Beste Tweakers,
Mijn excuses als het beetje chaotisch is geschreven. En voor de lange tekst..
Alvast wil ik een build bouwen en zal deze voor februari kopen. Ik hoop dat de prijzen na kerst beetje gaan zakken. Tevens wacht ik ook eventjes af op de nieuwe AMD processors
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Maximaal 1200-1400 Euro . (incl verzendkosten). Liever naar de 1200 Euro dan 1400 Euro.
Ik ga hem samen met een vriend in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD1002FAEX, 1TB
pricewatch: WD Elements Portable 1TB Zwart
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370 Zwart
pricewatch: Logitech Z323
pricewatch: Sennheiser PC 350
pricewatch: Crucial BX100 250GB
pricewatch: Intel X25-M SSDSA2M080G2R5 80GB
pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Gamer
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Al ben ik dik tevreden met mijn huidige Intel I5- en Sapphire 5850.
Iedereen kiest voor Intel dan schaap ik hen achterna.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Furture proof
Mijn huidige pc is nu zeven jaar oud. Ik merk dat ik veel games niet (soepel )kan spelen.
Mijn nieuwe pc moet voor de komende 5-7 jaar furture proof zijn.
Na vijf-zes jaar mogen de instellingen bijvoorbeeld ook op ‘high/very high’ gezet worden.
Processor
Had een beslissing gemaakt voor de I5. lees ik dit:
Dus toch een I7?
Ik heb een andere uitgekozen, dan de gene die het vaker wordt aangeraden.Ik weet alleen niet of deze processor in mijn behuizing past. Hij is nogal groot. Die andere proceskoelers zijn lastig te monteren. Dit heb ik bij mijn 2 andere proceskoelers zelf ondervonden. Met al gevolg de pootjes van de professoren afbraken. Vandaar deze koeler.
Aantal dB
Mijn pc moet echt (muis)stil zijn vooral als ik naar films kijk.
Als ik zware games speel, dan mag hij wel wat geluid maken. Maar liever niet veel!
Moederbord
Indien een geluidskaart niet nodig is, dan goed geluid op moederbord.
Als het geluid veel beter is dan de 1150 sockets dan verkies ik voor een 1151 socket.
Wat verandert dan nog meer aan mijn build? Ik blijf bij GTS/MSI
Energieverbruik
Omdat ik een beetje aan het milieu(geld) denk. Wil ik een zo’n energielaag mogelijke pc bouwen.
Pc staat toch best lang aan. Maar niet als mijn performances daardoor minder word. …
Behuizing
Voor mijn behuizing moet het een ruime kast zijn. Zodat alle hardware er makkelijk inpast. Met daarbij een goede kabelmanagement. Ik maak haast nooit de kast open. Maar als ik de kast open maak, moet het verzorgd uitzien.
Ik hoef verder ook gekleurde hardwaren of lichtjes te hebben. Liefst beetje een subtiele kast.
Ik gebruik zeer zelden mijn cd speler. Ik heb hem niet in het lijstje opgenomen. Maar als plek is om later een alsnog erin te zetten. Hou ik deze optie graag open.
Virusscanner
Op Tweakers Pricewatch heb ik voor Eset gekozen. Als ik de filters op Windows 10 zet. Dan is er niets voor Eset te vinden.
(klik) Is dit een goede deal? Ik kan toch gewoon volstaan met NOD32 en niet de Internet Security?
Online Bankier- en Betaalbeveiliging doe ik niet zo vaak.
EDIT: ah het addertje onder het gras. Je moet 2 exemplaren aanschaffen
Voeding
Modulair van 450 W
Geluidskaart
Als het geluid veel mooier klinkt dan mijn onboad geluid dan wil ik een geluidskaart. Ik ben geen audiofiel. Heb een Sennheiser PC 350/ Logitech Z323. Ik lees dat het over het algemeen dan weinig zin heeft. Kiest men tegenwoordig daarom geen geluidskaart meer?
