[semi-CiP] Wall Mounted PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Hallo, ik ben Sebastiaan, ik ben 14 jaar oud en wil graag ietwat experimenteren met mijn PC :)

oke hier is het idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gchJttX.jpg
Ik heb ook een sticker gekocht om erop te plakken, en plexiglas plaatjes (gesponsord door www.highflow.nl)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WYLyZss.jpg
(wat je erop ziet is een afdruk, gaat er zo af)
Nu alleen de led strip solderen maar dat lukt mij echt niet, ik heb al veel blaartjes op mijn vingers 8)7

Morgen / straks weer een update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:19
Welk materiaal heb je gebruikt als ondergrond?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
TheSebastiaan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:45:
Hallo, ik ben Sebastiaan, ik ben 14 jaar oud en wil graag ietwat experimenteren met mijn PC :)

oke hier is het idee:
[afbeelding]
Ik heb ook een sticker gekocht om erop te plakken, en plexiglas plaatjes (gesponsord door www.highflow.nl)
[afbeelding]
(wat je erop ziet is een afdruk, gaat er zo af)
Nu alleen de led strip solderen maar dat lukt mij echt niet, ik heb al veel blaartjes op mijn vingers 8)7

Morgen / straks weer een update!
Probeer het solderen eens met behulp van een punttang, straks kan je ons niet meer voorzien van een update met al die blaren 😝

Keep up the good work!

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
luckremers schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:56:
Welk materiaal heb je gebruikt als ondergrond?
Ik heb een MDF plaat gebruikt en daarop decoratieve folie van Gamma
DjaRoel schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:45:
[...]

Probeer het solderen eens met behulp van een punttang, straks kan je ons niet meer voorzien van een update met al die blaren 😝

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ik heb de led strip gesoldeerd maar hij geeft heel weinig licht.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4dziVox.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yve4kVP.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door TheSebastiaan op 18-12-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:39
Welke ledstrip heb je gebruikt en waar heb je hem aan vast gesoldeerd? Het is namelijk belangrijk om het verschil tussen een common anode en common cathode LED strip te weten.

[ Voor 42% gewijzigd door Royenroy op 18-12-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ik heb die van de action gebruikt, ik moet dit ervan maken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tgFI24p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Is het de bedoeling een CiP topic te maken, of heb je gewoon hulp/vragen betreffende het bouwen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TheSebastiaan schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:49:
Ik heb die van de action gebruikt, ik moet dit ervan maken:
[afbeelding]
Dan zou ik dat niet gaan solderen, maar gewoon koppelstukjes kopen. Die klik je erop en ben je klaar. Dat is een stuk makkelijker dan zo'n ding solderen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:39
Lees de handleiding van de ledlampjes eens door over hoe je ze aan moet sluiten. Weet je zeker dat de aansluiting waar je hem aan gesoldeerd het juiste voltage geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
TERW_DAN schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:08:
[...]

Dan zou ik dat niet gaan solderen, maar gewoon koppelstukjes kopen. Die klik je erop en ben je klaar. Dat is een stuk makkelijker dan zo'n ding solderen in ieder geval.
Goede tip! ik zou er gelijk naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 17:12

Ultrapc

Anyone steak?

Omdat er op de ledstrip zelf +GRB staat kan je uitgaan van een common anode strip. Dit houd dus in dat je de + altijd aansluit en de RGB connectors de - zijn voor respectievelijk de rode, groene en blauwe. Zelf vind ik het onhandiger dan een gedeelde - en een + per kleur, maar ook voor deze strips kan je genoeg vinden over hoe je ze moet aansluiten en eventueel aansturen.

De spanning die ze moeten krijgen kan je vinden op de adapter, maar gezien het 'domme' analoge strips zijn kan je bijna uitgaan van 12V. Ook connectors lijkt me niet ideaal omdat je die niet kan aansluiten als je er in hebt lopen knippen, en dat lijkt me nou net de bedoeling bij deze build. Anyway, succes!

