Internetsecurity annex antivirus zinvol bij Windows 10?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
In hoeverre heeft het zin om bij het gebruik van Windows 10 prof nog te kiezen voor een extra firewall antivirusprogramma zoals bijv. Bitdefender Internet Security 2017/ Anti virus plus 2017? Of is dat eigenlijk onzin.....gebruik laptop eigenlijk voornamelijk thuis, bij vrienden of op kantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met wat Windows tegenwoordig zelf levert + een adblocker + snugger surfgedrag ben je volgens mij beter af dan met een extra antiviruspakket.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Cyphax

Moderator LNX
Borromini schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:48:
Met wat Windows tegenwoordig zelf levert + een adblocker + snugger surfgedrag ben je volgens mij beter af dan met een extra antiviruspakket.
Ik zou het door MS meegeleverde Defender echter wel uitzetten en een betere installeren. Defender komt niet echt goed uit de bus en een scanner die het beter doet hoeft geen geld te kosten.
Een andere firewall lijkt me niet zo nodig; de firewall van Windows doet het volgens mij prima :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 11:46
Wat Borrimini zegt, doe ik zelf ook. Maar er zijn betere pakketten te vinden.

Volgens https://www.av-comparatives.org/dynamic-tests/ biedt Microsoft een bescherming van 97%. F-Secure, BitDefender, Avira & Trend Micro halen echter 99,9%.

Hier vind je nog een andere test en een andere rijtje: https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Al komen BitDefender & Avira ook hier als heel erg goed uit de bus. Deze test houdt ook rekening met de bruikbaarheid & prestaties.

Je moet dan zelf even afwegen wat primeert. Als je vaak dubieuze websites bezoekt, of websites die veel reclame serveren, vreemde mailtjes krijgt, ... kun je misschien beter investeren in één van de topscanners. Je kunt dan nog kiezen of je enkel een av-scanner wilt of ook nog andere 'bescherming'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Gewoon doen wat Borrimini zegt, als je je aan de snuggere surfgedrag kan houden. Af en toe een scan met Hitman Pro doen als je je niet comfortabel voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Windows Firewall en Windows Defender voeldoen prima naar mijn idee en ik draai al een hele tijd Windows 10 (Insider Preview Fast Ring)
Pagina: 1