DVD rippen in Windows 10, overzetten naar Mac?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Hallo

In verband met aanschaf nieuwe MacBook wil ik binnenkort een deel van mijn dvd collectie digitaliseren. Ik wil daarom de dvd's rippen en opslaan op mn MacBook Pro. Alleen heeft mn MacBook geen optische drive meer. Dus het rippen zal op mn oude Windows laptop moeten gebeuren. En daarna via usb stick of iets dergelijks op mn Mac zetten. Kan dit überhaupt? En hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Windows laptop draait Windows 10. MacBook draait laatste update van macOS Sierra.

Ik kan op internet wel programma's vinden om te rippen op een Mac, maar daar heb ik dus niks aan. Wat ik dan wel kan gebruiken word ik niet zo wijs uit. Ik ben voor een dame redelijk technisch. Maar absoluut geen pro ICT vaardigheden. :P

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Beste antwoord (via AppleFangirl op 22-12-2016 23:03)

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
AppleFangirl schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:04:
[...]

Ok, bedankt voor de tip want die heb ik wel idd. Als ik dat doe. Is het dan mogelijk om films te zetten op een NAS/ Time Capsule en die dan op iPhone/iPad te kijken zonder tussenkomst van een Apple TV?
Ja dat kan als je NAS iTunes server ondersteund bijvoorbeeld.

Je kan ook een share aanmaken en daar naartoe verbinden met een App als infuse. Die app vind ik zelf erg goed werken als je hele grote libraries hebt. Zelfs enkele TB's is geen probleem en je kan in de app snel een video downloaden vanaf je NAS zodat je die later ergens anders (in de auto of op vakantie bv) even kan kijken. Je moet alleen wel even doorhebben hoe de mappenhierarchy werkt aangezien series met een bepaalde mapstructuur in seizoenen kan worden ingedeeld. Erg handig als je dit goed inricht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:00

g0tanks

Moderator CSA
DVDs rippen op Windows en dan overzetten naar je MacBook zou geen problemen moeten opleveren.

Je kan er ook voor kiezen om een externe optische drive te kopen: categorie: Optische drives

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 15:47
Handbrake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

DarkUnreal

Postmaster General

de films rippen naar MKV bestanden (zat tooltjes online te vinden). en die met stick op je macbook zetten. Wellicht op je mac VLC player installeren, om de bestanden af te spelen.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

job

Wil je de dvd-menu's bewaren? Dan moet je niets omzetten maar een letterlijke kopie maken.
Gaat het je alleen om de films, dan is omzetten naar mkv een goede optie.

Overzetten van je laptop naar je macbook kan ook via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
g0tanks schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:40:
DVDs rippen op Windows en dan overzetten naar je MacBook zou geen problemen moeten opleveren.

Je kan er ook voor kiezen om een externe optische drive te kopen: categorie: Optische drives
Ow dat vind ik ook wel een idee. Heb ik meteen iets wat ik op vakantie bijv mee kan nemen om nog losse dvd's te kijken, oude spellen mee over kan zetten etc. Nog tips waar ik op moet letten als ik er eentje wil aanschaffen?

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
job schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:46:
Wil je de dvd-menu's bewaren? Dan moet je niets omzetten maar een letterlijke kopie maken.
Gaat het je alleen om de films, dan is omzetten naar mkv een goede optie.

Overzetten van je laptop naar je macbook kan ook via het netwerk.
Nee menu's vind ik niet interessant. Ondertitels gebruik ik ook nooit. Dus word MKV dan.

En mijn windows laptop is een disease-ridden mormel. Die mag van mij niet meer op mn netwerk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
MKV is heel leuk hoor, maar als je iets van een iPad of iPhone hebt doe dat dan vooral niet.

Pak dan lekker high bitrate MOV of MP4 zodat je ze ook gewoon in iTunes kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:00

g0tanks

Moderator CSA
AppleFangirl schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:46:
[...]

Ow dat vind ik ook wel een idee. Heb ik meteen iets wat ik op vakantie bijv mee kan nemen om nog losse dvd's te kijken, oude spellen mee over kan zetten etc. Nog tips waar ik op moet letten als ik er eentje wil aanschaffen?
Niet zoveel bijzonders aan zo'n optische drive. Ik zie er een paar in de lijst met 12/14 speed of USB 3.0, maar dat is eigenlijk niet het extra geld waard. Voor twee tientjes is deze prima: pricewatch: LG DVD RW 8x Slimline USB 2.0 Zwart

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
supersnathan94 schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:44:
MKV is heel leuk hoor, maar als je iets van een iPad of iPhone hebt doe dat dan vooral niet.

Pak dan lekker high bitrate MOV of MP4 zodat je ze ook gewoon in iTunes kan zetten.
Ok, bedankt voor de tip want die heb ik wel idd. Als ik dat doe. Is het dan mogelijk om films te zetten op een NAS/ Time Capsule en die dan op iPhone/iPad te kijken zonder tussenkomst van een Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
g0tanks schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:51:
[...]

Niet zoveel bijzonders aan zo'n optische drive. Ik zie er een paar in de lijst met 12/14 speed of USB 3.0, maar dat is eigenlijk niet het extra geld waard. Voor twee tientjes is deze prima: pricewatch: LG DVD RW 8x Slimline USB 2.0 Zwart
Ik had er ondertussen al eentje besteld. Toevallig deze. Goede recensies op coolblue en compatibel met macOS dus dacht, prima, doe mij die maar.

[ Voor 8% gewijzigd door AppleFangirl op 18-12-2016 18:15 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
AppleFangirl schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:04:
[...]

Je kan ook een share aanmaken en daar naartoe verbinden met een App als infuse. Die app vind ik zelf erg goed werken als je hele grote libraries hebt. Zelfs enkele TB's is geen probleem en je kan in de app snel een video downloaden vanaf je NAS zodat je die later ergens anders (in de auto of op vakantie bv) even kan kijken. Je moet alleen wel even doorhebben hoe de mappenhierarchy werkt aangezien series met een bepaalde mapstructuur in seizoenen kan worden ingedeeld. Erg handig als je dit goed inricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
Nou die optisch drive van LG is leuk dingetje zeg. Er aan gehangen en dvd startte zo op. Geen installatie whatsoever.
Je kan em schijnbaar ook aan je tv hangen als usb flash drive en dan een dvd kijken. Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
supersnathan94 schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:51:
[...]

Wat is het verschil tussen Infuse en Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
AppleFangirl schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:34:
[...]

Wat is het verschil tussen Infuse en Plex?
Niet zoveel maar persoonlijk vind ik infuse een stukje beter en overzichtelijker. Daarnaast weet ik niet of je voor plex direct ook een plexserver nodig hebt, maar infuse werkt dus ook op een netwerk share, waar je dus met samba of afp naar toe kan in finder.
Pagina: 1