik niet wachten en zeker niet op een kaart waarvan je de releasedate èn de prestaties niet kent.
Op dit moment is de RX 480 een zeer interesante kaart. Echter zal deze over een jaartje of 2 geen 1080p ultra meer voor jou uit de kast trekken (Ervanuitgaand dat minimum game specs met hetzelfde tempo blijven doorstijgen). Wil je een betere kaart dan kom je op dit moment terecht in een deel van de markt waar enkel wat oude kaarten van AMD het moeten opnemen tegen de nieuwste generatie van Nvidea.

De eerder genoemde nieuwe AMD kaarten zullen de concurentie aangaan in het hogere segment van de markt waar de 1070 en de 1080 op dit moment geplaatst zijn. Indien deze kaarten een beetje naar verwachting presteren heb je er een paar mooie opties bij. Ook bestaat hierbij de kans dat door de toegevoegde concurentie Nvidia en AMD wat met hun prijzen zullen spelen (Omlaag bijstellen) om zichzelf gunstiger in de markt te plaatsten.
Wat de Vega gaat doen, wat het gaat kosten en wanneer die leverbaar is, is koffiedik kijken. De GTX1070 levert precies wat TS wil: gegarandeerd 4 jaar lang minimaal op1080p ultra spelen. Het prijsverschil tussen een GTX1070 en een RX480 is het ook gewoon waard. Als bonus zou TS ook naar 1440p kunnen overschakelen.

Hoe dan ook, ik zou TS een Palit Gamerock of Gainward Phoenix GTX1070 aanraden. Hoewel ik een RX480 8GB ook geen slechte keus vind.

[ Voor 3% gewijzigd door ABD op 19-12-2016 11:24 ]

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

ABD schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:21:
Wat de Vega gaat doen, wat het gaat kosten en wanneer die leverbaar is, is koffiedik kijken. De GTX1070 levert precies wat TS wil: gegarandeerd 4 jaar lang minimaal op1080p ultra spelen. Het prijsverschil tussen een GTX1070 en een RX480 is het ook gewoon waard. Als bonus zou TS ook naar 1440p kunnen overschakelen.

Hoe dan ook, ik zou TS een Palit Gamerock of Gainward Phoenix GTX1070 aanraden. Hoewel ik een RX480 8GB ook geen slechte keus vind.
Er is al enigsinds informatie bekend over Vega. Er is immers al een kaart aangekondigd. De eerste details van de gamekaarten zijn minimaal (Enkel doom benchmark). De informatie over de MI25 is iets uitgebreider gezien deze een officiele announcement heeft gehad.

een 1070 is absoluut geen garantie voor 4 jaar ultra 1080p :/ Zelfs voor een GTX 1080 zou ik dat niemand durven te garanderen. 4 jaar is erg lang in GPU land.

• ABD

ABD

Temujin schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:38:
[...]

Er is al enigsinds informatie bekend over Vega. Er is immers al een kaart aangekondigd. De eerste details van de gamekaarten zijn minimaal (Enkel doom benchmark). De informatie over de MI25 is iets uitgebreider gezien deze een officiele announcement heeft gehad.
En wanneer heb jij voor het laatst een launch van een videokaart gezien die geen papieren tijger was? Ongeacht het merk?
een 1070 is absoluut geen garantie voor 4 jaar ultra 1080p :/ Zelfs voor een GTX 1080 zou ik dat niemand durven te garanderen. 4 jaar is erg lang in GPU land.
Misschien ietwat gewaagde bewering, maar het is maar 1080p, he?

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

ABD schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:48:
[...]

En wanneer heb jij voor het laatst een launch van een videokaart gezien die geen papieren tijger was? Ongeacht het merk?

[...]
De RX 480 had een launch op woensdag 29 juni 2016. Donderdag 30 juni had ik hem in mijn PC hangen voor de MSRP.
Klopt. Er was geen voorraad van miljoenen. Maar elke week werden er opnieuw duizenden verscheept. Het was een magere launch, maar absoluut geen paper launch. Bij Vega verwacht ik niks minder dan dat. Het 14nm process is ondertussen immers wat beter onder de knie bij GloFo.
Misschien ietwat gewaagde bewering, maar het is maar 1080p, he?
4 jaar geleden was de 680 nog de snelste single GPU card van Nvidia. ;) 4 jaar is echt heel lang ;)

• ABD

ABD

Temujin schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:57:
[...]

