Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soni
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 23:33
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop voor +/- 600€, iets méér mag ook indien de prijs de meerwaarde kan rechtvaardigen.

Wat ga je met je laptop doen?
Office, browsen, filmpje, Hearthstone (online kaartspel)

Wat is je budget?
+/- 600€, iets méér mag ook indien de prijs de meerwaarde kan rechtvaardigen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee maar ik ben niet op zoek naar een desktop vervanger

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merk maar wel voor maximale mogelijke kwaliteit en future proof binnen het budget. Graag wil ik een Skylake cpu (liefst i5), min. 8gb ram, mat full hd ips scherm en ssd (liefst 256gb)

Ik volg al een tijdje het Laptop aankoopadvies forum hier op Tweakers en kom samen met andere mede-tweakers toch weer uit op de https://tweakers.net/pric...22-(30020433-qwerty).html Maar mijn oog viel ook op de https://tweakers.net/pric...510-15isk-80sr00fcmh.html die +/- 100€ duurder is maar me i5>i3 cpu, 8gb>4gb ram, 256gb>128gb ssd en GeForce GT940MX>Intel HD Graphics 520 geeft maar waarvoor ik wel de optische drive en additionele 1tb hdd mag inleveren.

Op het eerste gezicht lijkt me de hogere prijs een duidelijke meerwaarde te bieden maar toch wil ik graag naar jullie mening vragen. Zie ik iets over het hoofd? Tweakers zélf geeft de Medion een hogere beoordeling (8,5 t.o.v. 7,5) en in de gebruikers reviews lees ik iets over het warm worden van de Lenovo bij gamen (iets waar ik eigenlijk niet op zit te wachten alhoewel ik niet weet of hier ook sprake van zal zijn bij HS). De matige kwaliteit van behuizing en touchpad van beide modellen (reis er niet mee en gebruik enkel een muis) en toetsenbord van de Lenovo vind ik niet spannend.

Graag ben ik benieuwd naar jullie mening m.b.t. deze twee modellen t.o.v. van mijn wensen en budget of wellicht andere modellen die jullie willen voorstellen.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Edit. Ik zie nu dat de Medion niet tot slecht verkrijgbaar is.

[ Voor 1% gewijzigd door Soni op 18-12-2016 11:22 . Reden: Typo ]

Discord: Soni#2089 / Battle.net: Soni#2241