Elektriciteit - Probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-02 15:40
Ik heb problemen met de elektriciteit.
De kast slaagt af om de 4-5 uur, wanneer ik apart alle differentiëlen activeer slaagt hij af bij een bepaalde kring.

De kring van de garage en een ruimte die daar bij zit, ik dacht direct aan de waterpomp die in de tuin zat. Ik trek die uit, maar 4 uur later slaagt de kast weer af.
Weer dezelfde test en hij blijft afslaan, ik vermoed dus de regenwaterpomp. Ik haal de pomp van het stroomnet, maar 4 uur later weer dit probleem.
Maar deze keer bij het testen kan ik de kring gewoon weer opzetten zonder problemen, maar helaas 4 uur later slaagt het weer af. Ik begin mijn diepvries te vermoeden, die steekt in een stekkerdoos die dan in het stopcontact zit dus ik steek hem rechtstreeks in het stopcontact. Maar daarna weer pats, hierna begin ik dat stopcontact te vermoeden. Dus nu heb ik die op een ander stopcontact gezet, dus als het dat was zou het niet meer mogen afslaan. Indien het niet is ga ik ergens binnen 4 uur weer moeten kijken wat het zou kunnen zijn.

Volgende stap is om de hele kring eens af te zetten en na te zien of het dan nog afslaat, maar zit wel met die diepvries. Dan zou ik hem met een verlengkabel moeten insteken op een andere kring. Als dan de andere kring springt lijkt het mij duidelijk dat het die diepvriezer is.

Iemand ideetjes? Ik ken zeer weinig van elektriciteit zelf, dus ik denk dat ik wel een elektricien zal bellen.

Alle reacties

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat laatste gewoon doen. dat ding heeft een thermostaat dus kan pas veel later aanslaan.

idem voor cv installatie. Koelkast, en zoals al vernoemt je regenwaterpomp.
Slaat je mechanische ventilatie vanzelf aan ? (hygrostaat ?)

Iperf

• Lyca
Ja de CV gastketel zit er ook op, maar die slaagt meerdere keren op zonder problemen.
Dus daar zou het niet aan liggen dan?

De 2 pompen lijken het ook niet te zijn, ze waren van het stroomnet af toen het afsloeg voor de 3de keer.
Dus ja ik vermoed de diepvriezer inderdaad.

Beste test zal zijn als ik die op een andere kring ga hangen en dan zien of dat differentieel ook af gaat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lyca schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:21:
Ja de CV gastketel zit er ook op, maar die slaagt meerdere keren op zonder problemen.
Dus daar zou het niet aan liggen dan?

De 2 pompen lijken het ook niet te zijn, ze waren van het stroomnet af toen het afsloeg voor de 3de keer.
Dus ja ik vermoed de diepvriezer inderdaad.

Beste test zal zijn als ik die op een andere kring ga hangen en dan zien of dat differentieel ook af gaat.
Zet de deur open, dan slaat hij eerder aan :)

Iperf

• Lyca
Ok 5de test is success.

Ik heb de diepvries van stopcontact veranderd en dat stopcontact was ook in de garage. De kast springt weer af, MAAR wat gebeurd er nu. Een ander differentieel geeft laat nu de kast springen bij het 1 per 1 opzetten.

Ik lees even de beschrijving van mijn differentieel en concludeer dat die ook in de garage zit en ik heb enkel de diepvries van stopcontact veranderd. Dus de dader begint stilletjes aan bekend te geraken, nu heb ik als finale test de diepvries op een stopcontact in de boven gang gestoken. Als het nu springt en het is een ander differentieel is het echt duidelijk.