De RX 480 had een launch op woensdag 29 juni 2016. Donderdag 30 juni had ik hem in mijn PC hangen voor de MSRP.
Klopt. Er was geen voorraad van miljoenen. Maar elke week werden er opnieuw duizenden verscheept. Het was een magere launch, maar absoluut geen paper launch. Bij Vega verwacht ik niks minder dan dat. Het 14nm process is ondertussen immers wat beter onder de knie bij GloFo.

[...]
Ik wist dat je met de RX480 ging komen. Dat was een beroerde release, AMD had slechte yields en maanden opgespaard om een geringe hoeveelheid (in Nederland enkele tientallen stuks) te kunnen verkopen. Die dingen waren ook nog overvolted, ze waren nog niet zoals ze hadden moeten zijn. Als je er heel snel bij was, zou het kunnen zijn dat je mazzel had, zoals jij. Maar als je heel even aarzelde heeft het maanden geduurd voor ze weer leverbaar waren. Ik vind dat dan ook geen paper launch, maar ook geen echte release, vandaar dat ik het dan ook een papieren tijger noemde :+
4 jaar geleden was de 680 nog de snelste single GPU card van Nvidia. ;) 4 jaar is echt heel lang ;)
Dit is waar. Er is wel een enorm verschil tussen toen en nu: 1080p was meestal de hoogste resolutie waarop gebenchmarkt werd, nu is dat 4k. Daar zit 1440p nog tussen. De GTX1070 kan games op 4K aan en draait rondjes om 1440p en daarom ben ik zo dapper.

[ Voor 18% gewijzigd door ABD op 19-12-2016 12:59 ]

• Mizgala28
ABD schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:33:
[...]

Ik wist dat je met de RX480 ging komen. Dat was een beroerde release, AMD had slechte yields en maanden opgespaard om een geringe hoeveelheid (in Nederland enkele tientallen stuks) te kunnen verkopen. Die dingen waren ook nog overvolted, ze waren nog niet zoals ze hadden moeten zijn. Als je er heel snel bij was, zou het kunnen zijn dat je mazzel had, zoals jij. Maar als je heel even aarzelde heeft het maanden geduurd voor ze weer leverbaar waren. Ik vind dat dan ook geen paper launch, maar ook geen echte release, vandaar dat ik het dan ook een papieren tijger noemde :+

[...]

Dit is waar. Er is wel een enorm verschil tussen toen en nu: 1080p was meestal de hoogste resolutie waarop gebenchmarkt werd, nu is dat 4k. Daar zit 1440p nog tussen. De GTX1070 kan games op 4K aan en draait rondjes om 1440p en daarom ben ik zo dapper.
Alleen kan de GTX 1070 de meeste games niet aan in 4K op hoogste instellingen, dat kan de GTX 1080 ook al niet.

Ik doel wel op 60fps ZONDER anti aliasing in het geval van een GTX 1080 aangezien dat laatste op 4K vrij overbodig is, GTX 1070 is de perfecte 1440p kaart maar op 4K zul je zelfs om 30fps te halen met de nieuwste games settings lager moeten zeggen (niet veel maar toch)

Daarnaast kan het net zo goed zijn dat een eventueel toekomstige GTX 1480 (om maar de naam gelijk te houden) niet toevallig veel krachtiger is dan de GTX 1080 nu?

Toen de GTX 680 uitkwam beweerden veel mensen ook dat het "top of the line" is en makkelijk 4 a 5 jaar games op max settings kan draaien, achteraf is dat niet zo en 4 jaar is te lang om op voorhand voorspellingen te kunnen doen.

Misschien dat Titan X Pascal dat 4 jaar redt maar zelfs met DIE kaart durf ik dat niet te zeggen, zeker als jij je bedenkt dat de GTX 1070 al 2% sneller is dan de Titan X van vorig jaar.

