Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 21:23
Mijn vraag

Ik gebruik al een tijdje mijn Asus t100 en hij weekt nog prima, maar hij laadt nauwelijks op. De originele adapter en kabel zijn al een hele tijd geleden overleden, dus nu gebruik in andere niet originele micro USB laders.
het probleem: als ik wil werken en tegelijkertijd oplaad dat loopt ie alsnog terug in accu percentage. Dus ik zorg dat ie elke nacht helemaal vol zit, maar dat lukt ook nauwlijks, na 10 uur laden zit ie net op 90%.
Moet ik weer een originele adapter kopen? Zit er een soort beveiliging op het adaptertje op de kabel die detecteerd of het een originele is (zoiets had ik ook ergens gehoord). Wat is jullie ervaring met laden?
Ik draai Windows 10 en heb ook de laatste bios opdagen gedaan.

Beste antwoord (via Gaitie op 19-12-2016 17:02)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
gerritboeve schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:43:
dus nu gebruik in andere niet originele micro USB laders.
Welke gebruik je precies?
Zit er een soort beveiliging op het adaptertje op de kabel die detecteerd of het een originele is (zoiets had ik ook ergens gehoord). Wat is jullie ervaring met laden?
Ik heb zelf ook een T100 en die laad ik met verschillende opladers op. De standaard meegeleverde oplader laad het snelste maar dat is ook een 3A oplader. Mijn andere twee laders werken ook prima, maar wel iets langzamer, dat zijn 2A en 2,1A laders.

Maar elk andere fatsoenlijke voeding tussen de 2A en 3A zou moeten werken. Bijvoorbeeld die van de Ikea, voor €7,99.
Mastermind schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:23:
Ja dat komt omdat hij onvoldoende vermogen levert.
Je zou deze kunnen bestellen, aan de reacties te zien werkt deze goed:
https://www.aliexpress.co...A-Tablet/32619544411.html
Koop aub geen voedingen uit China. Ik ken er werkelijk geen één die fatsoenlijk werkt en veilig is.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 19-12-2016 11:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 12:53

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
gerritboeve schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:43:
dus nu gebruik in andere niet originele micro USB laders.
Welke gebruik je precies?
Zit er een soort beveiliging op het adaptertje op de kabel die detecteerd of het een originele is (zoiets had ik ook ergens gehoord). Wat is jullie ervaring met laden?
Ik heb zelf ook een T100 en die laad ik met verschillende opladers op. De standaard meegeleverde oplader laad het snelste maar dat is ook een 3A oplader. Mijn andere twee laders werken ook prima, maar wel iets langzamer, dat zijn 2A en 2,1A laders.

Maar elk andere fatsoenlijke voeding tussen de 2A en 3A zou moeten werken. Bijvoorbeeld die van de Ikea, voor €7,99.
Mastermind schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:23:
Koop aub geen voedingen uit China. Ik ken er werkelijk geen één die fatsoenlijk werkt en veilig is.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 19-12-2016 11:55 ]