Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc €1200-1300

Pagina: 1
Acties:

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:36
Beste Tweakers,

Mijn excuses als het beetje chaotisch is geschreven. En voor de lange tekst..
Alvast wil ik een build bouwen en zal deze voor februari kopen. Ik hoop dat de prijzen na kerst beetje gaan zakken. Tevens wacht ik ook eventjes af op de nieuwe AMD processors

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Ik wil op ultra hoog niveau kunnen gamen.Games zoals: GTA 5, Far Cry, Division, Battlefield 1, Rainbow Six Siege, Mafia 3, Squad, Assass Creed, Company of Heroes 2, Metro, FPS en nieuwere games.
  • Films kijken op pc 720/1080 resolutie. Zowel met koptelefoon als via de speakers.
  • Muziek luisteren van mijn harde schijf. Zowel met koptelefoon als via de speakers.
  • Binnen 2 jaar stap ik over op een 1440 scherm. Misschien met g-sync functie
  • Tenslotte: websurfen, tekstverwerking.Misschien later ook naar mijn tv streamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1200-1400 Euro . (incl verzendkosten). Liever naar de 1200 Euro dan 1400 Euro.
Ik ga hem samen met een vriend in elkaar zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD1002FAEX, 1TB
pricewatch: WD Elements Portable 1TB Zwart
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370 Zwart
pricewatch: Logitech Z323
pricewatch: Sennheiser PC 350
pricewatch: Crucial BX100 250GB
pricewatch: Intel X25-M SSDSA2M080G2R5 80GB
pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Gamer
  • SSD: 250 GB (nieuw in verpakking) . Enkel voor Windows en gerelateerde software
  • Harde Schijf: WD Black 1 TB: (Opslag van films.)
  • Externe Harde schijf: WB 1 TB (Opslag voor documenten/muziek)
  • Geluidskaart: Creative Soundblaster X-FI Xtreme Gamer PCI 2.2. Past zeker niet op een PCI
  • Goedkoop toetsenbord met muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,-€ 206,-
1MSI B150 GAMING M3€ 104,90€ 104,90
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 469,50€ 469,50
1Creative X-Fi Xtreme Gamer€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 24,95€ 24,95
1ESET Smart Security 2015 - 1 PC - 1 jaar€ 35,34€ 35,34
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 128,95€ 128,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.309,54

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Al ben ik dik tevreden met mijn huidige Intel I5- en Sapphire 5850.
Iedereen kiest voor Intel dan schaap ik hen achterna.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Furture proof
Mijn huidige pc is nu zeven jaar oud. Ik merk dat ik veel games niet (soepel )kan spelen.
Mijn nieuwe pc moet voor de komende 5-7 jaar furture proof zijn.
Na vijf-zes jaar mogen de instellingen bijvoorbeeld ook op ‘high/very high’ gezet worden.

Processor
Had een beslissing gemaakt voor de I5. lees ik dit:
Dus toch een I7?
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:04:
Voor BF1 multiplayer is een i7 niet overbodig. Bijna een must.
Proceskoeler
Ik heb een andere uitgekozen, dan de gene die het vaker wordt aangeraden.Ik weet alleen niet of deze processor in mijn behuizing past. Hij is nogal groot. Die andere proceskoelers zijn lastig te monteren. Dit heb ik bij mijn 2 andere proceskoelers zelf ondervonden. Met al gevolg de pootjes van de professoren afbraken. Vandaar deze koeler.

Aantal dB
Mijn pc moet echt (muis)stil zijn vooral als ik naar films kijk.
Als ik zware games speel, dan mag hij wel wat geluid maken. Maar liever niet veel!