GTX 680 was een hele rappe kaart 4 jaar terug maar een GTX 1050 is nu al sneller dan de GTX 680 dat was.

• ABD

ABD

Mizgala28 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:43:
[...]

Alleen kan de GTX 1070 de meeste games niet aan in 4K op hoogste instellingen, dat kan de GTX 1080 ook al niet.

Ik doel wel op 60fps ZONDER anti aliasing in het geval van een GTX 1080 aangezien dat laatste op 4K vrij overbodig is, GTX 1070 is de perfecte 1440p kaart maar op 4K zul je zelfs om 30fps te halen met de nieuwste games settings lager moeten zeggen (niet veel maar toch)

Daarnaast kan het net zo goed zijn dat een eventueel toekomstige GTX 1480 (om maar de naam gelijk te houden) niet toevallig veel krachtiger is dan de GTX 1080 nu?

Toen de GTX 680 uitkwam beweerden veel mensen ook dat het "top of the line" is en makkelijk 4 a 5 jaar games op max settings kan draaien, achteraf is dat niet zo en 4 jaar is te lang om op voorhand voorspellingen te kunnen doen.

Misschien dat Titan X Pascal dat 4 jaar redt maar zelfs met DIE kaart durf ik dat niet te zeggen, zeker als jij je bedenkt dat de GTX 1070 al 2% sneller is dan de Titan X van vorig jaar.

GTX 680 was een hele rappe kaart 4 jaar terug maar een GTX 1050 is nu al sneller dan de GTX 680 dat was.
De opvolger van de GTX1000 serie wordt de GTX2000 serie en die is ook gebaseerd op de pascal architektuur. Dat gaat niet zoveel poepsneller zijn. Volta, de opvolger van Pascal, komt op zijn vroegst in 2018 uit en dan pas zal je een echte bump in snelheid zien. Over 2-4 jaar zullen de videokaarten alles vloeiend op 4K kunnen afspelen en wellicht de generatie VR brillen met 4k schermpjes per oog.

Maar, 4K heeft 4 keer zoveel beeldpunten als 1080p, dus het lijkt me heel erg sterk als een GTX1070 niet in lengte van dagen moeiteloos 1080P op Ultra zal kunnen uitpoepen in een tijdperk dat harcoregamers allemaal één of meerdere 4K schermen aan willen sturen. In die tijd is 1080p echt lage resolutie.

4k is dus 4x zoveel beeldpunten, dus daar heb je min of meer 4x de rekenkracht voornodig.

En de GTX1070 vs de nieuwste games? Volgens de buren haalt de GTX1070 46,6fps in BF1@4K Ultra.

• Mizgala28
ABD schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:14:
[...]

De opvolger van de GTX1000 serie wordt de GTX2000 serie en die is ook gebaseerd op de pascal architektuur. Dat gaat niet zoveel poepsneller zijn. Volta, de opvolger van Pascal, komt op zijn vroegst in 2018 uit en dan pas zal je een echte bump in snelheid zien. Over 2-4 jaar zullen de videokaarten alles vloeiend op 4K kunnen afspelen en wellicht de generatie VR brillen met 4k schermpjes per oog.

Maar, 4K heeft 4 keer zoveel beeldpunten als 1080p, dus het lijkt me heel erg sterk als een GTX1070 niet in lengte van dagen moeiteloos 1080P op Ultra zal kunnen uitpoepen in een tijdperk dat harcoregamers allemaal één of meerdere 4K schermen aan willen sturen. In die tijd is 1080p echt lage resolutie.

4k is dus 4x zoveel beeldpunten, dus daar heb je min of meer 4x de rekenkracht voornodig.

En de GTX1070 vs de nieuwste games? Volgens de buren haalt de GTX1070 46,6fps in BF1@4K Ultra.
De rijke hardcore gamers bedoel je, de meeste hebben enkele of meerdere 1080p schermen of eventueel een 21:9 of 4K scherm voor gaming.

BF1 is een heel slecht voorbeeld, spel is meer CPU gebonden en daarnaast is het grafisch niet zo enorm zwaar als sommige andere games (daarnaast is het een shooter dus 60fps is een must), verder testen de meeste websites games bij lange na niet op hoogste mogelijke instellingen.

