Vliegtuigmodus uitschakelen bij kwijtgeraakte iphone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 856913

Topicstarter
Hallo,
Mijn broer is studeert in Brazilië en heeft daar zijn telefoon laten liggen in een uber taxi. ;( Op het moment van het kwijtraken had hij zijn vliegtuigmodus aanstaan, hierdoor kan er niet gebeld worden naar zijn mobiele nummer. Daarom wilde ik vragen of er een mogelijkheid is om zijn vliegtuigmodus van afstand uit te schakelen, zodat we contact kunnen opnemen met de vinder.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn broer heeft een Iphone 5 waar wel 'zoek mijn Iphone' op zit, maar die je dus niet kunt gebruiken omdat de vliegtuigmodus in geschakeld staat.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al tientallen keren gebeld via whapp en mijn broer heeft al contact proberen op te nemen met de eventuele vinder. Op whapp staat wel dat 'laatst gezien' op de tijd staat van het kwijtraken.

Alvast hartelijk bedankt

Beste antwoord (via Anoniem: 856913 op 17-12-2016 17:03)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 856913 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:35:Ik heb al tientallen keren gebeld via whapp en mijn broer heeft al contact proberen op te nemen met de eventuele vinder. Op whapp staat wel dat 'laatst gezien' op de tijd staat van het kwijtraken.

Alvast hartelijk bedankt
Nogal wiedes natuurlijk. Als vliegtuigmodus aanstaat is er geen verbinding dus kan een whatsapp status ook niet geupdatet worden.

Volgens mij zijn er 2 opties;
1. De (eerlijke) vinder gaat het toestel niet gebruiken. In dat geval loopt de accu vanzelf leeg en is de vliegtuigmodus niet je grootste probleem
2. De (eerlijke) vinder gaat het toestel wel willen gebruiken c.q. verkopen. In dat geval zal de vliegtuigmodus vanzelf uitgeschakeld worden. Kwestie van de 'vind mijn iphone' even nauwlettend in de gaten houden komende dagen

Ps. overigens wel vreemd dat trackingsoftware dergelijke settings niet kan overrulen. Zou bij wijze van dus betekenen dat een dief GPS uit kan zetten en het toestel ook niet meer te tracken is? |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 17-12-2016 16:44 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe ga je een iPhone in vliegtuigmodus, dus zonder externe verbindingen, bereiken, precies?

Dit kan niet. Vliegtuigmodus gebruiken was een domme keuze. Je moet hopen dat de vinder eerlijk is en dat voor je doet.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 17-12-2016 16:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 19:54
CyBeR schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:37:
Hoe ga je een iPhone in vliegtuigmodus, dus zonder externe verbindingen, bereiken, precies?

Dit kan niet. Vliegtuigmodus gebruiken was een domme keuze. Je moet hopen dat de vinder eerlijk is en dat voor je doet.
Leuk dat je de vraag van TS herhaalt. En de telefoon stond in vliegtuigmodus toen hij kwijktraakte, hoezo is dat nou weer een domme keuze? Ik vind deze reactie het domst van allemaal.

TS, je kunt de telefoon blokkeren via iCloud.com, maar dat wordt pas effectief zodra een eventuele dief hem verbindt met internet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 856913 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:35:Ik heb al tientallen keren gebeld via whapp en mijn broer heeft al contact proberen op te nemen met de eventuele vinder. Op whapp staat wel dat 'laatst gezien' op de tijd staat van het kwijtraken.

Alvast hartelijk bedankt
Nogal wiedes natuurlijk. Als vliegtuigmodus aanstaat is er geen verbinding dus kan een whatsapp status ook niet geupdatet worden.