Moederbord
Indien een geluidskaart niet nodig is, dan goed geluid op moederbord.
Als het geluid veel beter is dan de 1150 sockets dan verkies ik voor een 1151 socket.
Wat verandert dan nog meer aan mijn build? Ik blijf bij GTS/MSI

Energieverbruik
Omdat ik een beetje aan het milieu(geld) denk. Wil ik een zo’n energielaag mogelijke pc bouwen.
Pc staat toch best lang aan. Maar niet als mijn performances daardoor minder word. …

Behuizing
Voor mijn behuizing moet het een ruime kast zijn. Zodat alle hardware er makkelijk inpast. Met daarbij een goede kabelmanagement. Ik maak haast nooit de kast open. Maar als ik de kast open maak, moet het verzorgd uitzien.
Ik hoef verder ook gekleurde hardwaren of lichtjes te hebben. Liefst beetje een subtiele kast.
Ik gebruik zeer zelden mijn cd speler. Ik heb hem niet in het lijstje opgenomen. Maar als plek is om later een alsnog erin te zetten. Hou ik deze optie graag open.

Virusscanner
Op Tweakers Pricewatch heb ik voor Eset gekozen. Als ik de filters op Windows 10 zet. Dan is er niets voor Eset te vinden.
(klik) Is dit een goede deal? Ik kan toch gewoon volstaan met NOD32 en niet de Internet Security?
Online Bankier- en Betaalbeveiliging doe ik niet zo vaak.
EDIT: ah het addertje onder het gras. Je moet 2 exemplaren aanschaffen :(

Voeding
Modulair van 450 W

Geluidskaart
Als het geluid veel mooier klinkt dan mijn onboad geluid dan wil ik een geluidskaart. Ik ben geen audiofiel. Heb een Sennheiser PC 350/ Logitech Z323. Ik lees dat het over het algemeen dan weinig zin heeft. Kiest men tegenwoordig daarom geen geluidskaart meer?

Monitor
Ik behoud voorlopig mijn Samsung Syncmaster P2370. En zal binnen twee jaar overstappen op een monitor (1440x resolutie). met misschien g-sync.
Tenzij het "verstandiger" is om nu het monitor te kopen dan over twee jaar. Ik weet dat het zonde is een 1070 kaart te gebruiken op een 1080 monitor.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of het spelen op een hogere resolutie zoveel meer waarde heeft. Op youtube filmpjes zie ik haast nauwelijks een verschil.

Videokaart:
Ik heb geen idee welke 1070 kaart ik moet kiezen. Er zit nauwelijks verschil tussen de kaarten toch? MSI= bekend merk. Toch heb ik voor deze videokaart gekozen, zie review van Hardware

Ga je overklokken?
neen

Wat verwacht je van ons?
Ik heb geen verstand van pc zaken. In de afgelopen tijd heb ik een aantal lijstjes bij elkaar gevoegd tot mijn lijst.
Ik wil weten of alles past en werkt.
Beetje koffiedik kijken. Is het wachten waard op de nieuwe cpu's en moederbordchipsets?
Graag mijn gestreepte vragen beantwoorden.

