Mediaspeler met display

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik zoek een?
Een mediaspeler met een goed display, het liefst touchscreen zodat het makkelijk te bedienen is zonder dat ik er ook maar een ander apparaat (tablet, telefoon, tv) voor nodig heb.

Wat is je budget?
Het liefst iets onder de 100 euro, mag ook tweedehands. Het gaat er me vooral om te weten of er een dergelijk apparaat uberhaupt is

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Ik heb een Synology Nas, daar staat mijn muziek op. Die muziek wil ik makkelijk kunnen afspelen op een geluidssysteem (nog aan te schaffen, waarschijnlijk iets van Bose). Daarbij wil ik dan makkelijk door alle mappen met artiesten kunnen scrollen en mijn muziek kiezen. Een schermpje (in het ideale geval een touchscreen) in de mediaspeler heeft daarbij mijn grote voorkeur. Ik wil niet elke keer als ik muziek wil afspelen iets anders aanzetten. Bediening via een app op mijn telefoon vind ik vervelend. Mocht een dergelijk apparaat echter er niet zijn, dan zal ik wellicht via de tablet met een app moeten werken. In de toekomst wil ik wellicht ook films e.d. vanaf de NAS naar een tv-scherm kunnen afspelen, het is handig als de mediaspeler dat ook kan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb redelijk wat rond gezocht in het huidige aanbod, maar ik kan daar niet zoiets vinden. Ik kwam de Popcorn Hour C-200 tegen, maar die is ondertussen al zo'n 5 jaar oud. Ik vraag me af hoe lang ik nog met zo'n apparaat in de toekomst mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Denk dat het redelijk exotisch is wat je zoekt. Als het uberhaubt al bestaat (voor die prijs).
Wat je feitelijk zegt is; ik zoek een oplossing waarbij je op moet staan van de bank en naar de tv moet lopen om van zender te wisselen. Juist omdat mensen dit vroeger zeer vervelend vonden hebben ze de afstandsbediening uitgevonden. Denk niet dat er fabrikanten zijn die van 's werelds grootste ergernis een usp maken.
Daarnaast zijn mediaspelers gemaakt om aangesloten te worden op een tv. Waarom een miezerig veel te duur schermpje proppen in een apparaat dat per definitie een veel groter (extern) scherm tot beschikking heeft?

De popcorn die je zelf noemt heeft inderdaad scherm + navigatiebuttons. Ware het niet dat dit display waarschijnlijk slechts een paar regeltjes kan weergeven. Lijkt me niet heel praktisch navigeren door een ietwat luxe muziekverzameling. Je zal maar > 100 albums hebben en wilt het laatste nummer van het nieuwste album van Zucherro willen afspelen. Zit je al hielend voor de tv, 100 keer het "down" knopje te rammen. :X

Last but not least zal de nog aan te schaffen geluidsset, hoogstwaarschijnlijk zelfstandig mp3's van een netwerkshare kunnen trekken.
Eigenlijk dus best ironisch dat je aangeeft:
Ik wil niet elke keer als ik muziek wil afspelen iets anders aanzetten.
Terwijl dat precies hetgeen is dat je zelf doet wanneer je een mediaspeler tussen een bose set zet die autonoom mp3's kan afspelen vanaf een externe opslag.

[ Voor 16% gewijzigd door Switchie op 17-12-2016 00:33 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 21:08
Het enige wat ik kan bedenken is dit: https://goo.gl/images/Z8FtaJ

Het is alleen een complete pc ipv media player

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:52
Wat jij wil is een tablet om alles door te sturen naar je setje..........ow wacht ;) :X

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mach2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 00:48:
Wat jij wil is een tablet om alles door te sturen naar je setje..........ow wacht ;) :X
Daar dacht ik ook aan, noem het 'het apparaat' IPV 'de afstandbediening' en je probleem is opgelost.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:25
Switchie schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 00:20:
Je zal maar > 100 albums hebben en wilt het laatste nummer van het nieuwste album van Zucherro willen afspelen. Zit je al hielend voor de tv, 100 keer het "down" knopje te rammen. :X
Dan zou ik eerder 1x op "up" drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

NeutraleTeun schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 01:38:
[...]