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ja, misschien maar een nieuwe strip halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
_ferry_ schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:54:
Is het de bedoeling een CiP topic te maken, of heb je gewoon hulp/vragen betreffende het bouwen nodig?
Een CiP :)
Oja, over het plexiglas, kan ik daar een 45c hoek in schuren met de schuurmachine of moet ik dat met de hand helemaal doen.

[ Voor 21% gewijzigd door TheSebastiaan op 18-12-2016 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

TheSebastiaan schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:24:
[...]

Een CiP :)
Oja, over het plexiglas, kan ik daar een 45c hoek in schuren met de schuurmachine of moet ik dat met de hand helemaal doen.
Ok,.. even de botte Tweaker uithangen...Wat is dat toch elke keer met die slecht afgewerkte Wall-Pc's?!

Als het een CiP is dan gaat deze in 3,2,1...dicht.
Lees dit even; Casemods in Progress En vraag daarna een CiP aan in schop een modje --> Hier.

Daarnaast is wat je nu laat zien nou nog niet echt bijzonder, heel eerlijk is het gewoon niet zo mooi.

Ik snap dat je 'pas' 14 bent, maar ook dan kan je een sticker netjes plakken toch? Als je een sticker plakt (zeker bij zo'n grote als deze) zorg dan dat je een (bank-) pasje bij de hand te hebt, daarmee kan je de sticker mooi glad strijken bij het aanbrengen. De bol staande randen die je nu hebt kan je proberen weg te halen door er met een speldje een klein gaatje in te prikken en dan met een pasje glad strijken.

Solderen gaat een stuk makkelijker als je een bijdehandje / 3e hand hebt. Bijvoorbeeld zoiets

Plexi bewerken gaat het beste met een metaalvijl, niet te grof, anders heb je kans dat het plexi scheurt, maar ook niet te fijn, anders zit ie na elke haal vol met plexi. Afwerken met een stukje schuurpapier (Op een gladde ondergrond plakken en daar je plexi overheen halen.) Een schuurmachine zal ook vast wel werken, maar dat is net zoiets als een grote moker gebruiken om een klein spijkertje van 1 cm een dun plankje te slaan, een beetje overkill, met een grote kans dat het misgaat.

En de beste tip die ik je kan geven: Neem de tijd!! Dingen zelf maken kost tijd, heel veel tijd.. Maar dat is niet erg, het resultaat zal alleen maar beter zijn. Dus, niet haasten maar rustig de tijd nemen om dingen mooi af te werken. Neem van mij aan dat je meer voldoening krijgt uit een mooie build die weken duurt, dan een afgeraffelde build die maar zo snel mogelijk in elkaar moet.

Disclaimer
Niks persoonlijks, ik zie gewoon graag goeie casemods, waarbij mensen hun best doen er wat moois van te maken. Halfbakken werk zit niemand op te wachten en ik neem aan jij (ts) ook niet, je wilt uiteindelijk toch een mooie strakke pc aan je muur, toch!?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
True :o
Dat motiveert mij wel weer en ga gelijk aan de slag met het plexiglas.
Thanks for de tips! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Oke, door de tips van @meelobee ben ik weer verder gegaan, ik heb er een 45graden hoek in gevijld en ik ben hier zeer over te spreken!!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DgBgpjx.jpg
Ik ben op de punt van mijn plaat gaan zitten zodat je meer kracht kan zetten :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ipwrMLc.jpg
Iemand intresse? :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/peER9d4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door TheSebastiaan op 20-12-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 11:36
bij het vijlen moet je je gereedschap het werk laten doen heh, je hoeft dus heel niet zoveel kracht te zetten en probeer het zo netjes mogelijk te doen. probeer ook consistent te vijlen zodat je ~45 graden hoek daar ook over de hele lengte die hoek aanhoudt. ik zie nu bij afb 2 dat je een soort golf maakt waar je zeg maar van ~10 graden tot ~60 graden wisselt.