Super bedankt voor jullie moeite!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Processor
Had een beslissing gemaakt voor de I5. lees ik dit:
Dus toch een I7?
Trend is inderdaad wel dat games steeds beter gebruik maken van meerdere cores en hyperthreading. Vanuit dat oogpunt zou met dit budget een i7 niet misstaan.
Mijn pc moet echt (muis)stil zijn vooral als ik naar films kijk.
Als ik zware games speel, dan mag hij wel wat geluid maken. Maar liever niet veel!
Veel gpu's laten de ventilatoren pas aanslaan vanaf x temperatuur. Grote kans dat je dit met een filmpje niet eens aantikt. CPU fan zal waarschijnlijk eerder draaien maar dergelijke settings zijn vaak te wijzigen. Zet de setting op b.v. 60c en je hebt tot die temp praktisch een passief gekoeld systeem.
Omdat ik een beetje aan het milieu(geld) denk. Wil ik een zo’n energielaag mogelijke pc bouwen.
Pc staat toch best lang aan. Maar niet als mijn performances daardoor minder word. …
Performance = energieverbruik
De snelheid van een ferrari met het verbruik van een fiat panda is ook niet logisch.
Uiteraard valt er wel een beetje te Tweaken op specifieke iets zuinigere onderdelen maar hier ga je zeker de poolcirkel niet mee redden
Op Tweakers Pricewatch heb ik voor Eset gekozen. Als ik de filters op Windows 10 zet. Dan is er niets voor Eset te vinden.
(klik) Is dit een goede deal? Ik kan toch gewoon volstaan met NOD32 en niet de Internet Security?
Online Bankier- en Betaalbeveiliging doe ik niet zo vaak.
Win 10 heeft een ingebouwde virusscanner die in principe zijn werk vrij redelijk doet. Meeste virussen komen uiteindelijk binnen door naïeve "gefeliciteerd, u bent de miljoenste bezoeker"-klikkers. Hier gaat zelfs de meest dure scanner niet tegen werken.
Geluidskaart
Als het geluid veel mooier klinkt dan mijn onboad geluid dan wil ik een geluidskaart. Ik ben geen audiofiel.
"mooi" is relatief maar als je geen audiofiel bent durf ik gerust te beweren dat een losse kaart geen meerwaarde gaat bieden
Tenzij het "verstandiger" is om nu het monitor te kopen dan over twee jaar. Ik weet dat het zonde is een 1070 kaart te gebruiken op een 1080 monitor.
Absoluut niet verstandiger als je het momenteel niet nodig denkt te hebben. Monitor zal over 2 jaar namelijk een stuk goedkoper zijn;)
Gtx 1070 op 1080p is daarnaast ook niet per definitie "zonde"
1. Je gaat meer fps pakken
2. Je hebt het zelf over "future proof" met een 1070gtx op 1440p zoek je anno 2016 al grenzen op, laat staan over 7 jaar.
Is het wachten waard op de nieuwe cpu's en moederbordchipsets?
Vraag kun je enkel zelf beantwoorden door in te vullen hoe groot de noodzaak is. Op zeer korte termijn staan er niet al te gekke ontwikkelingen te wachten. Echter als je maar lang genoeg wacht wordt uiteindelijk alles goedkoper. Als je over drie jaar een IPhone 7 nodig hebt ben je ook "dom" als je deze nu al aanschaft. Toestel is over 3 jaar namelijk een factor weet ik veel goedkoper.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of het spelen op een hogere resolutie zoveel meer waarde heeft. Op youtube filmpjes zie ik haast nauwelijks een verschil.
Meerwaarde is natuurlijk weer volledig subjectief. In theorie levert een hogere resolutie een scherper/mooier beeld op. Gaat echter wel ten koste van de fps. Daarnaast natuurlijk de vraag of de YouTube video daadwerkelijk op 1440p gerenderd is en of er niet een flinke dosis compressie overheen gegoten is.

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 17-12-2016 03:14 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• noud
Bedankt voor je moeite. Ik zal mijn build aanpassen naar een I7

Deze Tweakers zeggen, laat de I7 vallen en kies voor I5
@Matthiassnoep, tjonas. Waarom zijn jullie zo overtuigd, dat je de I5 boven voor de I7 kiest.
Matthiassnoep schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:39:
Persoonlijk zou ik toch voor een i5 gaan, en de ssd veranderen in een crucial MX300 met 525GB.
tjonas schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:14:
Beste,
ik zie voor het spelen van de games die je speelt niet echt het nu in van I7 en een 1070 zeker al niet om te gamen op 1080p. En persoonlijk zou ik toch voor een 1440p ips scherm gaan.

Zijn spellen waren Gaming CS-GO , Witcher 3 , Far Cry series , MGS series , GTA V
Mijn voeding is toch okay? Meer vermogen heeft volgens mij weinig zin?

De koeler heb ik ook eraf gehaald. Stockkoeler zal misschien voldoende moeten zijn.

Als meerdere mensen kunnen beamen dat Eset virusscanner overbodig is. Dan haal ik hem van de lijst.
Ik wil met mijn nieuwe pc zoveel mogelijk tot het 'niet netjes downloaden' beperken.

Ik heb een random moederbord gepakt. Eentje die vaker bij de I7 gekozen wordt.

