If it aint broke, fix it till it is!
Vraag
Alle reacties
Als je buren het net zo leuk vinden als jij, dan gaat er niemand klagen.
Wat betreft gemeente: als je niks vraagt, hoeft er ook niemand nee te zeggen.
Een boete lijkt me sterk voor het ophangen van lampjes. Beschadig je de boom of tap je energie af van een lantaarnpaal, dan lijkt me dat eerder een boete waard.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Och wat was dat toch een schitterend verhaal!ralpje schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:43:
Denk er wel even over na hoe je de lampjes van stroom gaat voorzien. Als dat iets met een verlengsnoer over het trottoir of de straat is, dan moet je wel oppassen voor een tweede laadkabelgate
En een ambtenaar zit nu al in de kerstmodus en zal de klacht volgens protocol ergens binnen 6 weken wel beantwoorden. Tegen die tijd zijn de lampjes er weer uit.
Heb je daar toevallig een linkje naar? Klinkt interessant.Ryur schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:44:
[...]
Och wat was dat toch een schitterend verhaal!
Ontopic: als je buren het prima vinden en er niet geklaagd word lijkt het mij ook dat de gemeente geen moeite zal doen om je tegen te houden.
Geen laadpaal hybride auto: Oplaadkabel over de stoep?Flamesz schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:42:
[...]
Heb je daar toevallig een linkje naar? Klinkt interessant.
Ontopic: als je buren het prima vinden en er niet geklaagd word lijkt het mij ook dat de gemeente geen moeite zal doen om je tegen te houden.
Ik denk eerder dat deze wordt bedoeld: Oplaadkabelgate: we've got her!
Hoevaak zie je wel niet dat alle lantaarnpalen in een woonwijk worden voorzien van pamfletten "Onze kees is 25 jaar"
Wat mij betreft een stuk kwalijker, grootschaliger en storend maar kan me niet heugen ooit een bericht tegengekomen zijn dat mensen hiervoor bekeurd zijn.
Dit lijkt me qua pietluttigheid een beetje gelijkwaardig met het bekeuren voor milieuvervuiling van een oud oma'tje die stukjes brood aan de eendjes voert.
Het kabelgate vraagstuk lijkt me wel iets om rekening mee te houden. Losliggende kabels kunnen namelijk gevaarlijke situaties opleveren. Hang je de kabel vanuit het raam op 5 meter hoogte dan lijkt het me stug dat je hier ook maar enig probleem mee krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 17-12-2016 16:53 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:47 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Dat is natuurlijk het hele verhaal hier. Het meest simpele is de gemeente bellen en het vragen. Maar ja, die kunnen 'nee' zeggen.JCE schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:56:
Wat zei de gemeente toen je ze dit vroeg dan?
En TS wil het eigenlijk gewoon doen, maar vraagt zich ergens nog af wat de gevolgen kunnen zijn. Dus stelt hij zijn vraag hier.
Ik zou precies hetzelfde doen.
Als je het zo vol hangt dat iemand die er langs komt zich eerst met factor 35 moet insmeren door de hoeveelheid en felle lampen of een cursus stormbaan bij de groene baretten moet volgen om zich over een zooi kabels moet begeven dan kan je wel een bezoekje verwachten maar pak het netjes aan dan is het in deze dagen ook voor de gemeente eerder een verrijking in een straat.
Of je moet net n overijverige l*l van n parkwacht hebben
Ik moet nog in overleg met de buurtjes inderdaad maar ik verwacht dat weinig weerstand. De kabel loopt via de top van de boom naar onze schuur van ruim 2 meter hoog, dit zou toch aardig buiten het bereik van de meeste objecten moeten blijven
Het aantal lampjes zou ik ook nog kunnen verlagen zodat het wat minder over the top wordt,
If it aint broke, fix it till it is!
Blijkbaar heb ik nog niet genoeg gespammed om dit te mogen lezen. Vandaar dat de zoekfunctie het niet returnede.Sjurm schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:51:
[...]
Samenvatting: Tweaker x heeft een elektrische auto en laadt die dagelijks op met een kabel die over de stoep ligt. Sacherijnige oma die in de buurt woont gaat klagen bij de gemeente, die een brief stuurt naar tweaker x dat dit niet mag. Tweaker x besluit vervolgens een mat over de kabel te leggen om het struikelgevaar te verminderen. Vervolgens wordt de auto van tweaker x bekrast en de mat gestolen. Achteraf blijkt dit 's nachts te gebeuren door eerder genoemde oma. Na een aantal herhalingen besluit tweaker x een webcam op te hangen, waarvan hij de stream deelt met het forum. Forumleden houden vervolgens de beelden in de gaten terwijl tweaker x ligt te slapen. Halverwege de nacht komt oma weer langs om de mat te stelen en forumleden bellen tweaker x wakker. Die belt op z'n beurt de politie en gaat achter oma aan. Oma wordt opgepakt door politie en vertrekt uit de wijk.Flamesz schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:47:
[...]
[...]
Blijkbaar heb ik nog niet genoeg gespammed om dit te mogen lezen. Vandaar dat de zoekfunctie het niet returnede.
Post nog even een fotootje van het resultaat.Venxir schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:45:
Thanks voor alle nuttige en ook mooie antwoorden.
Ik moet nog in overleg met de buurtjes inderdaad maar ik verwacht dat weinig weerstand. De kabel loopt via de top van de boom naar onze schuur van ruim 2 meter hoog, dit zou toch aardig buiten het bereik van de meeste objecten moeten blijven.
Het aantal lampjes zou ik ook nog kunnen verlagen zodat het wat minder over the top wordt,
[ Voor 50% gewijzigd door matroosoft op 18-12-2016 00:23 ]
Wauw, geweldig topic dat. Hele zondag gespendeerd aan het doorlezen ervanSjurm schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:51:
[...]
/Offtopic
Voor ts heb ik niet zo veel. Alleen, zoals gezegd, even overleggen met de buurt/buren
Hang maar vol die boom (ik slaap toch achter
Mijn stem koop je al voor 1 worstebroodje (en ik woon niet eens in de straatAd de Jong schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:00:
Btw aan de ts.... geen idee om welke buurt het gaat maar mocht het bij mij in de straat zijn dan is mijn stem te koop voor 2 Jumbo worstenbroodjes .....
Hang maar vol die boom (ik slaap toch achter)
Verder zou ik of de wijkagent bellen of het gemeentehuis of gewoon doen..
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Ik weet niet of er in ts zijn omgeving iets dergelijks is anders kan je het daar posten en vragen wat ze er van vinden.