Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Mijn vraag

Heey ik heb vandaag een een TP Link c59 router gekocht. Ik wil deze gebruiken om op LAN server te kunnen hosten en te testen voor mijn programma's die ik ontwikkel. Deze router is dus niet aangesloten op het internet zelf.
Ik heb braaf de handleiding gevolgd van TP LINK voor het instellen van een virtual server, maar mijn server die ik op mijn laptop draai is niet te bereiken voor andere devices in het zelfde netwerk. Als ik een andere router gebruikt werkt het allemaal wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-09 23:36
Hoe staat je firewall ingesteld op je server? De virtual server in je router is alleen nodig als je vanaf internet bereikbaar wil zijn.

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Firewall is als goed is open. Als ik de server via de terminal de server start vraagt osx of ik wil dat het programma binnenkomende netwerkverbindingen accepteert, ik geef het dan gewoon toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Het IP adres van de server is gelijk aan de IP die mijn mac heeft gekregen van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als het een servertje is kun je 'm ook beter een statisch IP geven.
Omschrijf (of visualiseer) anders eens hoe je netwerk er nu uitziet? Het klinkt mij nu in de oren dat je je Mac in dat LAN hebt hangen én op het internet.

Edit: n.a.v. de onderstaande post: met wifi én LAN kan dat natuurlijk ook :P

[ Voor 15% gewijzigd door Bastiaan op 17-12-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat probeer je nou te doen eigenlijk, als die router niet op internet is aangesloten hoef je niks te forwarden namelijk. (tenzij je met dubbel NAT aan het 'prutsen' bent wat iig af te raden is...)
Voor op je LAN hoef je iig niks te forwarden, binnen je eigen LAN gaat niks door je router naar buiten.
Als de router wel aan het internet hangt heeft het wel zin die te forwarden als je overal vanaf het internet erbij wil kunnen.
Je hebt een DHCP reservatie gemaakt begrijp ik? Krijgt je laptop ook daadwerkelijk dat IP, je laptop zal iig 2 MAC adressen hebben: 1 voor bedraad en 1 voor wifi, soms nog meer dan 2 dus controleer dat je de juiste hebt en dat bij voorkeur je laptop bedraad het juiste IP krijgt, een server over wifi is niet ideaal :P
Probeer daarna via een andere pc op je netwerk dat IP te benaderen om te kijken of je firewall roet in het eten gooit.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Port Forwarding heb je alleen nodig als je NAT doet. NAT doe je alleen als je met internet verbonden bent (of als je een of ander gaar netwerk wil opzetten). Als je dus niet verbonden bent met internet, dan heb je eigenlijk ook niks te maken met port forwarding.

Stel dat je dus twee computer op die TP-Link aangesloten hebt, en die allebei in dezelfde IP range zitten, dan kunnen ze elkaar direct benaderen op elkaars IP-adres.

Eigenlijk heb je die TP-Link niet nodig, je kan ook gewoon een kabel tussen de twee computers gebruiken en direct verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ok, begrepen, hoef dus niet te port forwarden. Ik ga die virtual server eruit halen.

Ik probeer mijn tornado (python)webserver met een rest api te draaien op een WLAN. Het netwerk ziet er als volgt uit:
1 archer c59 router, niet aangesloten op het internet.
1 ipad
2 android telefoons een samsung galaxy s7 en een moto g 2013.
1 Macbook pro.

Op het moment van schrijven heeft mijn S7 in een keer besloten om wel te kunnen babbelen met de server. De ipad en de moto g laten mij op het moment nog in de steek.

EDIT: De ipad, moto g, en s7 hebben allemaal een statisch ip ingesteld. Heb deze IP adressen ook voor de zekerheid gereserveerd in de router.

EDIT 2: Het mag niet baten. S7 doet het gelukkig nu wel maar de andere apparaten hebben er nog geen zin in.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjenker op 17-12-2016 21:48 ]

Pagina: 1