Wat is het grote verschil tussen MSI B150 GAMING M3 en MSI Z170A SLI Plus.
Behalve SLI (die ga ik nooit gebruiken) en 1 pci slot minder.
En een extra audio uitgang erbij. S/PDIF. (ga ik ook niet gebruiken, denk ik. Ik blijf bij mijn geluidsappartuur.
(moment volgens mij past de B150 niet op een I7. De sockets kloppen wel. Ik zie het al ik heb een Z bordje nodig)

Mijn nieuwe I7 build

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 334,80€ 334,80
1MSI B150 GAMING M3€ 104,90€ 104,90
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 469,50€ 469,50
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,49€ 19,49
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 128,95€ 128,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.329,04

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:15

ABD

Als je over 2 jaar een nieuwe monitor gaat kopen, zou ik nu een RX470/RX480/GTX1060 kopen en wanneer ik die monitor zou vervangen tegerlijkertijd een videokaart aanschaffen die die monitor vlekkeloos kan aansturen op de resolutie en frequentie die er gevraagd wordt. Die 1070 is veel te krachtig en duur om 2 jaar lang op 1080p te gaan gebruiken. Over 2 jaar kan je voor het verschil wat je nu bespaart een kaart kopen die minstens zo snel is als de 1070.

Juist omdat je niet weet of de GTX1070 voldoet aan je nieuwe monitor en de spellen die je dan speelt lijkt mijn voorstel verstandiger.

Overigens komen de nieuwe AMD Ryzen en Intel Kaby Lake processoren volgende maand uit. Ook iets om mee te nemen.

Edit: ik denk dat je veel teveel geld uit wil geven voor een systeem dat je niet nodig hebt. Ik zou zeker geen i7 kopen als je al die tijd op 1080p gaat spelen en daarna naar 1440p gaat. Dat is volstrekt onnodig, ook die i5 6500 is overkill. Zelfs als je besluit toch naar 4K te gaan, dan nog ligt het vooral aan de videokaart of je systeem het trekt. Zolang je gaat zitten vissen welke monitor je misschien gaat kopen over 2 jaar en je al die tijd op 1080p gaat spelen, zou ik je aanraden het bij een i5+RX480 te houden. En bespaar op de koeler want die Noctua is onnodig duur. De standaard Intel koeler is meer dan genoeg als je niet gaat overklokken(en dan heb je een K versie nodig+ Z170 bordje)EN als je wat minder herrie wilt is een Arctic Freezer i32 meer dan voldoende.

Die i7 moet je alleen aanschaffen als je nu 1440p gaat gamen en over 2 jaar op 4K gaat gamen m.b.v. een nieuwe videokaart, vind ik.

[ Voor 50% gewijzigd door ABD op 17-12-2016 18:07 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

noud schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:42:
[...]
Bedankt voor je moeite. Ik zal mijn build aanpassen naar een I7

