Nou zoals de topictitel al zegt, ik heb hier een Tulip vision Line kast staan (oudje, P1 133
) maar ik krijg die kast niet open. Heeft iemand daar een trucje voor? Of weet iemand hoe je die dingen open kan krijgen?
ALs het goed is kan je de kap achter optillen en naar je toe trekken.
Mits hij niet op slot zit tenminste.
Mits hij niet op slot zit tenminste.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mmmm.. lijkt er dus op dat ie wel op slot zit, en de sleutel heb ik er niet bijgekregen.
Pak gewoon een schoevendraaier (3tje of 4 tje)Kom je heel ver mee
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
dan wordt het met een hamer en beitel
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
dan heb je een probleem ..Op zondag 01 juli 2001 15:04 schreef obsidian het volgende:
Mmmm.. lijkt er dus op dat ie wel op slot zit, en de sleutel heb ik er niet bijgekregen.
je krijgt hem met veel moeite wel open
alleen dan wil ie niet meer dicht he ..
Btw staat er win95 op ?
STAAN LATEN !!
probeer er maar geen 98SE op te zetten
er een fatale uitzondering ... blablabla....
alle systeem functies gestopt ...
blijkt gewoon niet te kunnen met die shit bakken
Nou, de CD-ROM is kaduuk en er moet een andere in. Dus die kast zal toch open moeten. Balen zeg. Even bellen of ze de sleutel nog hebben.
Je kan het slot ook gewoon uitboren met een ijzerboortje, werkt perfect, vaak genoeg gedaan.
Mmmh.Op zondag 01 juli 2001 15:09 schreef Sine het volgende:
[..]
dan heb je een probleem ..
Btw staat er win95 op ?
STAAN LATEN !!
Ik heb hier zo'n vision line staan, en daar staat NT server op. Super stabiel....
En 98 heeft er ook opgestaan
Pardon? Gaat prima hoor...probeer er maar geen 98SE op te zetten
[ontopic]
Wat voor Vision Line is het? een DE/DT/DS?
Bij de DE moet je iig achterop ook nog een schroef losdraaien...
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb hier ook zo'n bak staan. Stond win 95 op maar daar heb ik win98SE opgezet. Dat gaf eerst heel erg veel problemen. Die waren opgelost nadat ik in de bios het powermanagement had uitgeschakeld. Sindsdien geen problemen meer.
Woehahahaha!Op zondag 01 juli 2001 15:09 schreef Sine het volgende:
[..]
dan heb je een probleem ..
Btw staat er win95 op ?
STAAN LATEN !!
(sorry)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Je kan de achterkant precies genoeg omhoog tillen zodat je met een hand(en een schroevendraaier) precies het slotje eraf kan schroeven aan de binnenkant 
ik spreek uit ervaring
ik spreek uit ervaring
Zet de slijptol erop dan krijg je hem wel los maar inelkaar..........dat weet ik nog niet.
Echt een wereldbeveiliging zeg!Op zondag 01 juli 2001 15:59 schreef Djohen het volgende:
Je kan de achterkant precies genoeg omhoog tillen zodat je met een hand(en een schroevendraaier) precies het slotje eraf kan schroeven aan de binnenkant
ik spreek uit ervaring
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Verwijderd
Goeie tips allemaal hier:
Kap optillen: gaat niet, kap is pas op te tillen als hij naar voren geschoven is.
Elke kast-sleutel past: forget it. Die sleutels zijn verschillend. Tulip zal echt niet in elke PC een andere slot gezet hebben, maar zelfs Tulip-sleutels onderling werken niet.
Schroevendraaier: heb ik al geprobeert, lukt je niet. Niet zonder de kast te slopen, en zelfs dat lukte me niet toen ik het probeerde.
Met andere woorden, die beveiliging is best wel goed.
Wat je wel kunt proberen: echt grof geweld (boren, hamer en schroevendraaier e.d.) of zoek een bedrijf wat die dingen onderhoud, er bestaan tulip-lopers. Ik heb er zelf ook 1..