Dan zou ik eerder 1x op "up" drukken :+
En zelfs dat is vreemd genoeg niet eens altijd mogelijk. Genoeg systemen die -al dan niet voorzien van een grafisch schilletje- gewoon zeggen: "sorry vriend, dit is het begin van de lijst en ga lekker niet de moeite nemen ineens door te springen naar het einde"

Desalniettemin zou het, ondanks het aanwezig zijn van deze "feauture", toch zeker mijn voorkeur genieten om lekker een zoekopdrachtje te typen vanaf een tablet oid.

Wat ts wenst is (zeker vanuit tweakers-oogpunt) een pre-historische oplossing. Als een tablet oid geen optie is zou ik alsnog eerder kijken naar een stemgestuurde oplossing dan terug te gaan naar de Middeleeuwen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bediening middels een app vervelender dan naar een mediaplayer lopen??? Dat kan ik niet plaatsen.

Middels Synlogy kan je DS Audio gebruiken met een DLNA player. Overigens klinken goedkope mediaplayers slecht. Ik heb het gedaan met een WDLive en heb nu een Bluesound en die klinkt stukken beter en heeft zijn eigen indexering/bibliotheek. Mijn tv heeft een goede mediaplayer voor films en stuurt surround geluid naar de receiver en streamt vanaf de Synology. Verder is DLNA niet echt super en heeft nogal wat haken en ogen.

Mocht je een goede player willen hebben met een scherm, bouw dan een HTPC en gebruik daaraan gekoppeld een scherm. Dan kan je ook DS Audio en Video gebruiken middels de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
Bedankt voor alle reacties. Het is me duidelijk dat wat ik zoek niet (meer) bestaat. Ik besef ook best dat ik wat afwijkends en wellicht ouderwets zoek, maar ik vind het vervelend om apparaten te moeten gebruiken die elke keer weer aan de lader moeten en die geen vaste plek hebben (dat laatste is natuurlijk in theorie wel te regelen, maar in de praktijk minder). Dus een apparaat wat ik zonder apps kan bedienen vind ik veel prettiger. Dat opstaan van de bank is de moeite niet, zeker niet omdat ik toch niet zo'n zapper ben. En in de buurt staat geen tv-scherm, dus is aansluiten op een tv-scherm niet handig. Afijn, dat ter uitleg van mijn exotische wensen. Dat is wellicht ouderwets (pre-historisch zou ik niet willen zeggen, 15 jaar terug wisten we van geen smartphone af), maar voor mij prettiger. Helaas is het echter niet op een eenvoudige wijze mogelijk. Dan zal ik waarschijnlijk naar een Bose systeem gaan dat ik met de tablet kan bedienen en dat gelijk vanaf de NAS de muziek haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wourk schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:24:
Bedankt voor alle reacties. Het is me duidelijk dat wat ik zoek niet (meer) bestaat. Ik besef ook best dat ik wat afwijkends en wellicht ouderwets zoek, maar ik vind het vervelend om apparaten te moeten gebruiken die elke keer weer aan de lader moeten en die geen vaste plek hebben (dat laatste is natuurlijk in theorie wel te regelen, maar in de praktijk minder). Dus een apparaat wat ik zonder apps kan bedienen vind ik veel prettiger. Dat opstaan van de bank is de moeite niet, zeker niet omdat ik toch niet zo'n zapper ben. En in de buurt staat geen tv-scherm, dus is aansluiten op een tv-scherm niet handig. Afijn, dat ter uitleg van mijn exotische wensen. Dat is wellicht ouderwets (pre-historisch zou ik niet willen zeggen, 15 jaar terug wisten we van geen smartphone af), maar voor mij prettiger. Helaas is het echter niet op een eenvoudige wijze mogelijk. Dan zal ik waarschijnlijk naar een Bose systeem gaan dat ik met de tablet kan bedienen en dat gelijk vanaf de NAS de muziek haalt.
Neeee, geen Bose. O-) Maar dat is mijn mening. Heb je nu een versterker staan met speakers? Dan koppel je daar een goede mediaplayer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:09:
[...]

Neeee, geen Bose. O-) Maar dat is mijn mening. Heb je nu een versterker staan met speakers? Dan koppel je daar een goede mediaplayer aan.
Bose kan ik zo goed als tegen inkoopprijs krijgen, dat scheelt natuurlijk behoorlijk. Ik heb nu nog geen audioset staan, dat moet ik nog aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:16

Videopac

Rommelt wat aan.

Als het alleen om muziek gaat: koop een 2e hands squeezebox touch.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1