Volgens mij zijn er 2 opties;
1. De (eerlijke) vinder gaat het toestel niet gebruiken. In dat geval loopt de accu vanzelf leeg en is de vliegtuigmodus niet je grootste probleem
2. De (eerlijke) vinder gaat het toestel wel willen gebruiken c.q. verkopen. In dat geval zal de vliegtuigmodus vanzelf uitgeschakeld worden. Kwestie van de 'vind mijn iphone' even nauwlettend in de gaten houden komende dagen

Ps. overigens wel vreemd dat trackingsoftware dergelijke settings niet kan overrulen. Zou bij wijze van dus betekenen dat een dief GPS uit kan zetten en het toestel ook niet meer te tracken is? |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 17-12-2016 16:44 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:37:
Vliegtuigmodus gebruiken was een domme keuze.
Afhankelijk van de omstandigheden is het aanschakelen van FlightMode in het buitenland juist het beste wat je kan doen... geen onverwachte roaming-kosten, niet betalen voor binnenkomende sms, geen verborgen kosten als je GPS opeens map-data download, etc...

Dus op dit moment is het een probleem, maar initieel is het het beste dat je kan doen in het buitenland...

[ Voor 5% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 17-12-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MarcoC schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:39:
[...]

Leuk dat je de vraag van TS herhaalt. En de telefoon stond in vliegtuigmodus toen hij kwijktraakte, hoezo is dat nou weer een domme keuze? Ik vind deze reactie het domst van allemaal.
Vliegtuigmodus gebruiken was geen slimme keuze, aangezien je dan dus ook helemaal niks meer met 't ding kunt als je 'm kwijt raakt danwel laat stelen. Je hebt daarmee zélf de find-my-iPhone-beveiliging omzeild voor een eventuele dief. Aardig voor die dief maar niet slim voor jou. Vliegtuigmodus moet je alleen gebruiken in situaties waar je niet gebeld kunt of mag worden, zoals, jawel, in vliegtuigen.

Ik vermoed dat de reden voor het gebruik ligt in het willen vermijden van roamingkosten. De juiste manier daarvoor is het uitschakelen (of, aangezien dat default is) uitgeschakeld laten, van data roaming.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:42:
[...]

Afhankelijk van de omstandigheden is het aanschakelen van FlightMode in het buitenland juist het beste wat je kan doen... geen onverwachte roaming-kosten, niet betalen voor binnenkomende sms, geen verborgen kosten als je GPS opeens map-data download, etc...

Dus op dit moment is het een probleem, maar initieel is het het beste dat je kan doen in het buitenland...
Je betaalt nooit voor inkomende SMS bij Nederlandse telco's, en die andere opties voorkom je door data roaming uit te schakelen. Dat is dus nog steeds een slecht idee. Voortaan gewoon netjes roaming uit zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 17-12-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
Neem aan de dat vinder niks met het toestel kan, want pincode. Dus volgens mij is de vraag: als de accu leeg is, en toestel schakelt zichzelf uit, en toestel wordt weer opgeladen en ingeschakeld, is dan de vliegtuigmodus automatisch eraf? Waarschijnlijk niet, maar dat is de enige kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 19:54
CyBeR schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:43:
[...]

Vliegtuigmodus gebruiken was geen slimme keuze, aangezien je dan dus ook helemaal niks meer met 't ding kunt als je 'm kwijt raakt danwel laat stelen. Je hebt daarmee zélf de find-my-iPhone-beveiliging omzeild voor een eventuele dief. Aardig voor die dief maar niet slim voor jou. Vliegtuigmodus moet je alleen gebruiken in situaties waar je niet gebeld kunt of mag worden, zoals, jawel, in vliegtuigen.

Ik vermoed dat de reden voor het gebruik ligt in het willen vermijden van roamingkosten. De juiste manier daarvoor is het uitschakelen (of, aangezien dat default is) uitgeschakeld laten, van data roaming.
Er kunnen legio redenen zijn waarom hij in vliegtuigmodus stond, en het is iets waar je nu niets meer aan kunt veranderen. Wat heeft het voor nut om hier op door te blijven te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MarcoC schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:58:
[...]