Ik zei ook niet dat een GTX 1070 geen hoogste instellingen haalt op 1080p, zelfs een GTX 1060 haalt dat.

Maar dat is NU het geval, over 4 jaar is dat een compleet ander verhaal.

Overigens waar haal je in vredesnaam vandaan dat de opvolger een GTX 2000 wordt? De serie nummers gaan al langere tijd met 1xx omhoog (4xx, 5xx, 6xx, 7xx, (8xx is nooit uitgekomen voor desktops) 9xx, 1xxx)

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 19-12-2016 14:35 ]

• ABD

ABD

Mizgala28 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:32:
[...]

De rijke hardcore gamers bedoel je, de meeste hebben enkele of meerdere 1080p schermen of eventueel een 21:9 of 4K scherm voor gaming.
Het gaat me niet om geld, het gaat erom dat de monsters van dan rekenkracht hebben om moeiteloos 8x zoveel beeldpunten te verwerken dan op 1080p.
BF1 is een heel slecht voorbeeld, spel is meer CPU gebonden en daarnaast is het grafisch niet zo enorm zwaar als sommige andere games (daarnaast is het een shooter dus 60fps is een must), verder testen de meeste websites games bij lange na niet op hoogste mogelijke instellingen.
Dat hele slechte voorbeeld is wel één van de weinige nieuwe spellen die je in reviews van nieuwe kaarten ziet; de rest van de spellen is veelal oude meuk.
Ik zei ook niet dat een GTX 1070 geen hoogste instellingen haalt op 1080p, zelfs een GTX 1060 haalt dat.

Maar dat is NU het geval, over 4 jaar is dat een compleet ander verhaal.
Wat ik steeds bedoel te zeggen is dat de GTX 1070 nu 4x zoveel beeldpunten aankan als de wens van TS. Over 4 jaar is de GTX1070 van dat moment zeer waarschijnlijk niet 4x zo snel, dat is het namelijk nooit, en dan ga je prima 1080p op ultra kunnen spelen. Of de gamefabrikanten moeten willen showboaten en hun waar niet kwijtwillen.
Overigens waar haal je in vredesnaam vandaan dat de opvolger een GTX 2000 wordt? De serie nummers gaan al langere tijd met 1xx omhoog (4xx, 5xx, 6xx, 7xx, (8xx is nooit uitgekomen voor desktops) 9xx, 1xxx)
Ik had een gerucht gelezen, maar de naam boeit voor geen meter, al heet dat ding slechte poep; waar het om gaat is dat het slechts een refresh van Pascal wordt en dat Volta pas op zijn vroegst in 2018 uitkomt.

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-02 08:44
Ik wil iedereen graag bedanken die een reply hebben gegeven op deze thread. Mijn dank is groot.

Ik heb zelf maar gekozen om voor de MSI Radeon 480 8GB te gaan, en dan over ~3 jaar mogelijk te investeren in een heel nieuw computer systeem. En ik snap ook dat het vanzelfsprekend is dat over 3 jaar de games van dan mogelijk niet op Ultra te draaien zijn door het constante doorgroeien van de technologie.

Maar hopelijk heb ik lang fun met deze nieuwe kaart :)

[ Voor 5% gewijzigd door deknegt op 20-12-2016 23:40 ]

• Mizgala28
[b][message=49568589,noline]Dat hele slechte voorbeeld is wel één van de weinige nieuwe spellen die je in reviews van nieuwe kaarten ziet; de rest van de spellen is veelal oude meuk.
Dat is een hele domme stelling, is net alsof ik nu zeg dat een game zoals Shantae: Half-Genie Hero dus zwaarder is omdat deze nieuwer is dan Crysis 3 (niet lettend op de minimale systeem eisen maar alleen op de maximale).

Genoeg "oude meuk" dat huidige PC's het nog moeilijk maakt, dat ze het draaien is 1 maar dat beteken niet dat een game meter beter is qua grapics omdat deze nieuwer is.

Veder valt hier weinig over te zeggen, TS heeft z'n keuze gemaakt.
Pagina: 1