Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies voor laptop om foto's te bewerken en albums te maken

Pagina: 1
Acties:

• femkerosanna
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-01-2017
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
fotobewerking met photoshop lightroom, film kijken. laptop hoeft niet geschikt te zijn voor gamen.wel wil ik graag snel veel fotobestanden kunnen openen en bekijken voor het maken van fotoboeken.

Wat is je budget?
tussen de 300 en 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Hij zal niet dagelijks mee op pad genomen worden. Moet wel prettig op schoot en aan tafel te gebruiken zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb gekeken naar deze Acer: pricewatch: Acer Aspire ES1-732-C8E0
die sprak me tot nu toe het meeste aan. wel twijfel ik over een glanzend scherm in verband met de zichtbaarheid. 17 inch heeft mn voorkeur, ivm goed overzicht met foto's en bewerken. Ik wil liever geen HP. Waar ik vooral advies in zoek is de verhouding werkgeheugen cpu die je mij aan zou raden? Het interne geheugen van 1tb was ook een bewuste keuze. Momenteel werk ik met een externe hdd wat zorgt voor langzaam laden. Graag zet ik alle bestanden op de laptop. :)

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 23:37

xpc

Die Acer heeft een langzame processor, langzame harde schijf en een crappy scherm, ideaal dus om foto's te gaan bewerken d:)b. Maar serieus, ik zou je dringend aanraden het budget te verhogen of op zoek gaan naar een goede tweedehands zakelijke laptop. Voor 300-400 euro moet je altijd concessies doen òf op de processor òf scherm òf de harde schijf. Of zoals die Acer op alle drie die punten...

Als het budget echt niet hoger kan zou je deze kunnen overwegen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 110-17ACL 80UM003XMH/

Iets snellere processor, snelle SSD (wel klein) maar crappy scherm.

Met iets hoger budget zou je bijvoorbeeld deze kunnen overwegen:
pricewatch: Medion Akoya (30021493, Qwerty)

Met een redelijk snelle processor, mat FHD IPS scherm, SSD.

• femkerosanna
Bedankt voor je reactie!

Na je feedback ben ik rustig verder gaan struinen zoeken en vergelijken..
De pricewatch nog een paar keer gebruikt en uiteindelijk de keuze gemaakt tussen 4 laptops.

Mn zoek criteria waren op basis van ervaringen en tips op het forum:minimaal i5, voorkeur voor een amd videokaart minimaal 6gb ram geheugen, ssd schijf, kalby lake en ddr4.

Wat vaak gezegd word op het forum is kies een ips scherm. Het is wel een tn scherm geworden (dat drukte de prijs) als ik algehele reviews mag geloven zijn tn lcd schermen wel sneller (als je shooters oid wil spelen) maar als je iets scheef op het scherm kijkt al snel kleur verschil. wel hebben ze meer contrast in de zwart tinten.. ik stel me daarbij voor dat het helderder beeld is/ goed te zien.
Fotografen zouden sneller een ips scherm kiezen maar die kleur echtheid geloof ik wel. (misschien mn externe scherm erbij als het echt nodig voelt?)

Het geheugen is bescheiden. daarentegen wel ssd,snelheid weegt zwaarder voor mij..en hoeveel foto's bekijk ik tegelijk?
daarom. Een externe schijf met usb 3.0 word een mooie toevoeging aan deze laptop.

Mm budget heb ik ietsje getweaked naar 600 euro.

Ik laat mn bevindingen achter zodra de laptop binnen is!

TADAA:
pricewatch: Lenovo Ideapad 110-17IKB 80VK0003MH

dit is hem net NIET geworden:
pricewatch: Dell Vostro 3568 3568-V7W89

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 23:37

xpc

Oei, het is natuurlijk altijd een afweging met budget laptops, kies je voor snelheid of een beter scherm. Die Lenovo is wel snel maar het scherm is zoals gezegd zeer matig: zie ook deze test. PWM flikkering op 50 Hz ;w , erg irritant als je daar gevoelig voor bent. Maar goed, misschien valt het mee, laat iig wat weten hoe ie bevalt.

Verwijderd

Best nog aan de prijs ook die Lenovo. Bij Paradigit stond een paar weken een Z70-80 (die ik ook heb) voor slechts EUR 599,- in de aanbieding. Dat is met een 17" Full HD IPS scherm, 8GB geheugen, Core i7, wel een HDD, geen SSD. Maar de HDD heb ik zelf verwisseld voor een SSD van 256GB. Start in 5 seconden op, echt ongelofelijk. Bij een Dell en Medion en NUC duurde het eerder 10-15 seconden. Nou ja, succes nog! :)

• femkerosanna
Hmm dat is nog even proberen. Ik zit er nu achter en moet zeggen dat het beeld wel fijn is!
Dus even zien op iets langere termijn,

Klinkt als een fijne combi slingeraap, jammer voor mij dat die aanbieding voorbij is.

Wat zou nou een beter alternatief zijn voor de laptop die ik heb gekocht?
Ook voor de mee lezers onder ons die misschien iets vergelijkbaars zoeken..
Pagina: 1