Mocht je er echt niet uitkomen, dan wil ik je wel helpen met m'n loper. Mist je hier langs komt of ik toevallig een keer in de buurt ben.
Enneh, Win98SE loopt perfect op die bakken. Sterker nog, alles wordt automatisch herkent door Win98 (en zelfs 95) dus je hebt geen driverfloppy of wat dan ook nodig.
Kap optillen: gaat niet, kap is pas op te tillen als hij naar voren geschoven is.
Elke kast-sleutel past: forget it. Die sleutels zijn verschillend. Tulip zal echt niet in elke PC een andere slot gezet hebben, maar zelfs Tulip-sleutels onderling werken niet.
Schroevendraaier: heb ik al geprobeert, lukt je niet. Niet zonder de kast te slopen, en zelfs dat lukte me niet toen ik het probeerde.
Met andere woorden, die beveiliging is best wel goed.
Wat je wel kunt proberen: echt grof geweld (boren, hamer en schroevendraaier e.d.) of zoek een bedrijf wat die dingen onderhoud, er bestaan tulip-lopers. Ik heb er zelf ook 1..
Mocht je er echt niet uitkomen, dan wil ik je wel helpen met m'n loper. Mist je hier langs komt of ik toevallig een keer in de buurt ben.
Enneh, Win98SE loopt perfect op die bakken. Sterker nog, alles wordt automatisch herkent door Win98 (en zelfs 95) dus je hebt geen driverfloppy of wat dan ook nodig.
Hij is open, toevallig had een kennis nog een sleutel liggen. Nu de volgende vraag. Er zit een biospassword op. Hoe krijg ik die eruit???
Kan dat net zoals andere PC's met een jumper? Zo ja, welke jumper, zo nee, hoe dan?
Kan dat net zoals andere PC's met een jumper? Zo ja, welke jumper, zo nee, hoe dan?
Verwijderd
tulip biospasworden: let op
12345678enz
oplopend tot het past
als er maar 6 cijfers passen doe je 12345 enter
ff spelen dus
re: Kap optillen: gaat niet, kap is pas op te tillen als hij naar voren geschoven is
wees ff wat creativer. heb er toch echt al een hele berg open gemaakt. (omdat het allemaal zuigpc's zijn.)
12345678enz
oplopend tot het past
als er maar 6 cijfers passen doe je 12345 enter
ff spelen dus
re: Kap optillen: gaat niet, kap is pas op te tillen als hij naar voren geschoven is
wees ff wat creativer. heb er toch echt al een hele berg open gemaakt. (omdat het allemaal zuigpc's zijn.)
Verwijderd
Meestal zit er een jumper naast je batterij of bios je moet ze gewoon ff uitproberen kan volges mij geen kwaad hek vaak zat gedaan of gewoon je bios chip eruit halen en op een metalen plaatje legge Heb ik ook al es gedaan.Op zondag 01 juli 2001 17:05 schreef obsidian het volgende:
Hij is open, toevallig had een kennis nog een sleutel liggen. Nu de volgende vraag. Er zit een biospassword op. Hoe krijg ik die eruit???
Verwijderd
schroevendraaien o.i.d tussen de batterij en mobo steken.
heb ergen verweg nog een programmaatje, killcmos. dat is ook handig. zorgt er ook voor dat alles weer default in de biosrom staat.
heb ergen verweg nog een programmaatje, killcmos. dat is ook handig. zorgt er ook voor dat alles weer default in de biosrom staat.
Verwijderd
welk front nou weer?Op zondag 01 juli 2001 17:38 schreef SiCnEsSs het volgende:
Het front moet er eerst af.
zijn deksel ligt er allang af
Het is allemaal gelukt. Het password was 1234567 
Thanks guys.
Thanks guys.
* Harmen heeft ook 2 van die Tulip bakies! 
1 x P120 voor linux
1 x P166 WinNT
Perfect spul...
Hoe krijg ik die netwerkkaart aan de praat?
