Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Philips Living Ambiance gen2 koppelen aan Hue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HGBosman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2022
Mijn vraag
Sinds kort het ik een Hue lampenset met Bridge.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000875926.jpeg
Werkt erg makkelijk en correct.
Nu heb ik al jaar en dag een Philips Living Ambiance gen2 en wilde ik proberen te kopelen.
Aan alle kanten lijken de signalen te worden verzonden en ontvangen maar zonder resultaat.
Het simpelste kopelen van op de bridgeknop drukken en de powerbutton van mijn Ambiance licht lijkt de bridge op te merken door met zijn lichtring een aantal malen te doen knipperen, enkel geen resultaat achteraf.
Lampfinder (3partyapp) geprobeert te zoeken naar lampen, nu de reactie andersom, mijn Ambiancelamp begint te knipperen om gevonden te worden, maar weer achteraf geen resultaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Deze lamp met deze soort zapper:
Afbeeldingslocatie: https://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/5b/9fd2/4e44/a99c/4c3e2892a1b1/l.jpg
Gebruikte Software naast de hue eigen software.
lampfinder.jar
Winhue3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn soort zapper blijkt niet de goede te zijn voor de officiele koppeling
Afbeeldingslocatie: http://www.knutsel.org/wp-content/uploads/2012/01/LiCo-remotes.png
geprobeerd zonder zapper maar met apps via de bridge te zoeken.

- Is er een manier om mijn lamp zichtbaar te maken voor hue.
- Zou een andere zapper een oplossing zijn die mijn lamp en mijn hue herkennen,
- Is er een software die mijn lamp niet alleen triggert maar ook daadwerkelijk vind.

Alle reacties

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 22:39

LDVC

Let's get it over with

Ik zit in dezelfde situatie, maar ben wel één stap verder geraakt.
Belangrijk is dat je de bridge reset middels de LC remote door '0' en Blauw (onderaan kleurenring) ingedrukt te houden bij je bridge, nadat je op de knop van de bridge gedrukt hebt. Dat mislukte telkens bij mij, omdat de LC Remote echt heel dicht bij de bridge moet zijn. Mijn oplossing was om de batterij cover van de remote te halen, zodat je nog dichter tegen de bridge aan komt. Als dit slaagt, dan gaan alle lampjes van de bridge uit en start hij opnieuw op.
Pas daarna kun je met je remote een touchlink naar de bridge sturen ("I" ingedrukt houden en blijven houden totdat bridge stopt met knipperen).
Doe hetzelfde bij je LC lamp en al je Hue lampen. Vervolgens kun je je LC en je Hue lampen via je LC remote bedienen en je Hue lampen zijn ook via de app te besturen (na opnieuw toevoegen). Het toevoegen van de LC aan de bridge lukt mij echter ook niet.
Touchlink vanaf de bridge komt aan (lamp knippert), maar licht wordt daarna niet groen en de bridge kan m ook niet vinden.
Iemand anders nog suggesties?

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Gvr74
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-12-2020
Het is nu 2019 is het nu gelukt de livingcolor te koppelen aan de hue?

• TaranQQ
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2020
Ik worstel ook al paar dagen met twee vroege gen 2 LC lampen (met ovale afstandsbediening). Lees hier en daar tegenstrijdige dingen sommige zeggen dat deze zeker niet verbonden kunnen worden, andere zeggen dat sommige van deze modellen verbonden kunnen worden en sommige niet. Als ik Touchlink gebruik via de Android Hue Essentials app knipperen de LC lampen dus ze krijgen wel een signaal maar tijdens het zoeken naar lampen wordt dan vervolgens niks gevonden.

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Ik heb ook een Living Colors lamp, wel gewoon met Serial number, die ik in kan geven in de Hue App. Hij vind hem dan wel, knippert even, maar komt er uiteindelijk niet bij te staan. Jammer, dus want lijkt allemaal wel te werken. Heb nog niet de Lampfinder app geprobeerd, dat staat nog op t programma (java heb ik overal gebanned, dus moet dat ergens zien te regelen). Jammer dat die functie niet gewoon in de web-app van de Hub of de Android App van Hue zit.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:54
Ik heb mijn living color will gekoppeld, maar ik had gen 3 met ronde afstandsbediening.
Pagina: 1