Linkermuisknop werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 856631

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik zit met een probleem. ik heb al een jaar een asus laptop met 8gb werkgeheugen. en een i7 processor( ik ben best wel een leek in dit maar misschien is dit handige informatie).

Nou draai ik er al een tijdje windows 10 op en op een gegeven moment deed mijn touchpad het niet meer. dit is op zich geen heel groot probleem aangezien ik deze computer alleen gebruik voor school en games en dus met een muis. Nou is sinds vandaag mijn muis raar gaan doen. mijn linker muisknop had eerst een eigen wil en nu doet hij het helemaal niet meer...

kan iemand mij uit de brand helpen?

Met vriendelijke groet,

Loupang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:51
Kapotte muis? Probeer hem eens op een andere laptop of pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hey, nee het ligt niet aan mijn muis, ik heb het op alle usb poorten geprobeerd en ook meerdere muizen geprobeerd, tot vooralsnog zonder resultaat:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Je hebt de laptop nu 1 jaar dus dan heb je nog gewoon garantie . Je linker mousepad op laptop is defect en deze heeft even veel rechten als je usb muis.

Probeer de linker muis een paar keer in te drukken , dan kan het over gaan.

Ik zou wel je laptop terug sturen onder garantie .je hebt 2 jaar garantie

[ Voor 3% gewijzigd door frankym op 17-12-2016 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het franky,

bedankt. ik weet alleen niet of ik de bon nog heb, is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Anoniem: 856631 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 01:53:
het franky,

In de meeste gevallen is dat wel een probleem.
ik zou nog is proberen goed te zoeken , kan je niks vinden , de winkel van aankoop contacten.

(Als ze goedwillend zijn) kunnen hun adhv je transactie nummer nog achterhalen wat je aankoop.
Je moet dan wel even van te voren spitten in je internetbankier website. Bij ING worden zoizo je afschrijvingen minimaal 2 jaar bewaard.

Heel veel webwinkels doen tegenwoordig de bon via e-mail versturen , je kan ook je mail goed uitpluizen.

Een tip voor volgend keer: ik bewaar mijn bonnen voor(computer) apparatuur in de aankoopdoos . Als er gezeik mee is heb ik altijd de bon bij de hand .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:13
Asus kan op serienummer. Eerste 2 cijfers geven het productiejaar en maand aan.
A= 10, b=11, c=12 enz dus e9= sept 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt mij persoonlijk, gezien het feit dat ook externe USB muizen het issue hebben, een beetje vreemd dat er iets hardwarematig stuk is aan je laptop.

Gooi in 't apparaatbeheer eens alle muizen weg en vervolgen alle USB apparaten (waarbij je de root-hub's als laatste verwijderd). Na het verwijderen van de roothub's worden alle USB poorten met gekoppelde devices weer opnieuw gedetecteerd (touchpad is ook gewoon een USB device).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-12-2016 10:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey wimmel, allereersy bedankt voor je reactie.

Ik heb alle muizen en usb apparaten verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Tot mijn verbazing deed mijn touchpad het ook weer. Echter na ongeveer een minuut begaf mijn touchpad het weer. Ik heb dit proces meerdere malen uitgevoerd en elke keer gebeurd er steeds hetzelfde. De eerste miniut doet alles het. Daarna begeeft mijn touchpad het weer en blijft mijn linkermuisknop "vastzitten" ik weet niet precies wat roothubs zijn...

Heeft er iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het franky,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 856631 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:35:
Hey wimmel, allereersy bedankt voor je reactie.

Ik heb alle muizen en usb apparaten verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Tot mijn verbazing deed mijn touchpad het ook weer. Echter na ongeveer een minuut begaf mijn touchpad het weer. Ik heb dit proces meerdere malen uitgevoerd en elke keer gebeurd er steeds hetzelfde. De eerste miniut doet alles het. Daarna begeeft mijn touchpad het weer en blijft mijn linkermuisknop "vastzitten" ik weet niet precies wat roothubs zijn...

Heeft er iemand nog suggesties?
Je touchpad en muizen begeven 't niet, het is, meer waarschijnlijk, een driver welke érgens door gesloopt wordt.

Heb je toevallig aparte software geïnstalleerd vanwege een bepaald soort USB device wat je (onlangs nieuw) aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey wimmel,

Ik heb inmiddels via een asus handleiding mijn touchpad weer aan de praat gekregen door hem te verwijderen en nieuwe software van asus erop te zetten. Alleen de linkermuisknop van mijn usb muis blijft nog steeds vastlopen.. de rechtermuisknop doet het gewoon en op mijn touchpad werkt de linkermuisknop wel gewoon.

Voorzover ik weet heeft mijn moeder een externe harde schijf verbonden met mijn pc om daar het een en ander op te slaan. Kan het daaraan liggen?

Hartstikke bedankt voor je hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 856631 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 01:53:
het franky,

Nee. Als jij met een bankafschrift of een andere manier aannemelijk kunt maken dat je de laptop daar ooit gekocht hebt, moeten ze je helpen. Al gaat niet iedere winkel daar even netjes mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Anoniem: 856631 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:59:
.........
Voorzover ik weet heeft mijn moeder een externe harde schijf verbonden met mijn pc om daar het een en ander op te slaan. Kan het daaraan liggen?
Unplug die externe HDD even (eerst afmelden in de systray!!) en je hebt instant het meest betrouwbare antwoord dat je maar kunt krijgen. ;)

Gezien je plan van aanpak tot nu toe is het moeilijk 100% zeker vast te stellen of het probleem hardwarematig of juist softwarematig is.
Ik zou daarom eens opstarten van een Linux distro dvd/usb (bijv. Knoppix) om te controleren of het issue zich dan nog steeds voordoet.

Is dat antwoord ja, dan zal het zeer waarschijnlijk hardwarematig zijn en kan bijv. de microswitch van de linkerknop defect zijn.
Dat wordt dan een gevalletje garantie. O-)

Over het algemeen kun je de oorspronkelijke bon van aankoop bij de meeste shops gewoon downloaden.
Log daar dus in als je al een account hebt en check je eventuele persoonlijke archief.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 17-12-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 856631 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:59:
Hey wimmel,

Ik heb inmiddels via een asus handleiding mijn touchpad weer aan de praat gekregen door hem te verwijderen en nieuwe software van asus erop te zetten. Alleen de linkermuisknop van mijn usb muis blijft nog steeds vastlopen.. de rechtermuisknop doet het gewoon en op mijn touchpad werkt de linkermuisknop wel gewoon.

Hartstikke bedankt voor je hulp iig!
Zoals al gezegd: Een driver issue :P

Kijk eens op de site van Asus of er toevallig ook een "Chipset" update te vinden is (Staat waarschijnlijk ergens onder een kopje "systeemdivers").

In geval 't een Intel chipset is dan kun je ook op deze Intel Link klikken.

Pagina: 1