je eerste afbeelding laad niet bij mij iig :) en dit:
Deze afbeelding is 2448 * 3264 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt. Kijk in de faq (De werking van de forumsoftware in het kort #images) als je niet weet hoe dit moet.

en probeer zoals Meelobee al zei je sticker zo netjes mogelijk te plakken je wilt tenslotte niet aan het eind van je project alles weer uit elkaar halen omdat alleen die sticker er uiteindelijk niet netjes uitziet.

ik deel ook de mening een beetje van Meelobee met betrekking tot het niet bijzonder zijn en slecht afgewerkt maar tegelijk zie ik graag projectjes als deze waarbij wij als community daar tips bij kunnen geven zodat het eindresultaat er misschien toch wel goed uit komt.

TheSebastiaan, Neem de tijd en doe het netjes. doe je research als je iets nog niet eerder gedaan heb en stel vragen waar nodig. een wall mounted pc is zeker vaker gedaan maar geef er een eigen draai aan en maak er wat bijzonders van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Titelfixje.
Ik zie het niet echt als een volwaardige CiP zoals we normaalgesproken zien.
Maargoed, dat neemt niet weg dat als je wat op weg komt met hulp van onze Tweakers het er wel op gaat lijken en halen we het stukje 'semi-' gewoon weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
devillwithin schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:02:
bij het vijlen moet je je gereedschap het werk laten doen heh, je hoeft dus heel niet zoveel kracht te zetten en probeer het zo netjes mogelijk te doen. probeer ook consistent te vijlen zodat je ~45 graden hoek daar ook over de hele lengte die hoek aanhoudt. ik zie nu bij afb 2 dat je een soort golf maakt waar je zeg maar van ~10 graden tot ~60 graden wisselt.

je eerste afbeelding laad niet bij mij iig :) en dit:
Deze afbeelding is 2448 * 3264 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt. Kijk in de faq (De werking van de forumsoftware in het kort #images) als je niet weet hoe dit moet.

en probeer zoals Meelobee al zei je sticker zo netjes mogelijk te plakken je wilt tenslotte niet aan het eind van je project alles weer uit elkaar halen omdat alleen die sticker er uiteindelijk niet netjes uitziet.

ik deel ook de mening een beetje van Meelobee met betrekking tot het niet bijzonder zijn en slecht afgewerkt maar tegelijk zie ik graag projectjes als deze waarbij wij als community daar tips bij kunnen geven zodat het eindresultaat er misschien toch wel goed uit komt.

TheSebastiaan, Neem de tijd en doe het netjes. doe je research als je iets nog niet eerder gedaan heb en stel vragen waar nodig. een wall mounted pc is zeker vaker gedaan maar geef er een eigen draai aan en maak er wat bijzonders van!
Ik heb de sticker eraf gehaald en moet nu wachten op een mooie. over die golf, hoe kan ik die recht krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Denken jullie dat het mooier is als ik het plexiglas helemaal schuur zodat het wazig is of dat ik het doorzichtig laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:30
TheSebastiaan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:28:
het plexiglas helemaal schuur zodat het wazig is?
Wat is dan de meerwaarde van die plexi? Ik ga er vanuit dat je een plexiplaat gebruikt om je wall-mount stofvrij te houden en je pc te kunnen zien. Als je die volledig wazig maakt, zie je je pc niet meer. Ik geloof trouwens dat je die nooit volledig egaal wazig zal kunnen schuren. Zal je altijd strepen van het schuren zien.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Het gaat onder de componenten :p dus voor het licht.

