MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods
Vraag
Beste antwoord (via AppleFangirl op 22-12-2016 23:03)
Ja dat kan als je NAS iTunes server ondersteund bijvoorbeeld.AppleFangirl schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:04:
[...]
Ok, bedankt voor de tip want die heb ik wel idd. Als ik dat doe. Is het dan mogelijk om films te zetten op een NAS/ Time Capsule en die dan op iPhone/iPad te kijken zonder tussenkomst van een Apple TV?
Je kan ook een share aanmaken en daar naartoe verbinden met een App als infuse. Die app vind ik zelf erg goed werken als je hele grote libraries hebt. Zelfs enkele TB's is geen probleem en je kan in de app snel een video downloaden vanaf je NAS zodat je die later ergens anders (in de auto of op vakantie bv) even kan kijken. Je moet alleen wel even doorhebben hoe de mappenhierarchy werkt aangezien series met een bepaalde mapstructuur in seizoenen kan worden ingedeeld. Erg handig als je dit goed inricht.
Alle reacties
Je kan er ook voor kiezen om een externe optische drive te kopen: categorie: Optische drives
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
13:37
Gaat het je alleen om de films, dan is omzetten naar mkv een goede optie.
Overzetten van je laptop naar je macbook kan ook via het netwerk.
Ow dat vind ik ook wel een idee. Heb ik meteen iets wat ik op vakantie bijv mee kan nemen om nog losse dvd's te kijken, oude spellen mee over kan zetten etc. Nog tips waar ik op moet letten als ik er eentje wil aanschaffen?g0tanks schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:40:
DVDs rippen op Windows en dan overzetten naar je MacBook zou geen problemen moeten opleveren.
Je kan er ook voor kiezen om een externe optische drive te kopen: categorie: Optische drives
MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods
Nee menu's vind ik niet interessant. Ondertitels gebruik ik ook nooit. Dus word MKV dan.job schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:46:
Wil je de dvd-menu's bewaren? Dan moet je niets omzetten maar een letterlijke kopie maken.
Gaat het je alleen om de films, dan is omzetten naar mkv een goede optie.
Overzetten van je laptop naar je macbook kan ook via het netwerk.
En mijn windows laptop is een disease-ridden mormel. Die mag van mij niet meer op mn netwerk.
Pak dan lekker high bitrate MOV of MP4 zodat je ze ook gewoon in iTunes kan zetten.
Niet zoveel bijzonders aan zo'n optische drive. Ik zie er een paar in de lijst met 12/14 speed of USB 3.0, maar dat is eigenlijk niet het extra geld waard. Voor twee tientjes is deze prima: pricewatch: LG DVD RW 8x Slimline USB 2.0 ZwartAppleFangirl schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:46:
[...]
Ow dat vind ik ook wel een idee. Heb ik meteen iets wat ik op vakantie bijv mee kan nemen om nog losse dvd's te kijken, oude spellen mee over kan zetten etc. Nog tips waar ik op moet letten als ik er eentje wil aanschaffen?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ok, bedankt voor de tip want die heb ik wel idd. Als ik dat doe. Is het dan mogelijk om films te zetten op een NAS/ Time Capsule en die dan op iPhone/iPad te kijken zonder tussenkomst van een Apple TV?supersnathan94 schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:44:
MKV is heel leuk hoor, maar als je iets van een iPad of iPhone hebt doe dat dan vooral niet.
Pak dan lekker high bitrate MOV of MP4 zodat je ze ook gewoon in iTunes kan zetten.
Ik had er ondertussen al eentje besteld. Toevallig deze. Goede recensies op coolblue en compatibel met macOS dus dacht, prima, doe mij die maar.g0tanks schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:51:
[...]
Niet zoveel bijzonders aan zo'n optische drive. Ik zie er een paar in de lijst met 12/14 speed of USB 3.0, maar dat is eigenlijk niet het extra geld waard. Voor twee tientjes is deze prima: pricewatch: LG DVD RW 8x Slimline USB 2.0 Zwart
[ Voor 8% gewijzigd door AppleFangirl op 18-12-2016 18:15 ]
Ja dat kan als je NAS iTunes server ondersteund bijvoorbeeld.AppleFangirl schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:04:
[...]
Ok, bedankt voor de tip want die heb ik wel idd. Als ik dat doe. Is het dan mogelijk om films te zetten op een NAS/ Time Capsule en die dan op iPhone/iPad te kijken zonder tussenkomst van een Apple TV?
Je kan ook een share aanmaken en daar naartoe verbinden met een App als infuse. Die app vind ik zelf erg goed werken als je hele grote libraries hebt. Zelfs enkele TB's is geen probleem en je kan in de app snel een video downloaden vanaf je NAS zodat je die later ergens anders (in de auto of op vakantie bv) even kan kijken. Je moet alleen wel even doorhebben hoe de mappenhierarchy werkt aangezien series met een bepaalde mapstructuur in seizoenen kan worden ingedeeld. Erg handig als je dit goed inricht.
Je kan em schijnbaar ook aan je tv hangen als usb flash drive en dan een dvd kijken. Leuk.
Wat is het verschil tussen Infuse en Plex?supersnathan94 schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:51:
[...]
Ja dat kan als je NAS iTunes server ondersteund bijvoorbeeld.
Niet zoveel maar persoonlijk vind ik infuse een stukje beter en overzichtelijker. Daarnaast weet ik niet of je voor plex direct ook een plexserver nodig hebt, maar infuse werkt dus ook op een netwerk share, waar je dus met samba of afp naar toe kan in finder.AppleFangirl schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:34:
[...]
Wat is het verschil tussen Infuse en Plex?