Toon posts:

Samsung UE40J6240 -> vervanger Topfield recorder Digitenne?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij wonen in het buitengebied (geen kabel, zeer traag internet) en zijn dus voor het tv kijken aangewezen op Digitenne.

Via Digitenne hebben wij een Topfield tuner/recorder TF5300k in gebruik.
Het fijne aan dit apparaat is dat we hiermee 2 zenders kunnen opnemen en een derde kunnen kijken (mits niet 2 van deze zenders publieke omroep betreft, maar dat terzijde ;) ). Dit is in een groot gezin heel erg handig.

Nu is onze tv gesneuveld en zullen wij een nieuwe tv moeten aanschaffen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung UE40J6240.

Volgens mij moet de Topfield recorder hierop kunnen worden aangesloten via de componentkabel. Maar ik wil ook graag voorbereid zijn op de toekomst...om mij heen sneuvelen namelijk alle Topfield recorders en deze zijn niet meer te koop of te huur.

Wat ik nu dus graag zou willen weten is of ik met deze tv later zonder recorder toch Digitenne kan ontvangen (dat lijkt me wel want ingebouwde tuner voor digitenne-DVB-t) én hiermee ook tegelijkertijd meerdere zenders kan opnemen en tegelijk een andere zender kan kijken? Kan dit via de usb-aansluiting met een harddisk?

Ik kan dit nergens vinden, kan iemand mij vertellen of dit technisch mogelijk is??

Alvast veel dank!!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:07
De tv heeft 1 tuner, er kan dus alleen maar worden gekeken of opgenomen waarbij je (in principe) niet naar een andere zender kunt kijken.(bij digitale zenders kun je kijken naar zenders op dezelfde frequentie, maar dat geeft geen vrije keuze)
Meerdere zenders opnemen kan dus zeker niet.

In principe wel Digitenne ontvangen,maar ik weet niet hoe het met gedecodeerde signalen zit, ik gebruik kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Marcel Br schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:08:
De tv heeft 1 tuner, er kan dus alleen maar worden gekeken of opgenomen waarbij je (in principe) niet naar een andere zender kunt kijken.(bij digitale zenders kun je kijken naar zenders op dezelfde frequentie, maar dat geeft geen vrije keuze)
Meerdere zenders opnemen kan dus zeker niet.

In principe wel Digitenne ontvangen,maar ik weet niet hoe het met gedecodeerde signalen zit, ik gebruik kabel.
Dank je wel!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
De smartcard van Digitenne kan in de CI+ module van de TV. Zonder smartcard ontvang je alleen de publieke en regionale zenders. Je hebt die Topfield niet meer nodig en alles kan nu met de afstandsbediening van de TV.

De Samsung J6240 hebben wij ook, fijne TV en een heel mooi beeld met deze instellingen:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings

Verwijderd

Topicstarter
CR2032 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:23:
De smartcard van Digitenne kan in de CI+ module van de TV. Zonder smartcard ontvang je alleen de publieke en regionale zenders. Je hebt die Topfield niet meer nodig en alles kan nu met de afstandsbediening van de TV.

De Samsung J6240 hebben wij ook, fijne TV en een heel mooi beeld met deze instellingen:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings
Dank voor de info! Fijn dat de tv bevalt! Maar met deze kun je dan dus geen andere zender opnemen dan je op dat moment kijkt, begrijp ik...?

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:14:
[...]

Dank voor de info! Fijn dat de tv bevalt! Maar met deze kun je dan dus geen andere zender opnemen dan je op dat moment kijkt, begrijp ik...?
Klopt, je hebt maar 1 ontvanger in de tv zitten. Dan heb je wel een harddiskrecorder nodig, je zou eens op marktplaats kunnen kijken.
Pagina: 1