Er kunnen legio redenen zijn waarom hij in vliegtuigmodus stond, en het is iets waar je nu niets meer aan kunt veranderen. Wat heeft het voor nut om hier op door te blijven te gaan?
Ik ben niet degene die er op door blijft gaan, dat zijn jullie.

TS kan deze telefoon gewoon als verloren beschouwen. En mocht 'ie toch nog terug komen dan mag 'ie voor mij een staatslot aanschaffen want dan heeft 'ie ontzettend veel geluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:41
Misschien slim om eerst even contact met Uber op te nemen? Als de chauffeur het toestel gevonden heeft dan is er een kans dat de chauffeur deze nog heeft en wacht tot iemand contact met hem opneemt. Je kunt via 'Jouw ritten' in de Uber-app de rit selecteren en vervolgens is er optie voor verloren voorwerpen. Je kunt dan in contact komen met de chauffeur of Uber zelf. Meeste chauffeurs controleren de achterbank nog even na een rit of alles nog schoon is en of er nog spullen liggen, dus de kans is groot dat zijn chauffeur het toestel gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat heeft hij ook gedaan, maar de klantenservice van Uber is echt verschrikkelijk slecht geregeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Ben je ooit in Brazilië geweest ? Nee, dan zal ik je even uit de droom helpen, ik namelijk wel.
Ze vermoorden je voor een paar kwartjes, een mensen leven is daar niet waard. en dan een telefoon vaan een paar 100 dollar, die zie je nooit meer terug. verlies nemen uithuilen en nieuwe halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 17:16
je kunt vliegtuigmodus aan hebben en tegelijkertijd ook WiFi aan hebben.

Als je broer dat inderdaad had en de kans is dat hij verbinding maakt met een bijvoorbeeld WiFi hotspots van je provider kun je verbinding maken met het toestel of bellen via WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 15:13
Als ik hier vliegtuigmodus aanzet dan gaat het wifi icoontje ook uit, dat valt namelijk onder alle verbindingen die uitgezet worden.

Overigens, zonder telefoon te unlocken kan je vliegtuig modus aan en uitschakelen. Zou voor een dief toch juist handig zijn? Telefoon jatten, op vliegtuigmodus en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 17:16
Je kunt WiFi daarna inschakelen. Doe ik ook regelmatig als ik in het buitenland ben om toch te kunnen internetten via WiFi en toch zeker te weten dat ik geen roaming kosten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:25:
Overigens, zonder telefoon te unlocken kan je vliegtuig modus aan en uitschakelen. Zou voor een dief toch juist handig zijn? Telefoon jatten, op vliegtuigmodus en klaar?
Nou klaar niet echt natuurlijk want hij komt alsnog niet voorbij de pincode. Voor een dief is het toestel op flightmodus net zo waardeloos als als een toestel met een lock of activatie lock.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Switchie schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:42:
[...]
Als een dief dusdanig toegang heeft tot je iPhone, lijkt dat me wel het minste probleem?

Tenzij je bedoelt dat een dief vliegmodus aan kan zetten. Ja; dat kan... Als je het bedieningspaneel toegankelijk hebt gemaakt op je toegangsscherm tenminste. Of is dat de standaard instelling?
Either way, voor veiligheidsredenen is het slim om die uit te zetten op het toegangsscherm natuurlijk.

Maar het probleem is meer dat trackingsoftware niet enkel GPS nodig heeft, maar ook een internetverbinding.
En je zet hem niet op vliegtuigmodus omdat je zo graag alsnog (periodiek) wil zenden/ontvangen lijkt me. Dus het is heel logisch dat dat niet overruled kan worden. ;)
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:25:
Niet als je netjes het bedieningspaneel uitschakelt op het toegangsscherm dus. ;)
Wel zo veilig. En ook niet echt hinderlijk; de enige reden dat ik hem zelf op het toegangsscherm mis is vanwege de optie om de zaklamp functie aan/uit te zetten - maar TouchID is zo snel dat het weinig boeit.

[ Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 18-12-2016 01:35 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:59
Anoniem: 856913 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:35:
Op whapp staat wel dat 'laatst gezien' op de tijd staat van het kwijtraken.
Dan stond 'ie dus blijkbaar niet op vliegtuigmodus. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dan zal het wel voor de kwijtraking geweest zijn I guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zondag 18 december 2016 @ 01:34:
[...]

Als een dief dusdanig toegang heeft tot je iPhone, lijkt dat me wel het minste probleem?

Tenzij je bedoelt dat een dief vliegmodus aan kan zetten. Ja; dat kan... Als je het bedieningspaneel toegankelijk hebt gemaakt op je toegangsscherm tenminste. Of is dat de standaard instelling?
Either way, voor veiligheidsredenen is het slim om die uit te zetten op het toegangsscherm natuurlijk.

Maar het probleem is meer dat trackingsoftware niet enkel GPS nodig heeft, maar ook een internetverbinding.
En je zet hem niet op vliegtuigmodus omdat je zo graag alsnog (periodiek) wil zenden/ontvangen lijkt me. Dus het is heel logisch dat dat niet overruled kan worden. ;)

[...]

Niet als je netjes het bedieningspaneel uitschakelt op het toegangsscherm dus. ;)
Wel zo veilig. En ook niet echt hinderlijk; de enige reden dat ik hem zelf op het toegangsscherm mis is vanwege de optie om de zaklamp functie aan/uit te zetten - maar TouchID is zo snel dat het weinig boeit.
Dat is wel een goeie tip, ik wist niet dat het kon.
Gelijk bedieningspaneel uitgeschakeld op het lockscreen.

Kan dat ook voor uitschakelen? Als ik nu namelijk op het lockscreen de aan/uit knop ingedrukt hou kan ik het toestel nog steeds gewoon uitzetten, dat zie ik het liefst ook pas na de pincocde/vingerscan

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 11:22
Als Find my Phone op het toestel aan staat kun je in iCloud het toestel 'kwijt' melden.
Het is dan niet mogelijk het toestel opnieuw te gebruiken (na de 7x verkeerde pincode wipe) omdat het activeren via Apple gaat, en daar staat het toestel met broers' Apple-id verbonden.

Hiermee heb je alleen het toestel niet mee terug.

Misschien dat aanmelden op een braziliaanse lost/found pagina iets oplevert als de ubertaxipersoon 'm niet heeft gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:47:
[...]
Kan dat ook voor uitschakelen? Als ik nu namelijk op het lockscreen de aan/uit knop ingedrukt hou kan ik het toestel nog steeds gewoon uitzetten, dat zie ik het liefst ook pas na de pincocde/vingerscan
Helaas, die functie heb ik ook al meerdere malen gesubmit op Apple's feedback formulier - maar het heeft denk ik geen prioriteit omdat er altijd wegen omheen zijn. (Maar als je 't ook wil submitten... Hoe meer zielen hoe meer kans. :P)
Het kan op dit moment alleen als je telefoon gejailbreakt is, er staat een tooltje in Cydia. Power Enhancer ofzo, of PowerDown Enhancer; ben de naam kwijt, maar iets in die richting. :P

Het probleem blijft natuurlijk hoe slim de dief is. Immers is pwr + home ook een firmware-level dingetje, en de iPhone kan dan ook in DFU gezet worden om hem te wipen.
Er zijn dus zat manieren, maar de meeste dieven jatten alles wat los en vast zit - en hebben niet perse de weet dat die knoppencombinaties mogelijk zijn; en al helemaal niet hoe DFU werkt.

Het ze dan zo moeilijk mogelijk maken met passcodes voor de aan/uit knop en bedieningspaneel niet beschikbaar is dus wel zo prettig. :P Hoe minder de standaard functies reageren op het lockscreen, hoe beter.
In 't slechtste geval geeft het je op z'n minst iets meer tijd om Find my iPhone te gebruiken of het toestel te wipen/blocken. (Als ie een internetverbinding heeft.)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 18-12-2016 16:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1