Monitor
Ik behoud voorlopig mijn Samsung Syncmaster P2370. En zal binnen twee jaar overstappen op een monitor (1440x resolutie). met misschien g-sync.
Tenzij het "verstandiger" is om nu het monitor te kopen dan over twee jaar. Ik weet dat het zonde is een 1070 kaart te gebruiken op een 1080 monitor.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of het spelen op een hogere resolutie zoveel meer waarde heeft. Op youtube filmpjes zie ik haast nauwelijks een verschil.
Videokaart:
Ik heb geen idee welke 1070 kaart ik moet kiezen. Er zit nauwelijks verschil tussen de kaarten toch? MSI= bekend merk. Toch heb ik voor deze videokaart gekozen, zie review van Hardware
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?
Ik heb geen verstand van pc zaken. In de afgelopen tijd heb ik een aantal lijstjes bij elkaar gevoegd tot mijn lijst.
Ik wil weten of alles past en werkt.
Beetje koffiedik kijken. Is het wachten waard op de nieuwe cpu's en moederbordchipsets?
Graag mijn gestreepte vragen beantwoorden.
Super bedankt voor jullie moeite!
Mijn excuses als het beetje chaotisch is geschreven. En voor de lange tekst..
Alvast wil ik een build bouwen en zal deze voor februari kopen. Ik hoop dat de prijzen na kerst beetje gaan zakken. Tevens wacht ik ook eventjes af op de nieuwe AMD processors
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik wil op ultra hoog niveau kunnen gamen.Games zoals: GTA 5, Far Cry, Division, Battlefield 1, Rainbow Six Siege, Mafia 3, Squad, Assass Creed, Company of Heroes 2, Metro, FPS en nieuwere games.
- Films kijken op pc 720/1080 resolutie. Zowel met koptelefoon als via de speakers.
- Muziek luisteren van mijn harde schijf. Zowel met koptelefoon als via de speakers.
- Binnen 2 jaar stap ik over op een 1440 scherm. Misschien met g-sync functie
- Tenslotte: websurfen, tekstverwerking.Misschien later ook naar mijn tv streamen
Maximaal 1200-1400 Euro . (incl verzendkosten). Liever naar de 1200 Euro dan 1400 Euro.
Ik ga hem samen met een vriend in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD1002FAEX, 1TB
pricewatch: WD Elements Portable 1TB Zwart
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370 Zwart
pricewatch: Logitech Z323
pricewatch: Sennheiser PC 350
pricewatch: Crucial BX100 250GB
pricewatch: Intel X25-M SSDSA2M080G2R5 80GB
pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Gamer
- SSD: 250 GB (nieuw in verpakking) . Enkel voor Windows en gerelateerde software
- Harde Schijf: WD Black 1 TB: (Opslag van films.)
- Externe Harde schijf: WB 1 TB (Opslag voor documenten/muziek)
- Geluidskaart: Creative Soundblaster X-FI Xtreme Gamer PCI 2.2. Past zeker niet op een PCI
- Goedkoop toetsenbord met muis
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | MSI B150 GAMING M3 | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 | € 469,50 | € 469,50 |
| 1 | Creative X-Fi Xtreme Gamer | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | ESET Smart Security 2015 - 1 PC - 1 jaar | € 35,34 | € 35,34 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 128,95 | € 128,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.309,54 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Al ben ik dik tevreden met mijn huidige Intel I5- en Sapphire 5850.
Iedereen kiest voor Intel dan schaap ik hen achterna.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Furture proof
Mijn huidige pc is nu zeven jaar oud. Ik merk dat ik veel games niet (soepel )kan spelen.
Mijn nieuwe pc moet voor de komende 5-7 jaar furture proof zijn.
Na vijf-zes jaar mogen de instellingen bijvoorbeeld ook op ‘high/very high’ gezet worden.
