Mijn vriendin en ik verhuizen binnenkort naar een nieuwbouw huurhuis met vloerverwarming als enige verwarming. Daarom zitten we een beetje met de vloerkeuze. We mogen niet verlijmen, dus linoleum, verlijmd PVC en dergelijke vallen al af. Verder gaan we er niet voor eeuwig wonen (ongeveer 4-5 jaar). Een dure vloer hoeft wat ons betreft dus ook niet.
De opties zijn:
- Click PVC
- Click laminaat
Click PVC heeft als voordeel dat het wat geschikter is voor vloerverwarming omdat het sneller de temperatuur aanneemt, maar is minstens 2 keer zo duur als laminaat. Daarnaast is het water- en vuilbestendig en werkt het niet tot nauwelijks.
Laminaat zou, indien voorzien van het juiste keurmerk, ook geschikt moeten zijn, is een stuk goedkoper maar het duurt wat langer voordat de vloer op temperatuur is. De kans bestaat dat de vloer wat gaat werken.
Het geld dat we kunnen besparen kunnen we heel mooi in andere dingen investeren.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met het een of het ander en zo ja, wat zouden jullie adviseren?
PVC:
+ Laat warmte beter door
+ Werkt niet of nauwelijks
+ Vocht- en vuilbestendig
- Duurder
Laminaat:
+ Goedkoop
- Minder geschikt voor vloerverwarming
- Kan werken
Goed om te bedenken: we blijven er dus niet voor heel lang wonen. We hebben verder ook (nog) geen kinderen dus krassen, deuken en omgestoten dingen ben ik niet zo bang voor.
In de bouwmarkt werd ons verteld dat het tegenwoordig niet meer zoveel uit maakt, behalve dat het iets minder snel warm zal worden en dat dat grotendeels met een goede ondervloer is op te lossen.
De opties zijn:
- Click PVC
- Click laminaat
Click PVC heeft als voordeel dat het wat geschikter is voor vloerverwarming omdat het sneller de temperatuur aanneemt, maar is minstens 2 keer zo duur als laminaat. Daarnaast is het water- en vuilbestendig en werkt het niet tot nauwelijks.
Laminaat zou, indien voorzien van het juiste keurmerk, ook geschikt moeten zijn, is een stuk goedkoper maar het duurt wat langer voordat de vloer op temperatuur is. De kans bestaat dat de vloer wat gaat werken.
Het geld dat we kunnen besparen kunnen we heel mooi in andere dingen investeren.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met het een of het ander en zo ja, wat zouden jullie adviseren?
PVC:
+ Laat warmte beter door
+ Werkt niet of nauwelijks
+ Vocht- en vuilbestendig
- Duurder
Laminaat:
+ Goedkoop
- Minder geschikt voor vloerverwarming
- Kan werken
Goed om te bedenken: we blijven er dus niet voor heel lang wonen. We hebben verder ook (nog) geen kinderen dus krassen, deuken en omgestoten dingen ben ik niet zo bang voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 17-12-2016 13:20 ]
If it aint fixed, it's broken.