Deze Tweakers zeggen, laat de I7 vallen en kies voor I5
@Matthiassnoep, tjonas. Waarom zijn jullie zo overtuigd, dat je de I5 boven voor de I7 kiest.
Laat ik het even relativeren.
Met de huidige games volstaan de i5 cpu's ruimschoots om lekker te gamen op 1440p.
I7 zal momenteel geen significante meerwaarde bieden, hooguit paar fps meer.
Op middellange termijn gaan games echter meer/beter om met meerdere cores en hyperthreading waardoor i7 'grotere' meerwaarde gaat bieden, plus daarnaast de wat hogere base clock die deze cpu's sowieso bieden.
Voor pure gaming, is de gpu in praktijk het eerste dat gaat bottlenecken en kan mobo/voeding/cpu als basis dienen voor pak em beet 3 generaties kaarten. Door i7 ipv een i5 zet je deze "basis" net wat sterker neer.
Mijn voeding is toch okay? Meer vermogen heeft volgens mij weinig zin?
Klopt helemaal. Een kwalitatieve 450watter gaat keurig volstaan. De gekozen variant is relatief nieuw dus lange termijn feedback ontbreekt nog, maar voor het zich laat aanzien zijn dit kwalitatief zeer goede beestjes!
De koeler heb ik ook eraf gehaald. Stockkoeler zal misschien voldoende moeten zijn.
Gaat zeker voldoende zijn. Intel levert natuurlijk geen koelers mee die het werk niet aan zouden kunnen.
3th party model levert net wat lagere temps en geluidsproductie op. Met jouw budget kan ik me voorstellen dat je 2 tientjes vrijmaakt voor dit stukje "comfort"
Als meerdere mensen kunnen beamen dat Eset virusscanner overbodig is. Dan haal ik hem van de lijst.
Ik wil met mijn nieuwe pc zoveel mogelijk tot het 'niet netjes downloaden' beperken.
Tja, overbodig is een groot woord maar uiteindelijk blijft het een stuk schijnveiligheid. Zoals ik al aangaf zijn 99% van de besmettingen het gevolg van onzorgvuldigheid van de gebruiker. Zelfs de meest geavanceerde scanner betekent niet dat je ineens alles lukraak kunt aanklikken, downloaden en installeren. De beste anti-virusoplossing is de gebruiker zelf ;)
Ik heb een random moederbord gepakt. Eentje die vaker bij de I7 gekozen wordt.
Je zou zelfs kunnen besparen door voor een h110 bordje te kiezen.
Zet even voor jezelf op een rijtje welke feautures het bordje moet bieden en zoek hier een budgetvriendelijk bordje bij.
Wat is het grote verschil tussen MSI B150 GAMING M3 en MSI Z170A SLI Plus.
Behalve SLI (die ga ik nooit gebruiken) en 1 pci slot minder.
En een extra audio uitgang erbij. S/PDIF. (ga ik ook niet gebruiken, denk ik. Ik blijf bij mijn geluidsappartuur.
(moment volgens mij past de B150 niet op een I7. De sockets kloppen wel. Ik zie het al ik heb een Z bordje nodig)
De z170 bordjes zijn gemaakt voor het overclocken. Voor het wel of niet passen van een processor is puur het socket relevant (in dit geval zoek je socket 1151 bordjes). De h110, b150 en z170 zeggen simpelgezegd wat over de geboden features van een bord. Zwart/wit gezegd; h110 is basic, b150 is wat luxer (meer opties) en z170 is gericht op overclock met bij behorende kwalitatief betere componenten om meer stabiliteit te geven bij hoger verbruik van o.a. de processor.

Voor het gemak kun je het een beetje vergelijken met een auto.
Een "kale" bmw 3 (h110)
Dezelfde bmw 3 met business pakket (b150)
Bmw m3 (z170) hier zie je b.v. dat zaken als het onderstel extra versterkt zijn om de hogere snelheden aan te kunnen

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 17-12-2016 16:34 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• noud
Ik ben bijna overuit wat voor build het gaat worden.

Wat ik wil gaan doen, is nog eventjes afwachten tot die nieuwe processors uitkomen. Dan hoop ik dat de prijs een beetje gaan zakken. Zo niet, dan koop ik mijn pc.

Ik ga voor de MSI GeForce GTX 1060 Gaming (X) 6GB videokaart. Voorlopig kan ik met deze videokaart de meeste spellen ermee nog spelen. Ik vind deze kaart vergeleken met de gtx 1070 wel vrij prijzig. 340 Euro op 470 Euro.

Over 2 jaar als er nieuwe videokaarten op de markt zijn gekomen. Zal ik een nieuwe videokaart met een bijpassende monitor kopen.
De kans is zeker ook aannemlijk dat ik daarnaast ook een nieuwe processor en moederbord moet aanschaffen?

Ik behoud mijn B150 moederbord. Ik zal over een maand nog nog een keer naar mijn voeding kijken.
Misschien kies ik dan toch voor een voeding die vaker gebruikt is.

@ Switchie & ABD super bedankt voor jullie opmerkingen. Dat heeft mij weer een of ander duidelijk gemaakt.

Verwijderd

Tja €340-350,- is ook flink aan prijs voor een GTX 1060. Een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G zal het niet minder doen voor €50-60,- minder.

De Bitfenix voeding is de beste die je voor die prijs kunt krijgen. Hij is zelfs beter dan veel veel duurdere voedingen.

• enejan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10 15:49
Inderdaad, die 1060 gaming x is misschien marginaal beter, maar dat verschil is geen 60 euro waard.
Pagina: 1