Mag ik kerstverlichting in een gemeente boom hangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 17:35
Ik wil graag 1 boom in onze straat voorzien van kerstverlichting
(450 lampjes). het is een "boompje" van 3 a 3.5 meter en staat voor ons huis .

Maar mag dit eigenlijk wel voordat ik overenthousiast alles heb opgehangen en vervolgens een boete o.i.d. aan mijn broek krijg?

Het geheel gaat op een tijdklok geregeld worden dus het zal niet de heel dag door branden.

If it aint broke, fix it till it is!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Goed dat je hierover nadenkt! Ik zou even de gemeente bellen, die kunnen je het beste helpen. Het kan best zijn dat ze aangeven dat te dogen, en staat waarschijnlijk los van het feit of het wel of niet mag ('wettelijk').

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13
Wat vinden de buren daarvan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Officieel vast niet. Maar wat maakt het uit, als je het wilt zou ik het gewoon doen. Als je een brief of boete krijgt gewoon de media opzoeken, is een leuk verhaal ("chagrijnige ambtenaar eist dat bewoner kerstlampjes uit de gemeenteboom haalt" is natuurlijk een prachtige kop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat pacificocean zegt. Toevallig gisteren National Lampoon's Christmas Vacation gekeken :-)

Als je buren het net zo leuk vinden als jij, dan gaat er niemand klagen.
Wat betreft gemeente: als je niks vraagt, hoeft er ook niemand nee te zeggen.

Een boete lijkt me sterk voor het ophangen van lampjes. Beschadig je de boom of tap je energie af van een lantaarnpaal, dan lijkt me dat eerder een boete waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:49
Het mag officieel vast niet maar zolang er niemand klaagt denk ik niet dat je er problemen mee krijgt.Ik zou gewoon even overleggen met de buren en als die er geen probleem van maken dan gewoon ophangen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 10:25

ralpje

Deugpopje

Denk er wel even over na hoe je de lampjes van stroom gaat voorzien. Als dat iets met een verlengsnoer over het trottoir of de straat is, dan moet je wel oppassen voor een tweede laadkabelgate ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:49
ralpje schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:43:
Denk er wel even over na hoe je de lampjes van stroom gaat voorzien. Als dat iets met een verlengsnoer over het trottoir of de straat is, dan moet je wel oppassen voor een tweede laadkabelgate ;)
Och wat was dat toch een schitterend verhaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gewoon doen. Kerst is toch een tijd voor gezellig en aardig doen tegen elkaar?
En een ambtenaar zit nu al in de kerstmodus en zal de klacht volgens protocol ergens binnen 6 weken wel beantwoorden. Tegen die tijd zijn de lampjes er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:13
Ryur schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:44:
[...]

Och wat was dat toch een schitterend verhaal! _/-\o_
Heb je daar toevallig een linkje naar? Klinkt interessant.

Ontopic: als je buren het prima vinden en er niet geklaagd word lijkt het mij ook dat de gemeente geen moeite zal doen om je tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
De kans is klein dat het van de gemeente mag als je het vraagt. Ik zou me eerder zorgen maken om de buren, als die het niet goed vinden wordt er vanzelf een ambtenaar opgetrommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Flamesz schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:42:
[...]

Heb je daar toevallig een linkje naar? Klinkt interessant.

Ontopic: als je buren het prima vinden en er niet geklaagd word lijkt het mij ook dat de gemeente geen moeite zal doen om je tegen te houden.
Geen laadpaal hybride auto: Oplaadkabel over de stoep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gewoon doen. Zal ongetwijfeld ergens in kleine lettertjes staan dat het officieel niet mag maar kans dat dit nageleefd zal worden in nihil.
Hoevaak zie je wel niet dat alle lantaarnpalen in een woonwijk worden voorzien van pamfletten "Onze kees is 25 jaar"
Wat mij betreft een stuk kwalijker, grootschaliger en storend maar kan me niet heugen ooit een bericht tegengekomen zijn dat mensen hiervoor bekeurd zijn.
Dit lijkt me qua pietluttigheid een beetje gelijkwaardig met het bekeuren voor milieuvervuiling van een oud oma'tje die stukjes brood aan de eendjes voert. 8)7

Het kabelgate vraagstuk lijkt me wel iets om rekening mee te houden. Losliggende kabels kunnen namelijk gevaarlijke situaties opleveren. Hang je de kabel vanuit het raam op 5 meter hoogte dan lijkt het me stug dat je hier ook maar enig probleem mee krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 17-12-2016 16:53 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:47 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
JCE schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:56:
Wat zei de gemeente toen je ze dit vroeg dan?
Dat is natuurlijk het hele verhaal hier. Het meest simpele is de gemeente bellen en het vragen. Maar ja, die kunnen 'nee' zeggen.
En TS wil het eigenlijk gewoon doen, maar vraagt zich ergens nog af wat de gevolgen kunnen zijn. Dus stelt hij zijn vraag hier.
Ik zou precies hetzelfde doen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:40
Gewoon zorgen dat alles netjes hangt zonder overlast voor de buren/passanten dan is er vaak niets aan de hand.