Processor
Had een beslissing gemaakt voor de I5. lees ik dit:
Dus toch een I7?
ProceskoelerVerwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:04:
Voor BF1 multiplayer is een i7 niet overbodig. Bijna een must.
Ik heb een andere uitgekozen, dan de gene die het vaker wordt aangeraden.Ik weet alleen niet of deze processor in mijn behuizing past. Hij is nogal groot. Die andere proceskoelers zijn lastig te monteren. Dit heb ik bij mijn 2 andere proceskoelers zelf ondervonden. Met al gevolg de pootjes van de professoren afbraken. Vandaar deze koeler.
Aantal dB
Mijn pc moet echt (muis)stil zijn vooral als ik naar films kijk.
Als ik zware games speel, dan mag hij wel wat geluid maken. Maar liever niet veel!
Moederbord
Indien een geluidskaart niet nodig is, dan goed geluid op moederbord.
Als het geluid veel beter is dan de 1150 sockets dan verkies ik voor een 1151 socket.
Wat verandert dan nog meer aan mijn build? Ik blijf bij GTS/MSI
Energieverbruik
Omdat ik een beetje aan het milieu(geld) denk. Wil ik een zo’n energielaag mogelijke pc bouwen.
Pc staat toch best lang aan. Maar niet als mijn performances daardoor minder word. …
Behuizing
Voor mijn behuizing moet het een ruime kast zijn. Zodat alle hardware er makkelijk inpast. Met daarbij een goede kabelmanagement. Ik maak haast nooit de kast open. Maar als ik de kast open maak, moet het verzorgd uitzien.
Ik hoef verder ook gekleurde hardwaren of lichtjes te hebben. Liefst beetje een subtiele kast.
Ik gebruik zeer zelden mijn cd speler. Ik heb hem niet in het lijstje opgenomen. Maar als plek is om later een alsnog erin te zetten. Hou ik deze optie graag open.
Virusscanner
Op Tweakers Pricewatch heb ik voor Eset gekozen. Als ik de filters op Windows 10 zet. Dan is er niets voor Eset te vinden.
(klik) Is dit een goede deal? Ik kan toch gewoon volstaan met NOD32 en niet de Internet Security?
Online Bankier- en Betaalbeveiliging doe ik niet zo vaak.
EDIT: ah het addertje onder het gras. Je moet 2 exemplaren aanschaffen
Voeding
Modulair van 450 W
Geluidskaart
Als het geluid veel mooier klinkt dan mijn onboad geluid dan wil ik een geluidskaart. Ik ben geen audiofiel. Heb een Sennheiser PC 350/ Logitech Z323. Ik lees dat het over het algemeen dan weinig zin heeft. Kiest men tegenwoordig daarom geen geluidskaart meer?
Monitor
Ik behoud voorlopig mijn Samsung Syncmaster P2370. En zal binnen twee jaar overstappen op een monitor (1440x resolutie). met misschien g-sync.
Tenzij het "verstandiger" is om nu het monitor te kopen dan over twee jaar. Ik weet dat het zonde is een 1070 kaart te gebruiken op een 1080 monitor.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of het spelen op een hogere resolutie zoveel meer waarde heeft. Op youtube filmpjes zie ik haast nauwelijks een verschil.
Videokaart:
Ik heb geen idee welke 1070 kaart ik moet kiezen. Er zit nauwelijks verschil tussen de kaarten toch? MSI= bekend merk. Toch heb ik voor deze videokaart gekozen, zie review van Hardware
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?
Ik heb geen verstand van pc zaken. In de afgelopen tijd heb ik een aantal lijstjes bij elkaar gevoegd tot mijn lijst.
Ik wil weten of alles past en werkt.
Beetje koffiedik kijken. Is het wachten waard op de nieuwe cpu's en moederbordchipsets?
Graag mijn gestreepte vragen beantwoorden.
Super bedankt voor jullie moeite!