[ Voor 23% gewijzigd door TheSebastiaan op 21-12-2016 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Is het dan niet handiger om melkglas te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Dan gaat hij zo stinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Omdat er vraag was naar recht gevijlde plexiglas hoeken ben ik gisteravond gelijk aan de slag gegaan en het mooi uitgemeten, dit is het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wKCwGPz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CUUtyPy.jpg
Het moederbord ligt er een beetje boven maar het past er perfect op!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2cD4Lk.jpg
Ook heb ik de HDD afgeplakt aan de bovenkant met een stukje sticker dat ik over had
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OBg4uHs.jpg
Mijn mama is naar de Ikea gegaan en ik had gevraagd of ze even wou kijken naar de DIODER lichtjes voor onder het plexiglas. Als ze niet te dik zijn komen ze goed van pas!
Tot de volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DIODERs zijn vrij dik, en peperduur. Ik zou kijken naar flexibele ledstrips, die zijn een stuk beter te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Hmm oke, maar dan hoef ik niet per se te solderen en kan ik de strip gewoon onder het bord laten lopen zodat je vanaf daar ook misschien een leuke glow krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar voor RGB stripjes kun je ook gewoon connectortjes kopen en die gebruiken. Zou ik persoonlijk een fijnere optie vinden als je niet heel veel ruimte hebt. En het is nog een stuk betaalbaarder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:32
Let wel op dat bij het afplakken van de HD je de luchtgaatjes open laat die op de bovenkant van de disk aanwezig zijn.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
TERW_DAN schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:28:
Maar voor RGB stripjes kun je ook gewoon connectortjes kopen en die gebruiken. Zou ik persoonlijk een fijnere optie vinden als je niet heel veel ruimte hebt. En het is nog een stuk betaalbaarder ook.
Klopt maar dan krijg je weer op een connector van 5 euro 7 euro verzend kosten, dan maar de hele strip erachter hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheSebastiaan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:36:
[...]

Klopt maar dan krijg je weer op een connector van 5 euro 7 euro verzend kosten, dan maar de hele strip erachter hoor.
Hoeft niet, mag ik je voorstellen aan AliExpress :) Een Chinese versie van een soort MarktPlaats, waar Chinese handelaren/fabrikanten allerlei spul aanbieden.

In jouw geval, rgb-ledstrip connectors zijn niet eens zo heel duur hier: https://www.aliexpress.co...&SearchText=rgb+connector

Het enige nadeel is dat het soms even kan duren, maar de prijzen zijn vaak fantastisch en meestal ook nog eens gratis verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ja dat klopt maar dat wachten, dat is toch wel heel lang, maar ik denk dat ik zo maar even een led strip ga halen en dan maar de slang erachter werk voor een leuke glow erachter. zodat ik hem vandaag af kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TheSebastiaan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:36:
[...]

Tja, ik zou 't uit China halen voor een dollar 't stuk met gratis verzenden.

Pak je trouwens een witte of een kleuren DIODER? Ik weet dat je de witte echt heel eenvoudig aan een molex kan knopen, het is immers gewoon 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Met kleurtjes. Maar ik weet niet hoe dik ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De strips zitten op zo'n 7mm dikte geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ging uit van http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40192361/ (omdat je daar veel meer aan hebt in je hardware).
Die ronde dingetjes zijn leuk voor kastjes, maar wordt het heel lastig mee om dingen fatsoenlijk uit te lichten. Daarbij zijn die echt nog wel dikker dan de strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ja dat is zo, ik ga nu naar de action lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Sticker is er goed uitgekomen! Wat is de beste manier om de sticker uit de gaten te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Alles is gelukt, wil ik de led strip eronder doen, zie je het licht bijna niet.... hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
TheSebastiaan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:44:
Ja dat klopt maar dat wachten, dat is toch wel heel lang, maar ik denk dat ik zo maar even een led strip ga halen en dan maar de slang erachter werk voor een leuke glow erachter. zodat ik hem vandaag af kan maken.
Het is toch niet zo erg om te wachten op spullen uit China etc..? Als je aan een project begint heb je constant wat te doen. Het is niet binnen een week af, dus op bepaalde dingen even wachten kan geen kwaad vind ik :)

Ben zelf ook aan het wachten nu op rol Carbon voor mijn Case. Maar daarnaast heb ik voldoende led strips om te solderen en kabels te sleeven. Zodra ik met sleeven en rest klaar ben is Carbon binnen en kan ik gaan afplakken.

