Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijd voor een nieuw allround systeem

Pagina: 1
Acties:

• KoenEHV
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fotobewerking (Photoshop etc), films kijken, Office en natuurlijk af en toe een spelletje (op 1080p)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 950 Euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,50€ 214,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 226,-€ 226,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 74,50€ 74,50
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1Arctic Freezer i32€ 28,50€ 28,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 70,95€ 70,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 940,25

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt maar wel graag een beetje degelijk spul

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een redelijk stil systeem zou prettig zijn

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Bevestiging dat ik m'n huiswerk een beetje gedaan heb, en uiteraard zijn suggesties voor alternatieve onderdelen met een lagere prijs of hogere kwaliteit altijd welkom!

Ik was van plan om de RX470 bij Amazon.de te kopen, waar de MSI Gaming X (tot vandaag) aangeboden werd voor 206 Euro met gratis verzending. Schijnbaar waren ze nogal populair want nu zijn ze bijna op en is de prijs enorm gestegen. Heeft iemand een suggestie voor een andere GPU?

Thx!

Koen

• misterTweakers
  • Laatst online: 29-12-2024
Misschien kan je beter de 1060 6GB nemen.
Die is 275.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Volgens mij heb je je huiswerk goed gedaan ;). Prima lijstje. Je zegt stilte wel belangrijk te vinden, dan mag toch een alternatieve koeler voor de CPU niet ontbreken. Met 2-3 tientjes zit je goed qua stilte (en extra koelcapaciteit krijg je er gratis bij ). Je kunt ook altijd eerst de boxed koeler testen, vind je hem stil genoeg dan bespaar je wat (ze zijn tegenwoordig vrij stil ten opzichte van vroeger), anders heb je nog een keer verzendkosten of een ritje naar een computerzaak waar ze (misschien) een interessante koeler verkopen.

[ Voor 35% gewijzigd door ToFast op 17-12-2016 22:22 ]

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-11 12:18

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• KoenEHV
  • Niet online
Bedankt voor je suggestie. Misschien dat ik m'n budget nog maar een beetje moet uitbreiden om inderdaad voor deze kaart te gaan.
ToFast schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:20:
Volgens mij heb je je huiswerk goed gedaan ;). Prima lijstje. Je zegt stilte wel belangrijk te vinden, dan mag toch een alternatieve koeler voor de CPU niet ontbreken. Met 2-3 tientjes zit je goed qua stilte (en extra koelcapaciteit krijg je er gratis bij ). Je kunt ook altijd eerst de boxed koeler testen, vind je hem stil genoeg dan bespaar je wat (ze zijn tegenwoordig vrij stil ten opzichte van vroeger), anders heb je nog een keer verzendkosten of een ritje naar een computerzaak waar ze (misschien) een interessante koeler verkopen.
Dank je! Er stond al een Arctic Freezer i32 in het oorspronkelijke lijstje dus we zaten denk ik wel op dezelfde lijn. ;)
Bedankt voor je suggestie DjaRoel, maar de RX 470 die ik oorspronkelijk in gedachten had was in de aanbieding bij amazon.de, niet amazon.com. Qua garantie en verzending/douane zie ik het niet zo zitten om computeronderdelen in de VS te bestellen.

Ik ga me nog even verder inlezen over de GTX 1060, die misterTweakers noemde. Wat het stroomverbruik betreft lijkt de kaart in ieder geval niet heel ver van de RX 470 af te zitten dus dat zou geen probleem moeten zijn lijkt me. Als iemand verder nog op- of aanmerkingen heeft dan hoor ik het graag!

Koen

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Om stroomverbruik hoef je je niet druk te maken, een gtx-1080 kan ook prima met 400watt. Tdp daarvan is slechts 180watt. Dan moet je met zo'n kaart denken aan idle 75watt voor het hele systeem en 335w onder max load.

• KoenEHV
  • Niet online
Mooi, dank je!

• KoenEHV
  • Niet online
Uiteindelijk ben ik voor het oorspronkelijke systeem gegaan, maar met de Bitfenix Whisper 450M voeding die ik hier vaak aangeprezen zie worden.

De MSI RX470 Gaming-X was weer beschikbaar bij Amazon.de en met een kortingscode die ik op de site vond beschikbaar voor € 200, inclusief verzendkosten. De onderdelen zijn onderweg, bedankt voor de hulp tot dusver!

Koen

• KoenEHV
  • Niet online
Heb de computer inmiddels in elkaar gezet en Windows 7 via een USB-stick geinstalleerd. Nu werkt m'n bekabeld internet niet (wellicht door het ontbreken van een driver?) en als ik een USB-stick met drivers in een van de poorten steek herkent de pc ook geen USB stick. Het USB toetsenbord en de muis werken welk gewoon. Iemand een suggestie?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:42
Even drivers downloaden en installeren:
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=5590#dl

Edit: en als je al zover was inderdaad een USB 2 poort gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door mitsumark op 30-12-2016 16:20 ]

Verwijderd

Stop je de USB stick in een 3.0 poort? Zo ja probeer het dan eens in een 2.0 poort.

• KoenEHV
  • Niet online
Bedankt voor de suggestie maar dat had ik al geprobeerd; de USB2 poort deed ook helemaal niks. Nog iets wat me opvalt; tijdens de installatie van Windows kon ik nog kiezen tussen de SSD en de HDD. Na de installatie van W7 zie ik alleen de SSD bij de Hard Disk Drives.

• mitsumark
Als je in windows naar schijfbeheer gaat kun je de HDD formatteren (er staat nu nog geen partitie op).

• KoenEHV
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:40:
Als je in windows naar schijfbeheer gaat kun je de HDD formatteren (er staat nu nog geen partitie op).
Ah da's al een probleem minder, dank je.

Zit haast te denken om maar een DVD-brander te halen en die tijdelijk aan de pc te hangen om de drivers van het moederbord vanaf de cd te installeren. Beetje zonde van de 20 Euro maar denk dat er weinig andere mogelijkheden overblijven?

Verwijderd

Als je een andere pc of laptop hebt kan je de drivers daar downloaden, op een USB zetten en van daaraf installeren op het nieuwe systeem.

• KoenEHV
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:00:
Als je een andere pc of laptop hebt kan je de drivers daar downloaden, op een USB zetten en van daaraf installeren op het nieuwe systeem.
Nope, want het nieuwe systeem met Windows 7 herkent helaas geen USB sticks.

Verwijderd

Kan je dan niet beter voor een paar tientje Windows 10 nemen ipv een overbodige DVD-drive?

• KoenEHV
  • Niet online
Volgens mij kan ik met mijn Windows 7 key gewoon Windows 10 installeren. Vond alleen dat Windows 10 voor mij weinig extra te bieden heeft, en sommige van m'n oudere software gaat er niet meer op werken. Helaas is de DVD-drive die ik nog heb liggen van voor het SATA tijdperk. Misschien dat ik toch maar voor 10 moet gaan dan...

• mitsumark
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:06:
Kan je dan niet beter voor een paar tientje Windows 10 nemen ipv een overbodige DVD-drive?
En hoe krijg je die erop zonder internet, USB of DVD drive?

Verwijderd

mitsumark schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:24:
[...]

En hoe krijg je die erop zonder internet, USB of DVD drive?
Omdat je vanuit het bios wel W10 via USB kan installeren. TS heeft immers ook W7 via USB geïnstalleerd.

• mitsumark
Daar heb je een punt :)

• KoenEHV
  • Niet online
Uitendelijk een DVD drive kunnen lenen, probleem opgelost. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1