Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Deze week heb ik op mijn Netgear R7000 Xwrt-Vortex geinstalleerd. Voor mij geen Netgear bug meer! Nu heb ik wel een paar dagen met mijn 'oude' 4th gen Airport Extreme gedraaid en vond het wel leuk dat ik meteen een IPv6 adres kreeg en daarmee ook alle apparaten binnen mijn netwerk.

Als ik echter de R7000 met Xwrt op IPv6 "native" zet moet ik nog vanalles opgeven, dat was met de Airport niet nodig. Kan ik de R7000 op eenzelfde manier laten functioneren als de Airport zonder handmatige instellingen, en toch IPv6 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat je moet instellen is nogal afhankelijk van je provider. Welke provider heb je en welke instellingen vraagt je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
Bigs schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:22:
Wat je moet instellen is nogal afhankelijk van je provider. Welke provider heb je en welke instellingen vraagt je router?
Ik heb deze tutorial gevolgd maar dan moet ik de volgende informatie opgeven:
  1. Please fill information in “IPv6 Prefix”, “Prefix Length” and “IPv6 Gateway” of item—“IPv6 IP Setting” from ISP.
  2. Please fill information in “IPv6 DNS Server” of “IPv6 DNS Setting” from ISP.
Omdat ik in China zit denk ik niet dat jullie daarmee kunnen helpen, zo ja (China Telecom FTTH), dus het liefst krijg ik de R7000 in dezelfde modus die de Airport Extreme uit zichzelf heeft, want dat werkt! Ik neem aan dat IPv6 ook gewoon DHCP kent die dit configureert?

[ Voor 3% gewijzigd door MahRain op 17-12-2016 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je geen DHCPv6-PD optie? Volgens mij is dat wat de AirPort ook standaard gebruikt. Je router krijgt de gegevens die jij noemt dan door van je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
Ik heb Disable, Native, Static IPv6, Passthrough, FLET's IPv6 service, Tunnel 6to4, Tunnel 6in4, Tunnel 6rd.