1 x P120 voor linux
1 x P166 WinNT
Perfect spul...
Hoe krijg ik die netwerkkaart aan de praat?
Whatever.
Verwijderd
Ik heb ook regelmatig zulke fuck kasten om af te breken. IBM's, Tulipen, Compraq's.
Eerst proberen met schroevedraaiers,..
Dan proberen frontjes afhalen,..
Daarna hard beginnen, de kast in de weg leggen, iedereen die langs komt geeft wel een trap tegen. Bij mij zijn alle moeilijke kasten zo opengekregen.
Daarna 10x van de trap laten vallen, geen ervaring,..
Als je die-hard wilt doen, op een Heavy Metal Festival of in een voetbalstadion laten bewerken, die kast is zeker open, nog niet getest,..
Eerst proberen met schroevedraaiers,..
Dan proberen frontjes afhalen,..
Daarna hard beginnen, de kast in de weg leggen, iedereen die langs komt geeft wel een trap tegen. Bij mij zijn alle moeilijke kasten zo opengekregen.
Daarna 10x van de trap laten vallen, geen ervaring,..
Als je die-hard wilt doen, op een Heavy Metal Festival of in een voetbalstadion laten bewerken, die kast is zeker open, nog niet getest,..
Uit mijn zolderraam? Is toch al een meter of 4 á 5 en dan is ie vast wel open.
Ik heb ook nog zo'n oude bak staan en die is ook met grof geweld open gegaan en idd hij ken niet meer dicht. Maarja who cares hij staat toch in het verdomhoekje van de kamer en niemand ziet het. Het enigste waar je op moet letten als je de kast open hebt is dat de kat hem niet volzeikt. (ja dat heb ik een keer gehad en dat was niet leuk)
Ik heb ook nog zo'n oude bak staan en die is ook met grof geweld open gegaan en idd hij ken niet meer dicht. Maarja who cares hij staat toch in het verdomhoekje van de kamer en niemand ziet het. Het enigste waar je op moet letten als je de kast open hebt is dat de kat hem niet volzeikt. (ja dat heb ik een keer gehad en dat was niet leuk)
Mhh nou ik heb dus nog maar es een poging gewaagd om er win98 op te zetten maar het wil echt niet lukkenOp zondag 01 juli 2001 15:50 schreef Liggie het volgende:
Ik heb hier ook zo'n bak staan. Stond win 95 op maar daar heb ik win98SE opgezet. Dat gaf eerst heel erg veel problemen. Die waren opgelost nadat ik in de bios het powermanagement had uitgeschakeld. Sindsdien geen problemen meer.
ook niet met ander geheugen en cpu
alle kaarten er uit
halve bios door gespit
andere hdd
nu heb ik echt geen idee meer wat nog te wisselen
het is btw een dt5/133
hij blijft roepen :
beschermings fout van windhoos u dient de computer opnieuw op te starten
ik vermoed dat de mammaplank ver weg is
en die kun je niet wisselen in zo'n bak
(ja kan wel maar vindt er maar es een die past)
ik denk dat ik ook es een hoge flat ga opzoeken
kijken hoe vaak ie stuitert
LOLOp maandag 02 juli 2001 01:17 schreef Reind het volgende:
Het enigste waar je op moet letten als je de kast open hebt is dat de kat hem niet volzeikt. (ja dat heb ik een keer gehad en dat was niet leuk)
Dat heb ik dus ook es gehad met mijn mooie kenwood 5-CD wisselaar...
Na een half jaar (!) kon ik nóg met een naald de vastgekoekte pis van die kat niet tussen de knoppen uit halen...
De aan/uit-knop moest je met een tangetje bedienen, want het ding was bijna niet meer in/uit te drukken...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Verwijderd
password op elke tulip zit er standaard op: 1234567Op zondag 01 juli 2001 17:05 schreef obsidian het volgende:
EDIT: oh ik zie nu pas dat je dat al ontdekt hebt
Pagina: 1