Als je het zo vol hangt dat iemand die er langs komt zich eerst met factor 35 moet insmeren door de hoeveelheid en felle lampen of een cursus stormbaan bij de groene baretten moet volgen om zich over een zooi kabels moet begeven dan kan je wel een bezoekje verwachten maar pak het netjes aan dan is het in deze dagen ook voor de gemeente eerder een verrijking in een straat.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnMercable
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-05 10:13
Bij ons in de straat (Rotterdam) wordt de boom voor de deur ook elk jaar versierd (incl.) verlichting. De buren die dit doen hebben geen toestemming gevraagd (en zijn nog nooit gewaarschuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 23:36
Gewoon doen, gezellig toch?

Of je moet net n overijverige l*l van n parkwacht hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 17:35
Thanks voor alle nuttige en ook mooie antwoorden :).

Ik moet nog in overleg met de buurtjes inderdaad maar ik verwacht dat weinig weerstand. De kabel loopt via de top van de boom naar onze schuur van ruim 2 meter hoog, dit zou toch aardig buiten het bereik van de meeste objecten moeten blijven :).

Het aantal lampjes zou ik ook nog kunnen verlagen zodat het wat minder over the top wordt, ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:13
Blijkbaar heb ik nog niet genoeg gespammed om dit te mogen lezen. Vandaar dat de zoekfunctie het niet returnede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05

matroosoft

Lone Christian

Flamesz schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:47:
[...]

[...]

Blijkbaar heb ik nog niet genoeg gespammed om dit te mogen lezen. Vandaar dat de zoekfunctie het niet returnede.
Samenvatting: Tweaker x heeft een elektrische auto en laadt die dagelijks op met een kabel die over de stoep ligt. Sacherijnige oma die in de buurt woont gaat klagen bij de gemeente, die een brief stuurt naar tweaker x dat dit niet mag. Tweaker x besluit vervolgens een mat over de kabel te leggen om het struikelgevaar te verminderen. Vervolgens wordt de auto van tweaker x bekrast en de mat gestolen. Achteraf blijkt dit 's nachts te gebeuren door eerder genoemde oma. Na een aantal herhalingen besluit tweaker x een webcam op te hangen, waarvan hij de stream deelt met het forum. Forumleden houden vervolgens de beelden in de gaten terwijl tweaker x ligt te slapen. Halverwege de nacht komt oma weer langs om de mat te stelen en forumleden bellen tweaker x wakker. Die belt op z'n beurt de politie en gaat achter oma aan. Oma wordt opgepakt door politie en vertrekt uit de wijk. :)
Venxir schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:45:
Thanks voor alle nuttige en ook mooie antwoorden :).

Ik moet nog in overleg met de buurtjes inderdaad maar ik verwacht dat weinig weerstand. De kabel loopt via de top van de boom naar onze schuur van ruim 2 meter hoog, dit zou toch aardig buiten het bereik van de meeste objecten moeten blijven :).

Het aantal lampjes zou ik ook nog kunnen verlagen zodat het wat minder over the top wordt, ;)
Post nog even een fotootje van het resultaat. :)

[ Voor 50% gewijzigd door matroosoft op 18-12-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Wauw, geweldig topic dat. Hele zondag gespendeerd aan het doorlezen ervan :') heerlijk.
/Offtopic

Voor ts heb ik niet zo veel. Alleen, zoals gezegd, even overleggen met de buurt/buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Btw aan de ts.... geen idee om welke buurt het gaat maar mocht het bij mij in de straat zijn dan is mijn stem te koop voor 2 Jumbo worstenbroodjes .....
Hang maar vol die boom (ik slaap toch achter :D )

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 08:32

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ad de Jong schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:00:
Btw aan de ts.... geen idee om welke buurt het gaat maar mocht het bij mij in de straat zijn dan is mijn stem te koop voor 2 Jumbo worstenbroodjes .....
Hang maar vol die boom (ik slaap toch achter :D )
Mijn stem koop je al voor 1 worstebroodje (en ik woon niet eens in de straat :*) )

Verder zou ik of de wijkagent bellen of het gemeentehuis of gewoon doen..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Waar ik net aan zat te denken, wij hebben een buurtapp groep en we zijn met een (heel) aantal wijkgenoten aangesloten bij Nextdoor.
Ik weet niet of er in ts zijn omgeving iets dergelijks is anders kan je het daar posten en vragen wat ze er van vinden.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier hangen de overburen elk jaar kerstverlichting aan de leuning van de bruggetjes naar hun huizen. Prachtig gezicht een nog nooit iets gehoord van de gemeente.
Pagina: 1