En kijk gerust rond op AliExpress, hebben echt veel leuke dingen. Het is alleen dat je moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TheSebastiaan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:41:
Alles is gelukt, wil ik de led strip eronder doen, zie je het licht bijna niet.... hoe kan dat?
Lichtdoorlatendheid van 't materiaal niet genoeg? Gebruik fellere LEDs en kijk of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
TERW_DAN schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:55:
[...]

Lichtdoorlatendheid van 't materiaal niet genoeg? Gebruik fellere LEDs en kijk of dat verschil maakt.
Nee ze zijn fel maar misschien laat hij te veel licht door en moet ik m glad schuren zodat het licht weetkaarst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
SnowBigQ schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:00:
[...]

Het is toch niet zo erg om te wachten op spullen uit China etc..? Als je aan een project begint heb je constant wat te doen. Het is niet binnen een week af, dus op bepaalde dingen even wachten kan geen kwaad vind ik :)

Ben zelf ook aan het wachten nu op rol Carbon voor mijn Case. Maar daarnaast heb ik voldoende led strips om te solderen en kabels te sleeven. Zodra ik met sleeven en rest klaar ben is Carbon binnen en kan ik gaan afplakken.

En kijk gerust rond op AliExpress, hebben echt veel leuke dingen. Het is alleen dat je moet wachten.
Ik heb alles nu maar het wil niet meewerken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheSebastiaan schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:07:
[...]

Nee ze zijn fel maar misschien laat hij te veel licht door en moet ik m glad schuren zodat het licht weetkaarst?
TheSebastiaan schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:08:
[...]

Ik heb alles nu maar het wil niet meewerken :p
Je weet dat je meerdere berichten in één reactie kunt quoten? :+

Daar wordt het topic namelijk wat rustiger en overzichtelijker van. Verder kun je ook je reactie wijzigen, zodat je bijvoorbeeld een korte update achter je laatste reactie kunt plakken. Ook dit zorgt voor een netter topic :)
Just some tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TheSebastiaan schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:07:
[...]

Als je 't niet ziet, dan laat het niet teveel licht door, juist te weinig.
En gaan schuren, dat verlaagt de lichtdoorlatendheid waarschijnlijk alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
GOEEEEEEEEEEEED NIEUWS!!!!!!
Ik heb de LED strip gesoldeerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hXYH2QT.jpg
Daarna alles op het bord gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QLb5l0U.jpg
Begonnen met de voeding en daarna het moederbord:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Q8gS64.jpg
Daarna even brainstormen over de HDD:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LyoNgc1.jpg
Daarna even in het donker:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H3FHtZM.jpg
Daarna een test run:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/woJ8b8X.jpg
Het is gelukt! heel erg bedankt voor al jullie tips! Maandag krijg ik zakgeld en heb ik genoeg voor het reservoir. daarna nog even sparen voor de slangen en dan alles ophangen..
IK ben jullie zo dankbaar!! :*) :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Oops, ik was vergeten deze update te plaatsen, maar het is bijna klaar en de waterloop is er:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a6kqqSK.jpg
Ik vind het een mooi resultaat en ga hem morgen ophangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheSebastiaan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:25:
Oops, ik was vergeten deze update te plaatsen, maar het is bijna klaar en de waterloop is er:
[afbeelding]
Klopt het dat er maar één fan op je radiator draait?

Verder wel net gedaan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
TheSebastiaan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:25:
[afbeelding]
Ziet er cool uit! Ben benieuwd hoe ie er uitziet als alles hangt. Al nagedacht over hoe je alle kabels gaat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSebastiaan
RubenByte schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:37:
[...]

Ziet er cool uit! Ben benieuwd hoe ie er uitziet als alles hangt. Al nagedacht over hoe je alle kabels gaat doen?
Er zitten gaten waardoor ik de kabels laat lopen!
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Klopt het dat er maar één fan op je radiator draait?

Verder wel net gedaan d:)b
Klopt, maar ik had de fan verkeerd gedraaid waardoor de kabel tekort was, heb hem nu goed gedraaid dat de kabel het wel red!
Pagina: 1