Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Ik zoek een?
40" HDTV

Wat is je budget?
300-500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen. Voornamelijk vanaf mijn PC in mijn luie stoel, maar ik wil ook een aantal retroconsoles aan kunnen sluiten via SCART

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Bravia KDL-40RD450
Sony Bravia KDL-40WD650

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil dus een TV die vooral geschikt is om op te gamen.

[ Voor 30% gewijzigd door dannbla op 17-12-2016 17:37 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Scart aansluitingen zijn een uitstervend ras. Laat staan dat er nog behoefte is voor laten we zeggen 3 a 4 van dergelijke aansluitingen. Voor de retro-consoles kom je dus al snel uit op externe oplossing zoals adapters om uiteindelijk naar een hdmi output te geraken.
Bedoel je het HDTV trouwens 720p?

Enfin, volgens mij kom je uiteindelijk op het volgende wenslijstje;
- 40"
- Paar hdmi input
- Hd resolutie
- Voorkeur voor het merk sony
- Budget a max 500 euro

Welke toestellen heb je zelf boven water gekregen met je zoektocht op bovenstaande variabelen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Switchie schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:38:
Scart aansluitingen zijn een uitstervend ras. Laat staan dat er nog behoefte is voor laten we zeggen 3 a 4 van dergelijke aansluitingen. Voor de retro-consoles kom je dus al snel uit op externe oplossing zoals adapters om uiteindelijk naar een hdmi output te geraken.
Bedoel je het HDTV trouwens 720p?

Enfin, volgens mij kom je uiteindelijk op het volgende wenslijstje;
- 40"
- Paar hdmi input
- Hd resolutie
- Voorkeur voor het merk sony
- Budget a max 500 euro

Welke toestellen heb je zelf boven water gekregen met je zoektocht op bovenstaande variabelen?
KDL serie. Maakt hz nog uit? Is een 100hz tv bijvoorbeeld beter voor gamen?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

dannbla schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:56:
[...]

KDL serie. Maakt hz nog uit? Is een 100hz tv bijvoorbeeld beter voor gamen?
100hz geeft tov een 50hz in theorie een veel vloeiender beeld. Verschil is zelfs al goed zichtbaar bij b.v. het info-balkje onderaan de rtl nieuwsuitzendingen.

Edit, dus ja. Als je de keus hebt. Imho zeker voor de 100hz versie gaan

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 22-12-2016 00:04 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• dannbla
Switchie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:02:
[...]

100hz geeft tov een 50hz in theorie een veel vloeiender beeld. Verschil is zelfs al goed zichtbaar bij b.v. het info-balkje onderaan de rtl nieuwsuitzendingen.

Edit, dus ja. Als je de keus hebt. Imho zeker voor de 100hz versie gaan
Ik lees echter ook meer input lag?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

dannbla schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:04:
[...]

Ik lees echter ook meer input lag?
Staat los van het paneel.
Uiteraard is het in theorie wel, zeker met dit budget, dat de best of both oplossing niet bestaat. Investeert de fabrikant enerzijds in een duurder paneel, zal hij op andere vlakken besparen om kostentechnisch rond te rekenen.
Vraag voor jou is dus eigenlijk aan welke "opties" je de meeste waarde hecht.

Overigens is inputlag ook niet zo spannend als het wellicht klinkt. Je praat letterlijk over mili seconden. Oké... In een potje wereldkampioenschappen counterstrike moet je het wellicht niet willen maar een ouderwets avondje Mario Kart gaat hier echt niet onder lijden.

[ Voor 21% gewijzigd door Switchie op 22-12-2016 00:10 ]

• dannbla
Switchie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:07:
[...]

Staat los van het paneel.
Uiteraard is het in theorie wel, zeker met dit budget, dat de best of both oplossing niet bestaat. Investeert de fabrikant enerzijds in een duurder paneel, zal hij op andere vlakken besparen om kostentechnisch rond te rekenen.
Vraag voor jou is dus eigenlijk aan welke "opties" je de meeste waarde hecht.

Overigens is inputlag ook niet zo spannend als het wellicht klinkt. Je praat letterlijk over mili seconden. Oké... In een potje wereldkampioenschappen counterstrike moet je het wellicht niet willen maar een ouderwets avondje Mario Kart gaat hier echt niet onder lijden.
Ik zoek een TV om wat onderuitgezakt games te spelen met een controller. FPS games als CSGO zal ik gewoon blijven spelen op mijn 1ms TN paneel

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

dannbla schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:18:
[...]

