• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb een raar probleem en ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd maar geen van alle werkt tot nu toe. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ik heb 2 monitoren, beide aangesloten via hdmi aansluiting. Met opstarten gaan beide monitoren aan (je ziet dan het standaard moederbord scherminfo) met invoeren van de door mij ingestelde bitlocker code staan de monitoren ook nog aan. Maar zodra Windows vraagt om mijn gebruikersnaam en wachtwoord gaat het andere scherm uit.

Het vreemde is dat dit alleen de eerste keer gebeurd, nadat de computer een langere tijd uit heeft gestaan. Als ik de computer opnieuw opstart (start - afsluiten - minuut wachten - aanknop computer) dan blijven ze beide aan.

Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd. Driver update, driver verwijderen, kabels verwisselen, hdmi poort omdraaien.
Maar het lijkt mij echt een driver probleem (of brakke videokaart?).

Wie kan mij verder helpen?

MSI Radeon RX 470 Gaming X 4GB icm
ASUS H170 Pro Gaming en windows 10 pro.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Zijn het 2 dezelfde monitoren?
En steeds gaat dezelfde monitor uit of die op dezelfde HDMI poort?
Wat gebeurt er na het inloggen?
Bij beeldscherminstellingen zie je wel gewoon 2 monitors nog staan?

[ Voor 34% gewijzigd door centr1no op 17-12-2016 12:39 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:46

MsG

Forumzwerver

Na het inloggen blijft het tweede scherm uit? Ik heb 3 schermen en het Windows-inlogscherm zie ik namelijk ook maar op 1 scherm, maar als ik ben ingelogd zie ik wel weer beeld op 3 schermen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• freestyler2
  • Niet online
centr1no schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:34:
Zijn het 2 dezelfde monitoren?
En steeds gaat dezelfde monitor uit of die op dezelfde HDMI poort?
Wat gebeurt er na het inloggen?
Bij beeldscherminstellingen zie je wel gewoon 2 monitors nog staan?
Het zijn 2 dezelfde monitoren en het is elke keer de NIET hoofdscherm die in standby gaat.
Dus welke poort het is maakt niet uit.
Op het moment dat ie uit is, zie je de 2e monitor ook niet staan bij beeldscherm instellingen

Monitoren zelf zijn overigens Dell S2415H

[ Voor 3% gewijzigd door freestyler2 op 17-12-2016 13:38 ]

• freestyler2
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:36:
Na het inloggen blijft het tweede scherm uit? Ik heb 3 schermen en het Windows-inlogscherm zie ik namelijk ook maar op 1 scherm, maar als ik ben ingelogd zie ik wel weer beeld op 3 schermen.
Voor/tijdens het inloggen al, dus eigenlijk op het moment dat Windows echt aan gaat, gaat de niet hoofdscherm monitor uit. Na het inloggen blijft de monitor ook uit staan.

Overigens als ik dan de hdmi kabel eruit en er weer in stop, terwijl de computer aan staat, gaat de monitor wel weer aan...

• centr1no
freestyler2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:34:
[...]

Het zijn 2 dezelfde monitoren en het is elke keer de NIET hoofdscherm die in standby gaat.
Dus welke poort het is maakt niet uit.
Op het moment dat ie uit is, zie je de 2e monitor ook niet staan bij beeldscherm instellingen

Monitoren zelf zijn overigens Dell S2415H
De beelscherminstellingen van Windows of van CCC?

• freestyler2
  • Niet online
centr1no schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:52:
[...]

De beelscherminstellingen van Windows of van CCC?
Van windows, 1920x1080

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De nieuwe Crimson Relive driver heeft een HDMI Cable checker, heb je deze al eens geprobeert?

Met mijn werklaptop heb ik eenzelfde probleem dat met HDMI de monitor niet meer uit standby komt tenzij ik de kabel er opnieuw instop. Deze heeft dan wel een Nvidia kaart (mjah HDMI staat bekend om rare kuren :P).

• centr1no
Hoe heb je CCC ingesteld staan dan?

• freestyler2
  • Niet online
centr1no schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:23:
Hoe heb je CCC ingesteld staan dan?
Hoe bedoel je dit precies? Ik ga er vanuit dat je met ccc, catalyst control center bedoeld.

Maar ik heb eerlijk gezegd geen ccc geïnstalleerd staan. Enkel de driver van (bijgeleverde) cd heb ik geïnstalleerd staan. (die ik overigens later pas heb geïnstalleerd omdat de standaard door Windows herkende driver ook hetzelfde probleem geeft.

• freestyler2
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:08:
De nieuwe Crimson Relive driver heeft een HDMI Cable checker, heb je deze al eens geprobeert?

Met mijn werklaptop heb ik eenzelfde probleem dat met HDMI de monitor niet meer uit standby komt tenzij ik de kabel er opnieuw instop. Deze heeft dan wel een Nvidia kaart (mjah HDMI staat bekend om rare kuren :P).
Zou het probleem dan met een hdmi > dvi converter dan een oplossing kunnen zijn? Want ik ga dus echt niet elke keer de stekker eruit en erin stoppen. Als de hdmi aansluiting niet goed zou zijn, dan betekent dat lijkt mij gewoon een defect en recht op garantie? Maar ik heb het idee dat er bij mij wat anders aan de hand is.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had hetzelfde met mijn 290x + 3 schermen (2 x DVI/1 x HDMI).

Als computer aan ging, buitenste 2 schermen gaven beeld, zodra windows geladen was en WW scherm kwam gingen buitenste op zwarte en middelste aan.

Nu met GTX1080 (1 x DVI-D, 1x HDMI, 1x DP->DVI ) blijven buitenste uit en gaat alleen middelste aan als de computer aan gaat, pas in windows gaan de buitenste 2 aan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• centr1no
freestyler2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:24:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Ik ga er vanuit dat je met ccc, catalyst control center bedoeld.

Maar ik heb eerlijk gezegd geen ccc geïnstalleerd staan. Enkel de driver van (bijgeleverde) cd heb ik geïnstalleerd staan. (die ik overigens later pas heb geïnstalleerd omdat de standaard door Windows herkende driver ook hetzelfde probleem geeft.
Je gaf in je TS aan dat je een driver update had gedaan. Maar je hebt dus niet de nieuwste drivers gedownload?
Of stond de Crimson software al op de cd?

• freestyler2
  • Niet online
centr1no schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:46:
[...]

Je gaf in je TS aan dat je een driver update had gedaan. Maar je hebt dus niet de nieuwste drivers gedownload?
Of stond de Crimson software al op de cd?
Crimson nu geïnstalleerd, en vandaag had ik het probleem niet. Even de rest van de week afwachten maar het lijkt vooralsnog hiermee dus opgelost.

• freestyler2
  • Niet online
Om toch nog even iedereen te bedanken voor alle feedback, ik had het al vermeld maar toch nogmaals de bevestiging, probleem is opgelost met Crimson software.

Pagina: 1