Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Van de week kwam ik bij toeval een monteur tegen die bezig was voor Deutsche Telekom. Hij bleek te werken aan LTE450 tbv WiFi in Airbus toestellen. In de mast hingen hele aparte antennes, maar helaas had ik net mijn camera niet bij de hand, de foto's volgen tzt wellicht nog. Die sites zouden een bereik hebben van circa 150km en er staan er 3 in de Randstad. Het oosten van het land zou weer gedekt worden door sites in Duitsland, gezien de grote reikwijdte. De apparatuurkast lijkt nogal op die van Tele2 en de apparatuur zelf is van Alcatel.

Het enige wat ik 1,2,3 kon vinden is http://www.cellular-news.com/story/Technology/53521.php

Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
nieuws: Lufthansa gaat volgend jaar 4g-verbindingen bieden op Europese vluchten

En ik dacht dat er recenter ook nog een artikel over was, alleen kan ik dat zo gauw niet terugvinden.
Edit: dat was dit bericht: nieuws: Europees 4g-netwerk voor vliegtuigpassagiers is met succes getest

[ Voor 26% gewijzigd door ASW1 op 17-12-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Top, dat zocht ik. EAN dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
80 km bereik komt wat meer in de buurt; ook omdat de dichtheid van de masten best nog wel groot moet zijn voor een goede snelheid (verbinding wordt 15 Mhz bandbreedte). Boven water valt het systeem terug op satelliet (en is dan dus stuk trager).
Of KLM met dit systeem gaat komen weet ik niet maar dat ligt wel voor de hand omdat dit nieuwe Europese systeem vele malen goedkoper is dan wat er tot op heden in de markt te verkrijgen is.