Ik zoek een TV om wat onderuitgezakt games te spelen met een controller. FPS games als CSGO zal ik gewoon blijven spelen op mijn 1ms TN paneel
Dan zou ik kiezen voor het 100hz paneel en concessies doen op b.v. de inputlag. Goed paneel ga je zoals gezegd zelfs met het rtl nieuws al plezier mee hebben terwijl een ietsiepietsie hogere inputlag waarschijnlijk überhaupt niet merkbaar is met een potje casual gamen.

• dannbla
Switchie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:21:
[...]

Dan zou ik kiezen voor het 100hz paneel en concessies doen op b.v. de inputlag. Goed paneel ga je zoals gezegd zelfs met het rtl nieuws al plezier mee hebben terwijl een ietsiepietsie hogere inputlag waarschijnlijk überhaupt niet merkbaar is met een potje casual gamen.
Ik kom er niet echt uit! Ik twijfel tussen een 1080p paneel met een hogere refresh (vloeiender beeld) of een 4K met 50hz en waarschijnlijk hogere input delay/ghosting?
Zo is er bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung UE40KU6020 Zwart

Lijkt mij een prima monitor voor de prijs, maar ik vraag mij alleen af of ik bij spellen als FIFA 17 mij niet ga storen aan de lagere refresh. De vraag is dus eigenlijk, wat weegt zwaarder? Een hogere resolutie of een hogere refresh? (beide gaat niet vanwege mijn budget.)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

dannbla schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:35:
[...]

Ik kom er niet echt uit! Ik twijfel tussen een 1080p paneel met een hogere refresh (vloeiender beeld) of een 4K met 50hz en waarschijnlijk hogere input delay/ghosting?
Zo is er bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung UE40KU6020 Zwart

Lijkt mij een prima monitor voor de prijs, maar ik vraag mij alleen af of ik bij spellen als FIFA 17 mij niet ga storen aan de lagere refresh. De vraag is dus eigenlijk, wat weegt zwaarder? Een hogere resolutie of een hogere refresh? (beide gaat niet vanwege mijn budget.)
Met je budget en gewenste schermformaat zou ik zeker niet voor UHD gaan, maar voor een aardige FHD. UHD in die prijsklasse is zonde van je geld en bovendien moet je op 1 meter van de TV zitten om verschil te zien met FHD.

• dannbla
SayWhatAgain! schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:40:
[...]

Met je budget en gewenste schermformaat zou ik zeker niet voor UHD gaan, maar voor een aardige FHD. UHD in die prijsklasse is zonde van je geld en bovendien moet je op 1 meter van de TV zitten om verschil te zien met FHD.
Mijn gameroom is dermate klein dat dat wel het geval is...

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Dan nog een goede FHD >>> matige/slechte UHD (gezien budget en schermformaat)

• dannbla
SayWhatAgain! schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:42:
Dan nog een goede FHD >>> matige/slechte UHD (gezien budget en schermformaat)
Ja oke dit lijkt mij ook het geval. Nog tips voor een leuke FHD 100+ hz? (Liefst 40" of kleiner)

edit; voelt wel wat knullig ergens, mijn PC is echt overkill voor 1080p en zelfs mijn monitor is 1440p 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door dannbla op 22-12-2016 14:46 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Een snelle zoektocht leidt tot:
pricewatch: Panasonic Viera TX-40DS630 Zilver
pricewatch: Samsung UE40J6200 Zwart
De Panasonic heeft een scart aansluiting volgens de specs, maar sowieso altijd even reviews zoeken. Ook wat betreft input lag.

• dannbla
SayWhatAgain! schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:50:
Een snelle zoektocht leidt tot:
pricewatch: Panasonic Viera TX-40DS630 Zilver
pricewatch: Samsung UE40J6200 Zwart
De Panasonic heeft een scart aansluiting volgens de specs, maar sowieso altijd even reviews zoeken. Ook wat betreft input lag.
Ik las ergens dat: 100hz toestellen schakelen op game mode hun interpolatie uit om de inputlag zo laag mogelijk te houden. Dus dan heb je geen voordeel of meerwaarde aan 100hz.

Is dat zo ?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

dannbla schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:52:
[...]

Ik las ergens dat: 100hz toestellen schakelen op game mode hun interpolatie uit om de inputlag zo laag mogelijk te houden. Dus dan heb je geen voordeel of meerwaarde aan 100hz.

Is dat zo ?
Nee

Pagina: 1